Eikö teitä hävetä? Jokainen uutinen joka kertoo lapsen kuolemasta, antaa teille aiheen haukkua vanhempia

• Viestiketjun aloittaja nytharmaana
  • Ensimmäinen viesti
nytharmaana
Olen nyt monta vuotta jo seurannut tätäkin palstaa, ja siis aivan jokaikinen tällainen surullinen uutinen puidaan täälä läpi, aina vanhempia haukkuen.
Mistä se kertoo? Se että viitsit kirjoitella mitä sattuu sen tarkemmin miettimättä, et ole ollut edes paikan päällä, et tiedä muuta kuin sen mitä uutiset kertovat?
Jotenkin sairasta....
mutta ne kana-aivothan täällä vanhempia haukkuvat, joille ei itselleen ole VIELÄ sattunut mitään ikävää.

sairasta, säälittävää... mutta mitäs muuta virkaa teillä olisi, kuin istua perse homeessa kirjoittelemassa netissä omia "hienoja" mielipiteitänne. Kun eihän kukaan teitä luonnossa jaksaisi....

samaa ihmetellyt
Alkuperäinen kirjoittaja nytharmaana:
Olen nyt monta vuotta jo seurannut tätäkin palstaa, ja siis aivan jokaikinen tällainen surullinen uutinen puidaan täälä läpi, aina vanhempia haukkuen.
Mistä se kertoo? Se että viitsit kirjoitella mitä sattuu sen tarkemmin miettimättä, et ole ollut edes paikan päällä, et tiedä muuta kuin sen mitä uutiset kertovat?
Jotenkin sairasta....
mutta ne kana-aivothan täällä vanhempia haukkuvat, joille ei itselleen ole VIELÄ sattunut mitään ikävää.

sairasta, säälittävää... mutta mitäs muuta virkaa teillä olisi, kuin istua perse homeessa kirjoittelemassa netissä omia "hienoja" mielipiteitänne. Kun eihän kukaan teitä luonnossa jaksaisi....
Täysin samaa mieltä kanssasi.

siksi
Siksi että vanhemmat on vastuussa lapsistaan eikä lapset toisistaan.
Ja usein kun jotain on sattunut, vanhemmat eivät ole olleet valvomassa jonka seurauksena
tilanne on päässyt käymään.

Kysynkin, miksi hankkia lapsia jos ei niistä kerran pidetä huolta?

mm
Alkuperäinen kirjoittaja siksi:
Ja usein kun jotain on sattunut, vanhemmat eivät ole olleet valvomassa jonka seurauksena

Voi jeesus, kyllä sullekin VOI KÄYDÄ JOTAIN
ETKÄ OLE ELÄNYT OLLENKAAN VAI PUMPULISSA?????

Alkuperäinen kirjoittaja siksi:

Lapsia ei voi kääriä pumpuliin, myös niiden on annettava elää ja oppia.
Huolehtiminen ei saa tarkoittaa vapauksien riistämistä.

vieras
Minua vituttaa ainakin lapsen puolesta eniten jonka elämä jää lyhyeksi sen takia, että jätetään valvomatta. Muut onnettomuudet erikseen, mutta suoranaisen huolimattomuuden takia jos menetetään ihmishenkiä, niin ei voi ymmärtää ei. Liian paljon henkiä menee typerien huolimattomuuksien takia mitkä olisi erittäin helposti vältettävissä.

Muuten en ala syyttelee ketään, mutta typeryyttä joissakin asioissa en vaan siedä.

Se on puolustusreaktio. Ajattelee, että tuo ei onneksi voisi käydä meille, koska...(ja sitten liuta selityksiä ). Sinänsä ihan luonnollista.

