eikö ovulaatiotestin pitäis muuttua takas negatiiviseks kun ovis on ollut?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
s
Mikä on sinusta positiivinen tulos?

Mulla oli kaksi viivaa koko kierron, toinen selkeästi toista haaleampi. Kierron keskivaiheille haalea viiva tummentui pariksi päiväksi ja palasi sitten haaleaksi. Eli ovis oli tuolloin.

 
MB
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Alkuperäinen kirjoittaja MB:
Mä oon aina saanut ovistikulla koko kierron ajan positiivista tulosta. Ei mitään muutosta, ihan turhaa hommaa.
Ai niinku kaks tasavahvaa viivaa vai?
Juu. Ei mitään eroa. Siis vaikka hoitojen aikaan lääkäri katsoi ultralla, että munasolu kehittyi ok ja sitten kun ovis oli tapahtunut. Niin ei mulla näkynyt niissä tikuissa mitään eroja. Aina samanlainen viiva.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Mikä on sinusta positiivinen tulos?

Mulla oli kaksi viivaa koko kierron, toinen selkeästi toista haaleampi. Kierron keskivaiheille haalea viiva tummentui pariksi päiväksi ja palasi sitten haaleaksi. Eli ovis oli tuolloin.
minusta positiivinen on sellainen positiivinen kuin paketin ohjeessa positiivinen. testiviiva kontrolliviivaa vahvempi.
 
jos tuolta löytys vastaus
joku oli kirjottanut tällaisen tekstin:

Esim. pco:sta kärsivillä (kuten minulla) ovistestit näyttävät hailakkaa "plussaa" koko kierron ajan. Minullakin tässä kierrossa näytti ne päivät, kun tikutin, hailakoita viivoja, jotka eivät vahvistuneet ollenkaan. Ultrassa näkyikin, ettei yhtään munarakkulaa ollut kypsymässä. Lopetin tikuttamisen sitten siihen.

Kyllähän nuo ovistikut ovat ihan luotettavia, jos ei ole esim. pco:ta tai muuta taustatekijää. Jotkut kierrot voivat olla (ilman pco:takin) anovulatorisia, eli ovulaatiota ei tapahdu.
 
ap
muttakun tuo testi tummui pari kolme päivää, sitten tuli ovis ja sen jälkeen se ei olekaan palannut negatiiviseksi tuo testi. mietin vain kuuluuko tuon testin olla positiivinen koko kierto loppuun ovulaation jälkeen vai olisiko meillä viimein tapahtunut raskautuminen. tuo testihän näyttää ovulaation ja raskauden molemmat
 

Yhteistyössä