Eikö teidän muiden miehet salaile raha-asioita?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti
valitettavasti
täällä mies salailee, hällä on paljon rahaa....
kysyn paljonko nyt on rahaa sillä ja sillä tilillä niin mitä se sulle kuuluu tulee huutoa :(
sijoittaa rahaa johonki että ku sillä kuulemma saa taas enemmän rahaa...
minä kyllä joudun kertoon...ja ei mulla mitään salailtavaa!!!

No ei niistä nyt kamalammin puhuta, mutta ei ole syytäkään puhua. Ei siis salaile, tai en usko ainakaan, mutta ei me nyt rahasta jatkuvasti jauheta. Meillä on pari yhteistä tiliä mihin molemmat laittaa rahaa ja mistä menee yhteiset jutut ja molemmilla on omat tilinsä. Niin kauan kun niillä on rahaa, niin ei tarvii juuri asioista puhella. Sitten jos on jotain isompaa hankintaa tai reissua tulossa niin sitten tehdään kartoitusta että minkä verran kummallakin on rahaa jne.

Meemis
Ei salaile. Meillä tulee palkat niin eri aikaan, että on pakko sopia kumpi maksaa mitkäkin laskut ja siinä pysyy kyllä hyvin selvilä toisen raha-asioista. Ei ole yhteistä tiliä (olisi liian helppoa tuon laskunmaksun kannalta ;) ), koska ei päästä pankista yksimielisyyteen.

Hmmm, periaatteessa ei salaile, mutta meillä on erilliset tilit ja isommista hankinnoista keskustellaan. Pääsääntöisesti hän maksaa. Isommat tulot ja pienemmät menot :D
Hänen ei tarvitse kertoa rahan käytöstään, kuten ei minunkaan hänelle. Lapselle minä ostan pienet ostokset ja mies maksaa isommat.

toinen tapaus
Myös meillä miehellä tuntuu olevan salattavaa raha-asioissa, koska pitää hanakasti kiinni etten näe vilaustakaan tileistä ja sen kertomaan pitäisi uskoa. Käy hyvin jyrkäksi ja puolustelevaksi jos kysyn ja perustelee, että se on hänen henkilökohtainen asiansa joten en saa tilitietoja nähdä. Olenpa vain "sattumoisin" nähnyt eikä pitänyt ihan yhtä kertomansa kanssa, eli valehtelee siis suoraan. Itse kerron avoimesti kaiken ja ei ole mitään salailtavaa enkä välitä vaikka näkisi jokaisen pilkun tilitiedoistani. Olenkin päättänyt pelata samoilla korteilla, tästä lähtien voipi minullakin olla salailtavaa ;)

tiltu
meillä ei ole salattavaa ja tiedämme toistemme pankkitunnarit ja sen missä sen salasanakoodisto oikeen sijaitsee :) vaikka meillä on edelleen omat tilit, niin yhteisiä on rahat :)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen tapaus:
Myös meillä miehellä tuntuu olevan salattavaa raha-asioissa, koska pitää hanakasti kiinni etten näe vilaustakaan tileistä ja sen kertomaan pitäisi uskoa. Käy hyvin jyrkäksi ja puolustelevaksi jos kysyn ja perustelee, että se on hänen henkilökohtainen asiansa joten en saa tilitietoja nähdä. Olenpa vain "sattumoisin" nähnyt eikä pitänyt ihan yhtä kertomansa kanssa, eli valehtelee siis suoraan. Itse kerron avoimesti kaiken ja ei ole mitään salailtavaa enkä välitä vaikka näkisi jokaisen pilkun tilitiedoistani. Olenkin päättänyt pelata samoilla korteilla, tästä lähtien voipi minullakin olla salailtavaa ;)
Ihanan rehellinen ja tervehenkinen suhde teillä! :attn: Olette varmaan tosi onnellisia!

Yhteistyössä