Eikö olisi hyvä ottaa sellasten ihmisten lapset huostaan jotka eivät osaa hoitaa talouttaan?

  • Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti
vaivauduin sittenkin
Mä oon "aina pa". Sen lisäksi mulla on mennyt aikaisemman suhteen takia luottotiedot, makselen ulosottoon varmaan loppuikäni.
Mutta aina mun lapsilla on ruokaa ja katto pään päällä. On harrastusvälineet (pyörät, sukset, luistimet, sählykamppeet jne) ja varaa käydä uimahalleissa, leffoissa, keilaamassa. Mutta ei ole varaa käydä kalliilla lomamatkoilla useemman kerran vuodessa tai hienoa kolmensadan neliön kotia tai uutta tila-autoa. Eikä niitä huikeita säästöjä. Mutta me pärjätään. Mun lapsilta ei puutu mitään. Paitsi noi lomamatkat, tuliterä miljoonalukaali ja auto. Tämänkö takia mun lapset sitten pitäis huostaanottaa?
 
"minna"
Joo olisi. Oikeastaan olisi hyvä poistaa täältä maailmasta kaikki ihmiset paitse te jotka pääsette joka kuukausi ulkomaille, ostatte kalliit ulkoiluvaatteet ym lapsille, omistatte omakotitalon jne. Pitäisi olla maapallo täynnä samanlaisia ihmisiä kuin ap.
 
"tiina"
mä olen yh pienillä tuloilla ( kaikki tulot yhteenlaskettuna joku 1300e)
silti on lapsilla ruokaa.vaatetta.sukset.luistimet yms yms..pystytään myös käymään sillointällöin leffassa,uimassa yms
joo..kärsiiköhän ne nyt kun asutaan vuokralla ja vain kolmio:(

lapsia on kaksi
 
"jaaha"
Ei vaan oikeastaan kaikki rikkaiden kakarat tulisi ottaa huostaan, kun vanhemmat ovat aina töissä tienaamassa ja lapsi kasvaa jonkun lastenhoitajan kanssa? Rikkailla nirppiksillä on myöskin tapana pitää kynsin ja hampain kiinni omista rakkaista ja kalliista harrastuksistaan, jotka menevät lapsen edelle. "Siis pakko päästä salille, pilatekseen, shoppaileen, kahville Jessican kans ja sit viel iltajoogaan ja sit viel..." Siis oma aika on tosi tärkeetä ja tienaaminen ja kalliit kellot ja autot. Mut hitsi kun mulla on toi lapsikin, mut hyvinhän se pärjää lastenhoitajan kans. Se tekee ne likaset työt ja mä nään mun lastani illalla kun se käy nukkumaan.

Siinä sitä kunnon äitiyttä siis vai :) Rikkaus ei tuo onnea, eikä tee missään nimessä hyväksi vanhemmaksi.
 
Silja.S
Kylläpä räjähtäisi huostaanotot käsistä. Täälläkin olisi yksi, jonka lapset lähtisivät huostaan välittömästi. Kyllähän minä säästäisin, mutta ei ole mistä säästää.
 
miettivä
[QUOTE="Maija";25887010]Pitäiskö lapset huostaanottaa sellaisilta, joilla on henkistä pääomaa niin vähän että kuvittelevat rahan olevan kaikki kaikessa?[/QUOTE]

En luule rahan olevan kaikki kaikessa mutta hyvä olisi osata talouden hallintaa jos lapsia on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettivä;25887031:
En luule rahan olevan kaikki kaikessa mutta hyvä olisi osata talouden hallintaa jos lapsia on.
Kyllä elämä menee aina niin kuin suunnittelee, tulot pysyvät samana koko ajan, kukaan ei sairastu vakavasti, työpaikkaansa ei menetä, oma firma ei mene konkurssiin. Eiku...
 
näinkin
[QUOTE="jaaha";25887001]Ei vaan oikeastaan kaikki rikkaiden kakarat tulisi ottaa huostaan, kun vanhemmat ovat aina töissä tienaamassa ja lapsi kasvaa jonkun lastenhoitajan kanssa? Rikkailla nirppiksillä on myöskin tapana pitää kynsin ja hampain kiinni omista rakkaista ja kalliista harrastuksistaan, jotka menevät lapsen edelle. "Siis pakko päästä salille, pilatekseen, shoppaileen, kahville Jessican kans ja sit viel iltajoogaan ja sit viel..." Siis oma aika on tosi tärkeetä ja tienaaminen ja kalliit kellot ja autot. Mut hitsi kun mulla on toi lapsikin, mut hyvinhän se pärjää lastenhoitajan kans. Se tekee ne likaset työt ja mä nään mun lastani illalla kun se käy nukkumaan.

