Eikö niitä vaunuja voi laittaa syrjään ahtaissa kaupoissa?

• Viestiketjun aloittaja hop hop
  • Ensimmäinen viesti
hop hop
Voi että oli taas kätevää menoa kirppiksellä, kun joka käytävällä yksi vaunuja lykkivä määrittää muiden asiakkaiden etenemisvauhdin. Mikä idea siinä on, että nukkuvaakin vauvaa on raahattava mukana koko ajan? Eikö tue mieleen jättää vaunuja jonnekin parkkiin jossa ne eivät ole tiellä, vai eikö vaunuja uskalleta jättää sekunniksikaan näkyvistä?

Minä en ole koskaan voinut käsittää että miksi ne vaunut pitää ottaa mukaan niihin ahtaisiin kauppoihin ylipäänsä? Matkarattaat esimerkiksi on keksitty, jos pitää kauppoihin mennä vauvan tai isomman lapsen kanssa. Hyvänä esimerkkinä esimerkiksi se, että jonnekin Hulluille Päiville on ihan pakko ängetä vankkureiden kanssa, vaikka hyvin tietää, että siellä on ahdasta liikkua...

Mihin sinä Huom kuvittelet mun jättävän rattaissa istuvan yks veen? Kaupan ulkopuolelle? Joo, ja sitten luen täältä "tänään kaupungilla nähtyä". Ja ei, en voi aina mennä silloin kun joku vahtii lastani muualla, miksi menisin?

Mihin sinä Huom kuvittelet mun jättävän rattaissa istuvan yks veen? Kaupan ulkopuolelle? Joo, ja sitten luen täältä "tänään kaupungilla nähtyä". Ja ei, en voi aina mennä silloin kun joku vahtii lastani muualla, miksi menisin?
Onko sinulla taas ongelmia sisälukutaidon kanssa vai mistä kiikastaa? Totesin että kaupassa käyntiin on pienempiäkin vaihtoehtoja kuin vaunut, esimerkiksi matkikset, jotka eivät tuki koko kauppaa niin kuin vaunut tekevät. En missään vaiheessa tietääkseni maininnut että sinun pitäisi jättää lapsesi jonnekin.

Onko sinulla taas ongelmia sisälukutaidon kanssa vai mistä kiikastaa? Totesin että kaupassa käyntiin on pienempiäkin vaihtoehtoja kuin vaunut, esimerkiksi matkikset, jotka eivät tuki koko kauppaa niin kuin vaunut tekevät. En missään vaiheessa tietääkseni maininnut että sinun pitäisi jättää lapsesi jonnekin.
En mä ainakaan halua matkiksia, meillä kyllä on sellaiset mutta äh, yhdistelmät on paljon paremmat. Niihin mahtuu enemmän mukaankin, niissä lapsi jopa nukkuu hetken. Ei mun taidoissa ole vikaa, mutta sun ei auta muu kuin hyväksyä että niitä vaunullisiakin on kaupoissa silloin kun sinäkin olet tai vaikka kauppa olisi pieni. Oi ja voi!

Ja mitä hittoa? Sähän kysyit että miksi ne pitää ottaa mukaan ylipäätään ne vaunut? Meinaatko sä että ulkopuolelle on ihan turvallista nykypäivänä jättää lapsia odottamaan?

En mä ainakaan halua matkiksia, meillä kyllä on sellaiset mutta äh, yhdistelmät on paljon paremmat. Niihin mahtuu enemmän mukaankin, niissä lapsi jopa nukkuu hetken. Ei mun taidoissa ole vikaa, mutta sun ei auta muu kuin hyväksyä että niitä vaunullisiakin on kaupoissa silloin kun sinäkin olet tai vaikka kauppa olisi pieni. Oi ja voi!

Ja mitä hittoa? Sähän kysyit että miksi ne pitää ottaa mukaan ylipäätään ne vaunut? Meinaatko sä että ulkopuolelle on ihan turvallista nykypäivänä jättää lapsia odottamaan?
Minä en ihan aidosti jaksa enää vastata sinulle, kun et ilmeisesti sitten vaan ymmärrä. Kukaan ei edelleenkään ole sanallakaan puhunut mitään vaunujen jättämisestä kaupan ulkopuolelle...

