Eikö ole ketään Keliakiaa sairastavaa???

Amaryllis
Käy kurkkaamassa www.keliakialiitto.fi

Löytynee vastauksia useimpiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Mulla ei kokeissa lopulta löytynyt keliakiaa, mutta aikanaan tuli noita sivuja selailtua useamminkin.
 
mia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 18:29 Äitiliini kirjoitti:
Mulla on ollut keliakia vuodesta -89. hyvin olen pärjännyt, vaikka joskus luonnollisesti dietti tympii. Mitä haluaisit tietää?
Heips!!

Kävin verikokeissa, mutta oli negatiivinen. Olen nyt jonossa tähystykseen. Mites sulla kun todettiin keliakia oliko myös verikoe positiivinen?
 
Minä haluisin vaan sen verikokeen. Se tähystys on karmeeta. Joutuu nielemään letkunpätkän missä on kamera, arvaa meinaako yrjö tulla. Mulle on pienenä tehty tuo. Ja siskolle nyt isompana, joten kokemusta löytyy.
 
Tähystyksestä: Mulle se on kerran tehty. Olihan tietysti inhottavaa, mutta muistan, että ajattelin sen jälkeen, et voishan tähän mennä uudestaankin, jos pakko. Kyllä siitä selviää!!
Siskolla on keliakia ja muistaisin, että hänellä ei näy verikokeissa mitään, mutta tähystyksessä löytyi tauti. Mullekin lääkäri sanoi, ettei verikokeet oo aina luotettavia.
 
mia
Mulle tehty tähystys vuonna -98. Ja nyt tehtiin kaksi viikkoa sitten, saan vastaukset viikon päästä. Olen huomannut että ruis tekee ihan kamalat oireet. Pystyyhän pelkän rukiinkin tutkimaan verikokeesta, mikäli ei nyt keliakiaa löydy.
 
Keliaakikko
Hei, mulla on keliakia, todettu tähystyksellä ja niillä koepaloilla n. 10 vuotta sitten. Alkuhankaluuksien jälkeen oon jo tottunut tähän. Voin joitain vinkkejä laittaa jos on mielessäsi jotain kysyttävää. Kaikkea en varmaankaan tiedä, mutta aika pitkä on kokemus jo tästä taudista.
 

Yhteistyössä