Siinä sitä kunnon äitiyttä siis vai :) Rikkaus ei tuo onnea, eikä tee missään nimessä hyväksi vanhemmaksi.[/QUOTE]

niin. nämä penikat myös kiusaavat toisia kun kadehtivat sitä että joillain on mielenkiintoa olla omien lasten kanssa ja tutustua heihin.
 
"mä"
Mä oon "aina pa". Sen lisäksi mulla on mennyt aikaisemman suhteen takia luottotiedot, makselen ulosottoon varmaan loppuikäni.
Se suhdeko on sun velkas tehnyt? Ihan sun tietämättäsi? Aika jännä ettei sun allekirjotusta tms. vaadittu kun se suhde sitä velkaa otti...

Ap:n kysymykseen vastaus: Ei huostaan, mutta edunvalvoja voisi olla hyvä. Saisi vanhempi aina "viikkorahan" niin ei tulisi rahatonta viikkoa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja miettivä;25886905:
Eli ovat aina pa. Eivät meinaa oppia säästämään ja pitämään rahaa varuulta tilillä jos esim. lapsille sattuu jotain.
Joo. Huostaan vaan niin tulisi todella monelle töitä. Mielestäni lapsi oppii kurjuudessa paremmin taloutta pitäväksi kuin yltäkylläisessä perheessä. Kunhan vanhemmat hoitavat lapsensa muuten hyvin ja tukevat heitä, eivätkä ylläpidä heillä kurjuuden oloa, joka tulee juuri siitä kun sanoo perheen olevan huono ja jankkaa koko ajan miten ei ole rahaa. Kyllä yhteiskunta hoitaa jos lapselle sattuu jotain eikä se tee huonoa vanhempaa jos vanhemmilla ei ole varaa.

t. 90-luvun lama-ajan lapsi joka ei nyt aikuisena elä "kurjuudessa", vaikka en lapsena ajatellutkaan meidän olevan ketään huonompia, vaikka molemmat vanhemmat oli työttömiä.
 
miettivä
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin;25887061:
niin. nämä penikat myös kiusaavat toisia kun kadehtivat sitä että joillain on mielenkiintoa olla omien lasten kanssa ja tutustua heihin.
No mä olen ollut oman lapseni kanssa kotona 3v asti ja nykyään on lapsi osapäivähoidossa eli ei kaikki parempituloisten lapset ole jatkuvasti hoidossa.
 
[QUOTE="mä";25887087]Se suhdeko on sun velkas tehnyt? Ihan sun tietämättäsi? Aika jännä ettei sun allekirjotusta tms. vaadittu kun se suhde sitä velkaa otti...
[/QUOTE]
Oletko noin sinisilmäinen? Aivan täysin mahdollista kumppanin vaikkapa tilata toisen nimiin jotakin tavaraa tai ottaa joku elloksen kulutusluotto kun tietää toisen henkilötunnuksen ja väärentää allekirjoituksen. Lisäksi on tapauksia joissa vuokrasopimus yhteinen, kumppani lupaa maksaa vuokran, mutta ei maksakaan.
 
....
Ei oo tosi, joku ehdotti edunvalvojaa ja jotain "viikkoraha" systeemiä... hahaaa!!! Eikös Suomessa holhota jo muutenkin tarpeeksi, se nyt viel puuttuis, et joku oikeesti seuraisi miten perheet käyttää rahansa. Jos nyt sais eka nää -Meen hakeen sossusta mun kaljarahat- ihmiset töihin tai jotain..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25887097]Mielestäni lapsi oppii kurjuudessa paremmin taloutta pitäväksi kuin yltäkylläisessä perheessä..[/QUOTE]

Ei vaan lapsi oppii huolehtimaan taloudesta parhaiten kun myös vanhemmat huolehtivat taloudestaan, riippumatta siitä ovatko he köyhiä vai rikkaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Sen verran näen totuuden siementä ap:n aloituksessa, että jos tili on aina tyhjä kun seuraavaan palkka/tukipäivään on vielä viikkokausia, eikä voi ostaa lapselle 8 euron antibioottia kun tämä sairastuu tms, niin jokin on pielessä. Ja se jokin on yleensä elämän- ja taloudenhallinta. Sillä pienillä tuloillakin pystyy elämään siten, että aina on taskunpohjalla sen verran rahaa ettei koirat kintuille kuseksi.

Ja sen verran pitää vanhemmalla olla elämänhallintaa, että kykenee lapselleen välttämättömän antamaan, esim. ne antibiootit.
 

Yhteistyössä