Eikö niin, että 41 bmi:llä on pakko laihtua jos syö n. 800kcal päivä?

  • Viestiketjun aloittaja !
  • Ensimmäinen viesti
Qaz
Tarkista terveysportista /duodecimistä, suositellaanko 41 bmi:llä vlcdtä.

Jos ok, niin perusterveyden tarkistuksesta ei olisi haittaa ennen alottamista. Vaikka itse päätät.

Sen jälkeen muista, että dietillä monet tärkeät hivenaineet menee alas. Ota siis pitkällä dietillä purkki avuksi.
 
Joo ja tollasella "nälkäkuurilla" on niin paljon isompi riski sortua kuin jos syöt terveellisiä ruokia 1200kcal ja harrastat liikuntaa. Painon pudotus on vaan hitaampaa mutta ei tarvi nälissään olla ja kituuttaa. Se lannistaa äkkiä.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Tarkista terveysportista /duodecimistä, suositellaanko 41 bmi:llä vlcdtä.

Jos ok, niin perusterveyden tarkistuksesta ei olisi haittaa ennen alottamista. Vaikka itse päätät.

Sen jälkeen muista, että dietillä monet tärkeät hivenaineet menee alas. Ota siis pitkällä dietillä purkki avuksi.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen niin lihava, että vlcd on varmasti suositeltava vaihtoehto mun tapauksessa. Muistan nuo vitamiinit ja muut. Nyt on vaan pakko saada painoa alas.
 
vieras
Itselläni oli alussa bmi 37 ja sain ohjeeksi syödä 1500-1600kcal päivässä, ei yli eikä ali. Ja liikunnasta lähteneet kalorit pitää vähentää heti ja silti saada tuo n. 1500 täyteen. Tämä on toiminut minulla, alkuun kun nesteet lähti, lähti 3kg/vko. Nyt vauhti on tasaantunut 1kg/vko.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Joo ja tollasella "nälkäkuurilla" on niin paljon isompi riski sortua kuin jos syöt terveellisiä ruokia 1200kcal ja harrastat liikuntaa. Painon pudotus on vaan hitaampaa mutta ei tarvi nälissään olla ja kituuttaa. Se lannistaa äkkiä.
Mä oon kuukauden koettanut syödä fiksumman dieetin mukaan, mutta en ole laihtunut yhtään. Pakko ottaa muut keinot käyttöön.
 
vieras
Toki laihtuu. Mutta se säästöliekki ei ole paskapuhetta, joskaan se ei myöskään tarkoita etteikö sen vuoksi laihtuisi. Se tarkoittaa ennemminkin sitä, että saavutettua painoa on todella vaikea pitää ja kilot palaavat korkojen kera sitten kun ryhtyy jälleen syömään normaalisti. Ja läskin lisäksi lähtee kyllä lihaksetkin, muista terveyshaitoista puhumattakaan.

Miksi syödä noin vähän, kun pienemmälläkin kalorivajeella laihtuu?
 
Qaz
Reilulla ylipainolla erittäin vähäenerginen dietti on perusteltu. Se ei ole hyvä tapa painonhallintaan ja se sisältää riskin siitä, että sen tekemisen jälkeen palaa entiseen, eikä muutosta tapahdu. Kuitenkin sillä saadaan aikaan erittäin kovia tuloksia.

Kannattaa jo etukäteen miettiä elämää sen dietin jälkeen. Tämä dietti on keino saada paino alas, mutta yksistään se ei ratkaise vielä mitään.
 
Kaisu
Säästöliekki = elimistön "hätätila". Elimistö ei saa tarpeeksi energiaa perustoimintoihin (sydän, keuhkot, lihakset, aineenvaihdunta) ja näin alkaa entistä tiukemmin pitämään kiinni rasvavarastoista ja vapauttaa mielummin lihasmassaa energiankäyttöön. Mä oon saanu neuvoksi, että alle 1200kcal EI pitäisi koskaan mennä, koska silloin elimistö ei saa noihin perustoimintoihinsa tarpeeksi energiaa.. Toki vähemmällä kalorimäärällä laihtuu nopeampaa, mutta se ei ole pysyvää..jossain vaiheessa syöt taas normaalisti ja silloin elimistö ottaa omansa takaisin.
 
Keho tarvitsee MINIMI 1200 kaloria päivässä liikunnan jälkeenkin. Se on kehon peruskulutus mitä ihan elintoiminnot vaattii.
Eikö ihminen opi. Juuri tossa vuosi sitten joku brittiläinen kuoli kun laihdutti liian rajusti ja kyllä oli laihdutettava hänellä. Se vaan ei ole tervettä.
1500 kaloria ja paino tippuu varmasti, pysyy hyvä maku touhussa kun ei tarvi riutua. JAKSAA liikkua ja voi hyvin mikä edistää motivaatiota.
 
