Eikö teidän kakkosluokkalaisilla ole kännykkää?

• Viestiketjun aloittaja täh?
  • Ensimmäinen viesti
täh?
Meillä lapsella on oma puhelin ollut siitä asti kun meni kouluun, siis ekalle. Jo käytännön syistäkin. No kouluun ei anneta sitä mukaan, mutta iltapäivisin menee yksin harrastuksiin kun ne on vieressä jne.
Tänään juttelin lapsen kaverin äidin kanssa ja sanoin, että mä voin soittaa lapselle sitten kun tulee kotiin jne..johon tää äiti ihmetellen kysy, et onks sillä jo oma kännykkä, humpuukkia tollanen!
Olin kyllä aika päähän lyöty. Meillä ainakin lapsi osaa sitä käyttää ja nyt reilun vuoden aikana siitä ei ole ollut kuin hyötyä.

"Nea"
No meillä tytär sai sen ekan kännykkänsä siinä kohtaa kun alkoi omatoimisesti kulkea koulumatkansa. Tuo oli tokan luokan jouluna.

Ekaluokkalaisella ei ole, vielä.

Ei kännykkä ole mikään edellytys sille, että pääsee kouluun :)

"jaa"
Ei ole eka eikä kolmasluokkalaisella omaa kännykkää. Mutta meillä on yksi puhelin prepaid liittymällä jonka voin antaa lapselle tarvittaessa mukaan. Eipä ole juuri tarvinnut.

"Vieras"
Jos kotona ei oo lankapuhelinta niin oishan se kiva että yksin kotona olevan saa jotenkin kiinni, ja että lapsi voi tarvittaessa soittaa apua jne. Jos lankapuhelin löytyy niin toki kännykkää ei tarvii.

Eskarilaisellakin on. Kuten oli isosiskollaankin (kolmasluokkalainen nyt) jo eskarissa.

Koululaisella on puhelin aina koulussa mukana, eskarilaisella ei ole koskaan kännykkää mukana eskarissa.

Meillä ehdottoman tarpeelliset.

"vieras"
Eskarilaisellakin on. Kuten oli isosiskollaankin (kolmasluokkalainen nyt) jo eskarissa.

Koululaisella on puhelin aina koulussa mukana, eskarilaisella ei ole koskaan kännykkää mukana eskarissa.

Meillä ehdottoman tarpeelliset.
Silloin kun itse olin vielä ala-asteella, noin 10 vuotta sitten, niin meillä ei silloin ollut sallittua edes tuoda kännyköitä tavallisena koulupäivänä kouluun. Poikkeuksena oli tietenkin koulun retkipäivät, retket ja sen sellaiset. Nykyään kännykkä on kaikilla vakiovarusteena. Näin se maailma muuttuu :)

Ylioppilaskirjoituksissakin taisi meillä olla suosituksena, että kännykkä jätettäisiin kirjoituspäivinä jopa kokonaan kotiin. Ei vaatimuksena, mutta suosituksena. Koetilaisuuteenhan kännykkää ei saa luonnollisestikaan viedä.

Meillä ekaluokkalaisella on kännykkä koulussa mukana. Soittaa mulle kun lähtee kävelemään iltapäivähoitoon. Matkaa on 1,5 km ja jännittää vielä kovasti että osaa reitin oikein. Puhelin on tosi hyvä turva. Mulla on sellainen tuntuma että lähes jokaisella ekaluokkalaisella on täällä oma kännykkä.

Me ostettiin pojalle puhelin kun täytti keväällä 7. Ihan tällä koulunaloitusverukkeella. Nyt kun se alkaa itse kulkemaan jo koulusta kotiin päin päivällä niin haluan, että se soittaa mulle kun lähtee niin tiedän missä se menee. Huomenna saa ekan kerran tulla itekseen koulusta kotiin ja ajattelin, että ollaan puhelinyhteydessä siihen asti, että on ylittänyt tuon yhden autotien. Koululta siihen on matkaa joku kaks kolmesataa metriä ja siitä sitten kotiin 500m tai vähän reilu.

En mä silti pidä omituisena sitä, että jollain ei ole puhelinta vielä kolmannellakaan. Jos sille ei ole käyttöä niin mitä turhaan? Me hankittiin ihan oman mielenrauhan takia toi. Alkuun mietittiin myös tota vaihtoehtoa, että olis kotona prepaid-luuri lapsen varalta, mutta sitten tultiin siihen tulokseen, että tässä tilanteessa oma puhelin on parempi vaihtoehto.

Yhteistyössä