Nyt on pakko todeta, että se "kotiäitiys" ilmeisesti vaan tekee ihmisestä jollain tasolla itsekkään. Minä menen ja tukin kaupan käytävät, vaikka muilla olisikin kiire, koska "siellä kaupassa nyt vaan on vaunullisia". Huoh sentään, onneksi suurin osa äideistä ymmärtää ajatella niitä muitakin ihmisiä ja asioinnin sujuvuutta.

Voi luoja! Eli jotta olisin sovinnainen kotiäiti niin en asioi ahtaissa kaupoissa ikinä lapseni kanssa jotta muiden kaupassakäynti olisi mahdollisimman ihanaa ja mutkatonta. Kuka onkaan se itsekäs? :)D:D)

"Mä en ole ikinä käsittänyt miksi ne vaunut pitää ottaa mukaan niihin ahtaisiin kauppoihin ylipäänsä?"

Kyllä tuosta voi päätellä vaikka mitä, jos se ei sua miellytä niin kirjoita niin että tulee asia selväksi ;) Meille "kotiäideillekin".

Yleensä mulla onkin kaupassa matkikset kun liikun autolla ja kaukalon saa niihin kiinni, mut usein käyn myös kaupassa kun oon vaunulenkillä, niin joo, mulla on ne saakelin isot emmaljungat siinä edessä ja ei, en voi jättää niitä minkää kaupan nurkkaan vahtimattomina + kuunteletteko mielummin sit sitä kamalaa karjuntaa mikä alkaa kun liike pysähtyy?

häh
Ja mä en muista _ikinä_, että jonkun vaunut tai mitkään olis ollut tiellä niin, että en ohi pääse. Usein ihan pelkkien kärryt vie vähintään saman tilan... En tiedä sitten mitä se ihmisestä kertoo, kun noin kilahtaa jos ei pääse kirppiksellä etenemään reipasta vauhtia. Aika sairasta lähinnä.

Kaupoissa voisivat ne muut ihmiset oppia laittamaan ne kärrynsä sivuun että pääsee edes vaunuilla ohi :attn:
Ja sitten kassalla ei tarvii alkaa kiskomaan niitä vaunuja äidin vieresä kauemmas siksi että itse haluaa urkitella jotain siitä yli...ei mekään aleta siirtelemään ihmisiä pois edestä vaan sillon joko odotellaan tai kysytään että "anteeksi, voisinko päästä tästä" Etenkin kun ne vaunut ei ole kenenkään tiellä vaan ihan siinä äidin edessä ja äiti maksaa ostoksiaan....meinasin eilen antaa korville kun yks kurppasen näkönen akka yritti toiselta kassalta tulla kiskomaan mun vaunujani että saa otettua hedelmäpussin, jonka ois voinut pyytää siitä omalta kassaltaankin...mun vaunuihin ei nimittäin kosketa :mad:

[QUOTE="eeva";21890979]Autottomana oli hyvä mennä ostoksille isojen vaunujen kanss,a kun sinne koriin sai ostokset.[/QUOTE]

No niin just. Eikä ole tapana tukkia käytäviä. Mitä mä oon pistänyt merkille, niin keski-ikäiset naiset ja miehet niitä käytäviä tukkii, kun jäävät keskenään turisemaan tai katselemaan hyllyjä tms.

Suzyanne
Itse olen käynyt kerran alennusmyynneissä rattaiden kanssa, ja siellä joku mummo tiuskaisi että pitääkö tänne tulla rattaiden kanssa. Ihmetytti vaan vähän, kun siellä oli moni ihminen ostoskärryjen kanssa, jotka ovat takuulla isommat kuin minun pienikokoiset rattaani. Miksi rattaat ovat tiellä mutta ostoskärryt ei? Saman olen huomannut ruokakaupassakin, ihmiset ovat tuskastuneita kun olen rattaiden kanssa, mutta ostoskärryt eivät saa aikaan samaa reaktiota. :O Sitäpaitsi matkisten kanssa on ihan sama juttu, kerran olin matkisten kanssa liikenteessä, ja joku mies tiuskaisi jotain että pitääkö tulla tänne jne. : /