!
Onhan mulla vararavintoa, josta elimistö ottaa ne loput energiansa mitä ei ruuan kautta tule.

VLCD on mulle pelkkä alkurutistus, jolla saan ensimmäiset kilot pois. Kun pudotettavaa on melkein 60 kg, niin siinä on varaa pudotella sekä nopealla tahdilla alkuun että rauhallisemmin loppumetrit. Mulla on käsitys siitä, miten aion elää kun pääsen normaalipainooni. Joten uskon itseeni, kunhan saisin alkuun koko painonpudotuksen. Kuukauden laihiksen jälkeen kun saldo on plus miinus nolla, ei paljon naurata.
 
tyty
Toi on tietty totta, että hyvä alku tuo motivaatiota.

Millasella laihiksella oot ollut, jos ei paino ole yhtään pudonnut? Oletko varma, ettei sulla ole jotain "vialla"? Kyllähän terve ihminen laihtuu, jos kuluttaa enemmän kuin syö.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Kahlemestari:
Keho tarvitsee MINIMI 1200 kaloria päivässä liikunnan jälkeenkin. Se on kehon peruskulutus mitä ihan elintoiminnot vaattii.
Eikö ihminen opi. Juuri tossa vuosi sitten joku brittiläinen kuoli kun laihdutti liian rajusti ja kyllä oli laihdutettava hänellä. Se vaan ei ole tervettä.
1500 kaloria ja paino tippuu varmasti, pysyy hyvä maku touhussa kun ei tarvi riutua. JAKSAA liikkua ja voi hyvin mikä edistää motivaatiota.
Peruskulutus voi olla enemmänkin.

Minulla on peruskulutus lähes 1500 kcal.
Ja en ole edes ylipainoinen, vaan 169 cm/66 kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Onhan mulla vararavintoa, josta elimistö ottaa ne loput energiansa mitä ei ruuan kautta tule.

VLCD on mulle pelkkä alkurutistus, jolla saan ensimmäiset kilot pois. Kun pudotettavaa on melkein 60 kg, niin siinä on varaa pudotella sekä nopealla tahdilla alkuun että rauhallisemmin loppumetrit. Mulla on käsitys siitä, miten aion elää kun pääsen normaalipainooni. Joten uskon itseeni, kunhan saisin alkuun koko painonpudotuksen. Kuukauden laihiksen jälkeen kun saldo on plus miinus nolla, ei paljon naurata.
mulla oli viime vuonna BMIi 37, nyt se on 31 taivoite on saada se 27 viellä joku päivä.
Aloitin nutrilet kuurilla, ja jatkoin kiloklubissa ja lopuksi paino tippui kuin itsestään kun olin oppinut syömään paremmin, nyt olisi vaan otettava itsestään niskasta kiinni että saisi viimeisen -10kg putoamaan.

muttA 1200 TAI 1300 KALORIA SEN ALKURUTISTUKSEN JÄLKEEN KANNATAN!
muuten on tois vaikea saada itsensä pysymään kuurilla pidempään
 
!
Kokeilen vielä tätä 800kcal dieettiä ja jollen silläkään oikeasti ala laihtua, niin pakkohan se on sitten lääkäriin mennä. Täällkin kun vaan aina naureskellaan että joojoo, varmaan onkin joku aineenvaihduntahomma, sä vaan yksinkertaisesti syöt enemmän kuin kulutat.. Mun kulutus tällä ruholla on päälle 2000 ilman liikuntaakin ja kuukauden oon syönyt 1700kcal edestä ja paino on ihan saatanan sama kuin kk sitten.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Kokeilen vielä tätä 800kcal dieettiä ja jollen silläkään oikeasti ala laihtua, niin pakkohan se on sitten lääkäriin mennä. Täällkin kun vaan aina naureskellaan että joojoo, varmaan onkin joku aineenvaihduntahomma, sä vaan yksinkertaisesti syöt enemmän kuin kulutat.. Mun kulutus tällä ruholla on päälle 2000 ilman liikuntaakin ja kuukauden oon syönyt 1700kcal edestä ja paino on ihan saatanan sama kuin kk sitten.
Oletko oikeasti laskenut tarkkaan kaikki syömisesi ja laskenut oikein?! Ja miksi noin raju pudotus 1700 kalorista naurettavaan 800 kaloriin?
 

Yhteistyössä