Maailma on turvaton paikka, ja vaikka lastaan valvookin niin sattuman mahdollisuus on olemassa aina.

huolellisuutta peliin
Jos lapsen kuolema johtuu vanhempien laimminlyönnistä/valvonnan puutteesta, välinpitämättömyydestä niin kyllä kuule ne haukut on paikallaan!!!
Nimet lehteen etukanteen ja syy miksi lapsi kuoli!!!

oon täysin samaa mieltä apn kanssa! Tuttavaperheessäni kuoli pieni lapsi tulipalossa. Asiaa puitiin täälläkin, mikä kovasti satutti vanhempia. Jutusta oli isot otsikot sekä iltalehdessä,että iltasanomissa ja molemmissa tapahtuman kulku ja kaikki kerrottiin väärin. Sitten ihmiset täällä uskoo lehtikirjoituksiin kuin lapsi joulupukkiin ja syytetään vanhempia.

ap
ei se mikään puolustusreaktio ole, kun vanhempia aletaan haukkumaan, ainoastaan julmaa, sairasta kirjoittelua. Näiltä ihmisiltä puuttuu täysin maalaisjärki, ollaan niin olevinaan ja hienoa äitiä/isää jolle ei IKINÄ voi käydä vastaavanlaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei se mikään puolustusreaktio ole, kun vanhempia aletaan haukkumaan, ainoastaan julmaa, sairasta kirjoittelua. Näiltä ihmisiltä puuttuu täysin maalaisjärki, ollaan niin olevinaan ja hienoa äitiä/isää jolle ei IKINÄ voi käydä vastaavanlaisesti.
Mä voin täysin myöntää, että oon ihan kauhuissani ajatuksesta, että meille vois käydä jotain vastaavaa. Onnettomuuksia tapahtuu vaikka parhaansa tekis, elämä osaa yllättää ikävästi. Jos mä joutuisin vaikka hirvikolariin ja mun kersa.. ja mut haukuttais täällä pystyyn vääristä turvaistuimista ja reittivalinnoista ja syytettäis siitä etten osannut painaa oikein jarrua.. kyllä mulla tekis mieli tappaa jokainen syyttävää sormea heilutteleva.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huolellisuutta peliin:
Jos lapsen kuolema johtuu vanhempien laimminlyönnistä/valvonnan puutteesta, välinpitämättömyydestä niin kyllä kuule ne haukut on paikallaan!!!
Nimet lehteen etukanteen ja syy miksi lapsi kuoli!!!
Voi helvetti, että mua hävettää sun puolesta! On aikuinen mieskin jonkun lapsi, vaikka se hukkuukin vasta aikuisiällä. Eli sekinkö on miehen vanhempien syy, että hukkui, kun ei olla oltu pitämässä kädestä kiinni?

Alkuperäinen kirjoittaja päärynäpallo:
oon täysin samaa mieltä apn kanssa! Tuttavaperheessäni kuoli pieni lapsi tulipalossa. Asiaa puitiin täälläkin, mikä kovasti satutti vanhempia. Jutusta oli isot otsikot sekä iltalehdessä,että iltasanomissa ja molemmissa tapahtuman kulku ja kaikki kerrottiin väärin. Sitten ihmiset täällä uskoo lehtikirjoituksiin kuin lapsi joulupukkiin ja syytetään vanhempia.
Tästä tulee mieleen että aikalailla samoja nikkejä näkee läksyttämässä joissain ketjuissa että "toimittajat nyt vääristelee lehtijuttuja" tms ja sitten näissä onnettomuusketjuissa penäävät miksi vanhemmat ei vahdi ja haukkuvat vanhemmat maan rakoon :|

vieras
peesi!
Mä luulen että se on puolustusreaktio. Eikä välttämättä edes haukkumista. Toki asia on erikseen viestit joissa sanotaan ettei tuollaisten olisi pitänyt lapsiakaan saada tms.

Mutta siis, jos esim. 1-5v. lapsi hukkuu uintireissulla, jossa vanhemmat ovat mukana niin eikö kysymyksessä ole vanhempien laiminlyönti.

Traaginen, hirveä onnettomuus ja suuri osanottoni vanhemmille.

Silti mä pidän oikeutenani sanoa mielipiteeni että tuo johtuu siitä ettei lapsen perään ole katsottu. Se ei tarkoita etteikö sitä voisi käydä uudelleen taikka sitten peräti itselleni. Mutta kyllä se alkuperäinen syy silti olisi minussa. Niin kamalaa kuin tuo asia onkin. Ja kulkee nimellä onnettomuus.
Mutta on onnettomuuksia jotka on vältettävissä. Onko nämä sitten sellaisia joissa voi pistää päänsä pensaaseen ja olla hiljaa?

