Eikö ylipainoiset ihmiset saa ollenkaan ehkäisypillereitä?

Tänään jälkitarkastuksessa tuli puhetta ehkäisyasioista, meillä kun on harrastettu imetystä "ehkäisynä" tämän kolmannen jälkeen... Niin terkkari kertoi, ettei ylipainoiset ihmiset (kuten minä) saa ollenkaan ehkäisypillereitä. Tuli kyllä puheeksi myös se, ettei minulle sovi muutkaan hormonaaliset ehkäisymenetelmät (mie siis kerroin hänelle).

Mutta siis, kertokaas, oletteko ylipainoisena saaneet pillerit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Tänään jälkitarkastuksessa tuli puhetta ehkäisyasioista, meillä kun on harrastettu imetystä "ehkäisynä" tämän kolmannen jälkeen... Niin terkkari kertoi, ettei ylipainoiset ihmiset (kuten minä) saa ollenkaan ehkäisypillereitä. Tuli kyllä puheeksi myös se, ettei minulle sovi muutkaan hormonaaliset ehkäisymenetelmät (mie siis kerroin hänelle).

Mutta siis, kertokaas, oletteko ylipainoisena saaneet pillerit?
kyllä oon saanu aina pillerit. painosta on naristu mutta se ei oo ikinä ollu esteenä.
 
No miulla on ainakin hieman ylipainoa... Pillerit kyllä sain, ja sitä ennen laastarin ja sitähän ei ainakaa ylipainoisille anneta... Tai mikähän nyt lasketaan ylipainoksi. :ashamed: Miulla painoindeksi on yli 27, eli lievä lihavuus, mut läskiä riittää vaikka muille. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmääkin tyhmempi:
No miulla on ainakin hieman ylipainoa... Pillerit kyllä sain, ja sitä ennen laastarin ja sitähän ei ainakaa ylipainoisille anneta... Tai mikähän nyt lasketaan ylipainoksi. :ashamed:
mun mielestä laastarin maksimipaino on jotain 100kg hujakoilla
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmääkin tyhmempi:
No miulla on ainakin hieman ylipainoa... Pillerit kyllä sain, ja sitä ennen laastarin ja sitähän ei ainakaa ylipainoisille anneta... Tai mikähän nyt lasketaan ylipainoksi. :ashamed:
mun mielestä laastarin maksimipaino on jotain 100kg hujakoilla
Ainiin laastareitakii on nykysin. Joo, en paina sataa enkä lähellekään. :eek:
 
Rukoilijasirkka
Kun ehkäisypillerit altistaa veritulpille. Niinkuin ylipainokin, joten yhdessä ne on huono juttu. Ihan nuorikin ihminen saattaa sairastua pahasti. :( Jos sen tulpan saa vaikka aivoihin, niin ei ole hyvä hommeli.
 
siis toihan on ihan täyttä shittiä ettei muka ylipainoset saa pillereitä!! mikä ihmeen lääkäri se tollanen on!
Mulla tota elopainoo on reippaanlaisesti nii ei ikinä koskaa oo sanottu et etteikö annettas pillereitä.

Löytyy myös ylipainoisia kavereita ja pillereitä heki vetää..
 
Kyllä voi saada ylipainoisetkin eikä se ehkäisyteho siitä kärsi vaan syynä on e-pillereiden sivuvaikutukset. Veritulppariski on kaiketi se suurin syy miksi kovasti ylipainoisille ei lääkäri välttämättä mielellään määrää. Ja tähän vaikuttaa vielä ikä ja tupakointi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmääkin tyhmempi:
No miulla on ainakin hieman ylipainoa... Pillerit kyllä sain, ja sitä ennen laastarin ja sitähän ei ainakaa ylipainoisille anneta... Tai mikähän nyt lasketaan ylipainoksi. :ashamed:
mun mielestä laastarin maksimipaino on jotain 100kg hujakoilla

Oho, onpas iso laastari :eek: ;) :LOL: :LOL:
 
vieras
Mun bmi oli 32 kun lääkäri määräs syömään hormonaalista ehkäisyä. Juodun syömään e-pillereitä niin kauan kun haluan säilyttää ne munasarjojen rippeet mitä minulla on jäljellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmääkin tyhmempi:
No miulla on ainakin hieman ylipainoa... Pillerit kyllä sain, ja sitä ennen laastarin ja sitähän ei ainakaa ylipainoisille anneta... Tai mikähän nyt lasketaan ylipainoksi. :ashamed:
mun mielestä laastarin maksimipaino on jotain 100kg hujakoilla

Oho, onpas iso laastari :eek: ;) :LOL: :LOL:

:whistle: :whistle: :whistle: :LOL: :LOL:
 
tyttitiina
Mulle ja lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa että ehkäisypillererit ei olis mulle se paras juttu, ei kyllä kummemmin selitelly että miksei enkä kysyny kun ehkäisy oli jo päätetty.
 