Luulenpa että Suomi on nii tuppukylä että täällä ihmiset eivät ole tottuneet liikkumaan ahtaissa tiloissa, varsinkaan jos siellä on ihmisiä rattaiden kanssa. Osittain myös itsekkyys, MINÄ olen tässä ja nuo rattaat ovat MINUN tielläni. :headwall:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja häh;21891005:
Ja mä en muista _ikinä_, että jonkun vaunut tai mitkään olis ollut tiellä niin, että en ohi pääse. Usein ihan pelkkien kärryt vie vähintään saman tilan... En tiedä sitten mitä se ihmisestä kertoo, kun noin kilahtaa jos ei pääse kirppiksellä etenemään reipasta vauhtia. Aika sairasta lähinnä.
No kai mä sitten oon sairas, mutta ärsyynnyn kyllä usein eräällä vakikirpparilla, että aina siellä saa vaunujen vuoksi jumittaa puoli päivää. Eihän ne mikään ongelma olekaan ruokakaupoissa tai vastaavissa, mutta kyllä ahdas liike, jossa parhaimmillaan kahdeksat vaunut seilaa omaa tahtiaan hyllyjen välissä, nostaa ainakin mun verenpainetta.

No kai mä sitten oon sairas, mutta ärsyynnyn kyllä usein eräällä vakikirpparilla, että aina siellä saa vaunujen vuoksi jumittaa puoli päivää. Eihän ne mikään ongelma olekaan ruokakaupoissa tai vastaavissa, mutta kyllä ahdas liike, jossa parhaimmillaan kahdeksat vaunut seilaa omaa tahtiaan hyllyjen välissä, nostaa ainakin mun verenpainetta.
Ei sulle tuu mieleen huomauttaa vaikka sille vaunuilijalle et anteeks, menisin tästä ohitse?Kyllä ne väistää, ei tartte sit jälkikäteen kiroilla..Mua ärsyttää eniten nää jotka ei tajua avata suutaan vaan sit päivitellään just jossain palstalla..

Suzyanne
Itse olen käynyt kerran alennusmyynneissä rattaiden kanssa, ja siellä joku mummo tiuskaisi että pitääkö tänne tulla rattaiden kanssa. Ihmetytti vaan vähän, kun siellä oli moni ihminen ostoskärryjen kanssa, jotka ovat takuulla isommat kuin minun pienikokoiset rattaani. Miksi rattaat ovat tiellä mutta ostoskärryt ei? Saman olen huomannut ruokakaupassakin, ihmiset ovat tuskastuneita kun olen rattaiden kanssa, mutta ostoskärryt eivät saa aikaan samaa reaktiota. :O Sitäpaitsi matkisten kanssa on ihan sama juttu, kerran olin matkisten kanssa liikenteessä, ja joku mies tiuskaisi jotain että pitääkö tulla tänne jne. : /

Luulenpa että Suomi on nii tuppukylä että täällä ihmiset eivät ole tottuneet liikkumaan ahtaissa tiloissa, varsinkaan jos siellä on ihmisiä rattaiden kanssa. Osittain myös itsekkyys, MINÄ olen tässä ja nuo rattaat ovat MINUN tielläni. :headwall:
Lisättäköön vielä, että itse otan aina parhaani mukaan muut huomioon liikkuessani kaupoissa rattaiden kanssa, ja rattaat ovat tosiaan pienikokoiset. Siksi tuntuu vähän pahalta se aika avoin vihamielisyys jota monet ihmiset tuntevat rattaiden/vaunujen kanssa liikkuvia kohtaan. :(

ap
Kaupoissa voisivat ne muut ihmiset oppia laittamaan ne kärrynsä sivuun että pääsee edes vaunuilla ohi :attn:
Ja sitten kassalla ei tarvii alkaa kiskomaan niitä vaunuja äidin vieresä kauemmas siksi että itse haluaa urkitella jotain siitä yli...ei mekään aleta siirtelemään ihmisiä pois edestä vaan sillon joko odotellaan tai kysytään että "anteeksi, voisinko päästä tästä" Etenkin kun ne vaunut ei ole kenenkään tiellä vaan ihan siinä äidin edessä ja äiti maksaa ostoksiaan....meinasin eilen antaa korville kun yks kurppasen näkönen akka yritti toiselta kassalta tulla kiskomaan mun vaunujani että saa otettua hedelmäpussin, jonka ois voinut pyytää siitä omalta kassaltaankin...mun vaunuihin ei nimittäin kosketa :mad:
Samaa mieltä. Samoin busseissa ei tarvitse töniä vaunupaikalla olevia vaunuja laukulla tai perseellä. Sinne bussin takaosaan jos menee, voi hieman niitä kantamuksiaan keräillä kasaan, jottei tarvitse säpsäyttää vauvaa kun treenikassi mäjähtää vaunujen aisaan. Sama juttu pois jäädessä. Jos tönäisee, olis ihan kohteliasta jotenkin reagoida asiaan edes katsomalla mihin osui, koska tavallaan siinä tuupitaan pientä ihmistä, vaikka se vaunuissa makaakin.