Ehkä näihin jotenkin täytyisi ottaa sellainen kiihkottomampi suhtautuminen. Se vain on aika vaikeaa koska kyseessä on pieni/pienet lapset. Kaikki onnettomuudet ja sairaudet yms. lapsiin kohdistuvana ovat niin suuresti tunteisiin vetoavia.

Mutta juuri siitä syystä pitäisi aina ja jatkuvasti muistuttaa että lasten perään on yksinkertaisesti katsottava. Tämä on vanhempien velvollisuus.
Lapsi saa olla siellä uimarannalla ja kulkea vedessä. Mutta kyllä sen aikuisen on sitten perässä kuljettava. Se on sekä aikuisen velvollisuus, että LAPSEN OIKEUS!

1n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
peesi!
Mä luulen että se on puolustusreaktio. Eikä välttämättä edes haukkumista. Toki asia on erikseen viestit joissa sanotaan ettei tuollaisten olisi pitänyt lapsiakaan saada tms.

Mutta siis, jos esim. 1-5v. lapsi hukkuu uintireissulla, jossa vanhemmat ovat mukana niin eikö kysymyksessä ole vanhempien laiminlyönti.

Traaginen, hirveä onnettomuus ja suuri osanottoni vanhemmille.

Silti mä pidän oikeutenani sanoa mielipiteeni että tuo johtuu siitä ettei lapsen perään ole katsottu. Se ei tarkoita etteikö sitä voisi käydä uudelleen taikka sitten peräti itselleni. Mutta kyllä se alkuperäinen syy silti olisi minussa. Niin kamalaa kuin tuo asia onkin. Ja kulkee nimellä onnettomuus.
Mutta on onnettomuuksia jotka on vältettävissä. Onko nämä sitten sellaisia joissa voi pistää päänsä pensaaseen ja olla hiljaa?

Ehkä näihin jotenkin täytyisi ottaa sellainen kiihkottomampi suhtautuminen. Se vain on aika vaikeaa koska kyseessä on pieni/pienet lapset. Kaikki onnettomuudet ja sairaudet yms. lapsiin kohdistuvana ovat niin suuresti tunteisiin vetoavia.

Mutta juuri siitä syystä pitäisi aina ja jatkuvasti muistuttaa että lasten perään on yksinkertaisesti katsottava. Tämä on vanhempien velvollisuus.
Lapsi saa olla siellä uimarannalla ja kulkea vedessä. Mutta kyllä sen aikuisen on sitten perässä kuljettava. Se on sekä aikuisen velvollisuus, että LAPSEN OIKEUS!
Et olisi voinut paremmin ilmaista asiaa, olen täysin samaa mieltä.
Kuulun myös niihin jotka sanoivat että vahtiminen ei ole ollut aukotonta ja vanhemmilla on vastuu lapsesta ja tässä tapauksessa vanhemmat ovat vastuussa tapahtuneesta, tavalla tai toisella.

Kauheat haukut tulee kun kertoo mielipiteensä, mutta parempien sanojen puutteessa minut on ehkä käsitetty väärin koska ei ole edes haluttu ymmärtää tarkoitusperiäni.

Allekirjoitan viestisi joka sanan kohdalta täysin yhteneiväiseksi minun mielipiteeni kanssa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mä voin täysin myöntää, että oon ihan kauhuissani ajatuksesta, että meille vois käydä jotain vastaavaa. Onnettomuuksia tapahtuu vaikka parhaansa tekis, elämä osaa yllättää ikävästi. Jos mä joutuisin vaikka hirvikolariin ja mun kersa.. ja mut haukuttais täällä pystyyn vääristä turvaistuimista ja reittivalinnoista ja syytettäis siitä etten osannut painaa oikein jarrua.. kyllä mulla tekis mieli tappaa jokainen syyttävää sormea heilutteleva.
Mun tuttavaperheen lapsi kuoli tosi yllättäen, sähköiskuun. Täällä haukuttiin vanhemmat lyttyyn, vaikkeivat edes tunteneet heitä tai tienneet, mitä OIKEASTI tapahtui.
SAIRASTA! Eikä suinkaan pelkoa siitä, että itselle sattuisi samankaltainen juttu....
En voi edes kuvitella, miltä tuosta äidistä tuntui, kun luki näitä palstoja.

Yhteistyössä