Eikö ylipainoiset ihmiset saa ollenkaan ehkäisypillereitä?

"Juulianna"
[QUOTE="tiikeli";28410619]Kaivoin tämän vanhan ketjun esiin koska itselleni tuli tämä ongelma vastaan. Olen siis 165 senttiä ja painoa on valitettavasti 65 kiloa (BMI n. 24). Verenpaine mittauksessa oli lääkärin luona 112/62, anamneesissa ei sydän- ja verisuonitauteja (itselläni tai lähisukulaisilla) taikka migreeniä. Lääkäri oli sitä mieltä että painoa on liikaa enkä voi syödä ye-pillereitä, koska paino noussut edellisestä käynnistä 3 kg (=yksityinen lääkäri). Tässä välissä on siis kyllä mulla ollut yksi raskaus mutta kiloja jäänyt ton verran. Yritin selittää tilannetta mutta lääkäri oli huolissaan että lihon tästä edelleen. Sanoi myös että jos lihon niin voisi olla tarvetta ottaa kaksi e-pilleriä (ilmeisesti tässä kyse minipillereistä?) kerralla mitä ei suosittele, minullle minipillerit ovat olleet huonot muutenkin kun tuli jatkuvaa vuotoa niistä. Eli lääkärin luota lähdettiin ilman pilleri reseptiä, neuvoi että kuparikierukka voisi olla hyvä mutta sitä en erityisesti haluaisi. Miksiköhän minulla kävi näin? Ennen raskauksia käytössä oli ye-pillerit jotka olivat minulle tosi hyvät.[/QUOTE]

Ethän sä edes ole ylipainoinen joten mitä sä tässä ketjussa nariset.

Itsellä on paino n.98kg ja olen saanut pillerit aivan helposti. Ei sanonut lääkäri mitään painosta.
 
"tiikeli"
[QUOTE="Juulianna";28410664]Ethän sä edes ole ylipainoinen joten mitä sä tässä ketjussa nariset.

Itsellä on paino n.98kg ja olen saanut pillerit aivan helposti. Ei sanonut lääkäri mitään painosta.[/QUOTE]

No lääkäri oli sitä mieltä että olen liian lihava, vaikka varsinaista ylipainoa ei olekkaan.
 
niih
Ylipaino kaiketi vaikuttaa erityisesti minipillerien tehoon ja niitähän syödään siksi, etteivät vaikuttaisi vauvaan, kuten muu hormonaalinen ehkäisy. Kai tilanne on sitten imetyksen jälkeen toinen? Jos pärjäis kortsuilla siihen asti.
 
Iso mamma
passitti 3kk ikäisen vauvan laihikselle.. käski antaa vettä maidon sijaan ku oli paino noussu niin..

" ethän halua lapsestasi ylipainoista"... on kuulemma kaikille tollanen[/QUOTE]


Voi hyvä Jumala 3kk lapsi laihikselle! :( meillä oli itkun takana että vauvalla paino ei nouse ja stresistä ei voinut nukkua eikä nauttia vauvasta, sylisyys ku painaa että lapsi on nälkäinen. Ihana asia jos oma maito riitää eikä mitään kauniimpaa olekaan ku pullea vauva <3
Prkl tollaiset terkkari-tädit, tukea ja apua ihmiset heiltä tulevat hakemaan, eikä moiteita painosta ja pöyristyttäviä laihdutus ehdotuksia. Jokainen kyllä itse tietää jos painoa on kiertynyt likaa, vaatteet ja peili kertoo sen paremmin ku tuhat sanaa, eikä se auta ainakaan (satuttaa vain) ku jokainen 'fiksu' noita neuvoja jakaa :(
tsemppia vain!
 

Yhteistyössä