ugh olen puhunut
Mä en pysty käsittämään miten tällanen asia voi kauhistuttaa niin paljon. Joku kirppis, kuka menee sinne kiireessä?? Kellä ei muka ole suuta jonka avata ja pyytää menemään ohi? Miksi sitä lasta ei voi ottaa mihkään enää mukaan (vrt. se yksi ketju missä valitettiin kun lapset oli mukana kaupassa ja ne vaan pitää meteliä)... Lapsia on ollut aina, ja ennen ne vaunutkin oli paljon isompia tankkerivaunuja kun nykyään...

Mä oon kaupassa töissä ja oon tässä vuosien varrella huomannu että hei tää kaikki on elämää!! Se, että joku tukkii tien voi harmittaa hetken mutta onko se tosiaan niin kauhea tragedia?

Ihmisten valituksenaiheet on nykyään suhteellisen turhia!

ap
Ei sulle tuu mieleen huomauttaa vaikka sille vaunuilijalle et anteeks, menisin tästä ohitse?Kyllä ne väistää, ei tartte sit jälkikäteen kiroilla..Mua ärsyttää eniten nää jotka ei tajua avata suutaan vaan sit päivitellään just jossain palstalla..
Tulee mieleen ja sanonkin, koska osaan avata suuni tarvittaessa. Ne vaan ei kuvaamassani paikassa mahdu väistämään, koska tilaa ei yksinkertaisesti ole.

"tiiti"

Niin peesi!

Joka hemmetin kirpparille hankitaan niitä kaikista suurimpia markettiostoskärryjä, vaikka kyseessä olisi kaksikerroksinen kirppis. Sitten niitä kärryjä on joka paikassa lojumassa kun porukka on yläkerrassa tai kellarikerroksessa.

Ja kuka ylipäätään menee kiireessä kirpparille??

vieras.
Yleensä ne tientukkijat ovat kylläkin ilman vaunuja kulkevia, jotka pysähtyvät keskelle käytävää niin ettei vaunuilla pääse ohi. Vaunuilevat yleensä tajuavat väistää parhaansa mukaan.

Yleensä myös muiden käytökseen on hankalampi vaikuttaa kuin omaan. Eikö siellä kirpparilla voisi käydä illemmalla kun äidit ovat palanneet kotiin? Eikö sinne kirpparille voisi mennä toisella asenteella?

"sipuli"
Kuules, ensinnäkin kyllä ne ostoskärryt yleensä tukkivat kaupoissa käytäviä enemmän kuin lastenrattaat/-vaunut. Minä kyllä vaunuineni aina väistän, aina jos huomaan, ja jos en niin voi kohteliaasti sanoa "anteeksi, voisitko väistää..". Kohteliaat tavat osaa meillä kaksivuotiaskin. Yleensä kaupassa edessäni on mummot ja monet muut, ei yleensä vaunut. Ja minulla(tai monella muullakaan) ei ole mitään mummopalveluita minne voisin lapsen viedä siksi aikaa kun käyn kaupassa tai kaupungilla, mieheni tekee pitkää päivää klo 6-20 useasti, ei siis ole kotona ja viikonloput poissa niin on pakko lähteä kauppaan/kaupungille lasten kanssa. Ja en todellakaan jätä lapsia vaunuissa/rattaissa minnekään ulos odottelemaan, haloo! Selvästi ap:lla on asennevamma, eikö todella tietäsi tuki muut kuin lastenvaunut. Ja kyllä on elämä pienestä kiinni jos kirpputorilla on niin kiire että alkaa pännimään siellä kun ei kiiruusti pääse kulkemaan. Tällaista se on nykyään "kaikkitännehetimullenytminäminäminä". Ei ole sullakaan suuria murheita näköjään elämässä. Toivottavasti vähän tuosta kasvat ja aikuistut, suosittelen vaikka retkeä maailmalle katselemaan kuinka ihmisillä on oikeitakin ongelmia. Tätä tämä hyvinvointiyhteiskunta teettää, tuollaisia tyhjästävalittajia.

Yhteistyössä