Nyt minusta tuntuu, että meijän terkkarilla on PAINO-ONGELMA. Kaverini vähän aikaa sitten kertoi, kun hän on aina itkien kotiutunut tältä terkkarilta..Hänen miehensä oli soittanutkin sinne ja sanonut siitä, että kun tämä terkkari AINA mainitsee painon noususta tälle kaverille..Jolla ei ees oo mahdottomasti painoa..Jotain 60 kiloa painaa nyt raskauden loppupuolella..
Ja minullekin on tää täti painosta aina äpättänyt, tosin en ole ottanut kuuleviin korviin, diabeetikon ruokavaliolla raskaus meni ja paljon vähemmän painoa tuli kuin edellisissä raskauksissa.. Mut nyt tosiaan tää juttu.. Hän tosiaan teki selväksi, etten mie sais kuuna päivänä ehkäisypillereitä jos haluaisin vaan ois pakko laittaa kuparikierrukka. (jota en myöskään halua).

Lopuksi hänen mielestään minä en saa missään nimessä tulla raskaaksi ennen kun laihdutan ainakin 10 kiloa! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmääkin tyhmempi:
Soita Heili ehkäisyneuvolaan jos sitä kautta saisit, siellä on todella mukava nainen töissä, miekii sain reseptin ihan kotiin postissa, ilman käymistä siellä. =)
Joo eikun on vielä se ongelma, että miun gynekologi on kieltänyt hormonaaliset ehkäisymenetelmät, en tiedä miten pitkäksi aikaa..Mut keskimmäisen lapsen syntymän jälkeen..Niin pitää soittaa varmaan hänelle ensialkuun ja kysyä, että koskeeko se loppuelämää vai vaan sitä aikaa silloin muinoin... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:eek: ehkäisyteho saattaa kyl kärsiä ylipainosta mut ei mulle ole ikinä niitä jätetty antamatta.. ja mulla tuota painoa on viel reilusti.
Silleen reilustireilusti, ettei mitään + 10 kiloa tms?

Mulla ylipainoa on kans reilusti, yli 10 kiloa liikaa vielä..
todellakin reilusti, yli satasen huitelee paino.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Nyt minusta tuntuu, että meijän terkkarilla on PAINO-ONGELMA. Kaverini vähän aikaa sitten kertoi, kun hän on aina itkien kotiutunut tältä terkkarilta..Hänen miehensä oli soittanutkin sinne ja sanonut siitä, että kun tämä terkkari AINA mainitsee painon noususta tälle kaverille..Jolla ei ees oo mahdottomasti painoa..Jotain 60 kiloa painaa nyt raskauden loppupuolella..
Ja minullekin on tää täti painosta aina äpättänyt, tosin en ole ottanut kuuleviin korviin, diabeetikon ruokavaliolla raskaus meni ja paljon vähemmän painoa tuli kuin edellisissä raskauksissa.. Mut nyt tosiaan tää juttu.. Hän tosiaan teki selväksi, etten mie sais kuuna päivänä ehkäisypillereitä jos haluaisin vaan ois pakko laittaa kuparikierrukka. (jota en myöskään halua).

Lopuksi hänen mielestään minä en saa missään nimessä tulla raskaaksi ennen kun laihdutan ainakin 10 kiloa! :eek:
No, se pillereiden saanti ei onneksi ole siitä terkkarista kiinni eikä sen puoleen sinun raskaaksi tuleminenkaan :)

Mutta tuollaisesta kannattaa tehdä valitus, käytös ei ole selvästikään kovin asiallista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Kyllä voi saada ylipainoisetkin eikä se ehkäisyteho siitä kärsi vaan syynä on e-pillereiden sivuvaikutukset. Veritulppariski on kaiketi se suurin syy miksi kovasti ylipainoisille ei lääkäri välttämättä mielellään määrää. Ja tähän vaikuttaa vielä ikä ja tupakointi.
Joo en tupakoi ja ikää on 27 vuotta mittarissa.
 

Yhteistyössä