Eikö muka saa matkavakuutusta jos on luottotiedot menneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .do
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samainen asia tuli puheeksi vasta serkkuni kanssa. Hänen avokkinsa ei kanssa saanut samaisesta syystä. Jotenkin ne sai sen sitten venkslattua, olisiko ollut että serkkuni jotenkin sen maksoi tai jotenkin niin? Hassulta se silti tuntui, koska miehelläkin olisi ollut rahat siihen, muttei kuitenkaan voitu antaa luottotietojen takia.

Ei saa vapaaehtoisia vakuutuksia jos on luottotiedot menneet. Niihin lukeutuu siis myös matkavakuutus. Lakisääteiset saa, mutta vain maksamalla vuoden maksun etukäteen. (lakisääteinen on auton liikennevakuutus, vapaaehtoinen kasko). Palovakuutuksen talolle voi saada ja tapaturmavakuutuksen pienillä korvaussummilla, maksamalla sen maksun etukäteen. Riippuu siitä millä luokitusmerkinnällä Suomen Asiakastiedon tiedoissa on.

Saa matkavakuutuksen, jos tosiaan ottaa pelkän matkavakuutuksen, eikä mistään noista isoista firmoista vaan Eurooppalaiselta. Niitä myydään esim. r-kioskeilla. Välittävät pelkkiä matkavakuutuksia. Täytät vain ärrällä lapun, ja se on siinä. Toivottavasti tämä kyseinen firma on vielä edes toiminnassa? ! Viimeksi otin heiltä vakuutuksen vuonna 2005, joten on siitä jo jonkin aikaa. Ja luottotiedot ovat siis minulla menneet. Olen tuota vakuutusta reissuilla tarvinutkin, eikä ole mitään ongelmia ollut. Minulla ollut aina tuo pelkät sairauskulut korvaava vakuutus. Kannattaa myös muistaa että jos kuulut johonkin ammattiliittoon, niin sinulla on matkavakuutus jo heidän puolestaan.

Totta tuo ettei saa vakuutuksia jo luottotiedot menny. Meillä on kaikki vakuutukset miun nimissä, myös miehen tapaturma vakuutus. Ja Tapiolasta ainakaan ei olisi saanut autoonkaan vakuutuksen vakuutusta joten mun nimiin sit sekin otettiin niinkuin myös uus auto laitettiin, kun luottoa ei tietenkään myöskään saanu.

Alkuperäinen kirjoittaja maikko:
Saa matkavakuutuksen, jos tosiaan ottaa pelkän matkavakuutuksen, eikä mistään noista isoista firmoista vaan Eurooppalaiselta. Niitä myydään esim. r-kioskeilla. Välittävät pelkkiä matkavakuutuksia. Täytät vain ärrällä lapun, ja se on siinä. Toivottavasti tämä kyseinen firma on vielä edes toiminnassa? ! Viimeksi otin heiltä vakuutuksen vuonna 2005, joten on siitä jo jonkin aikaa. Ja luottotiedot ovat siis minulla menneet. Olen tuota vakuutusta reissuilla tarvinutkin, eikä ole mitään ongelmia ollut. Minulla ollut aina tuo pelkät sairauskulut korvaava vakuutus. Kannattaa myös muistaa että jos kuulut johonkin ammattiliittoon, niin sinulla on matkavakuutus jo heidän puolestaan.

Eurooppalainen on tietty olemassa. Mutta. Nyt annat neuvoja kuinka osallistutaan vakuutuspetokseen. Eli noissa vakuutuksen myöntämisehdoissa sanotaan, että luottotiedot on oltava kunnossa. Jos asiaa kiertää tuolla ärrältä otettavalta vakuutuksella, on kyse petoksesta. Vakuutusyhtiö EI maksa korvauksia, vaikka ko tavalla otetulla vakuutuksella hakisi korvauksia esim matkasairaudesta. Joten mieluummin paksu lompakko mukaan sinne matkalle.

Heräsi muuten kysymys; miten luottotiedottomalla on VARAA matkustaa??? Eikö kannattaisi maksaa ne velat ja hoitamattomat asiat pois ja sitten hyvillä mielin matkustella??!!!

Alkuperäinen kirjoittaja maikko:
Heräsi muuten kysymys; miten luottotiedottomalla on VARAA matkustaa??? Eikö kannattaisi maksaa ne velat ja hoitamattomat asiat pois ja sitten hyvillä mielin matkustella??!!!

Voihan ne velat olla maksettuna.. ei merkintä tiedoista hetkessä katoa.. Etkö voi ottaa vakuutusta oikeasta firmasta jonkun samassa taloudessa asuvan nimiin?? Mies??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis en tarvitse jatkuvaa vakuutusta, pelkåästään tälle yhdelle matkalle jos joudun vaikka sairaalaan tms

saako jostain netistä??

ei ole merkitystä onko jatkuva tai määräaikainen vakuutus; myöntämisehdot on samat. Jos sulla on hoitamattomia asioita, älä sotkeennu lisää.

Ottamalla vakuutuksen "kiertoteitä" teet petoksen. Etkä tule siis korvauksiakaan saamaan. Vaikka kuinka sairaalaan joutuisit.
Mun kaverille kävi näin.

Edelleen kysyn; miten sinulla on varaa matkustaa jos et ole pystynyt asioitasi kuntoon laittamaan????

Alkuperäinen kirjoittaja PA? AP?:
miten varaa matkustella vaikka luottotiedot menneet???

Miten osaat käyttää tietokonetta jos oot noin tyhmä. Mietippä kuule sitä!!!!!!!!!

Sanotaanpa näin:

Fiksu ihminen ei menetä luottotietojaan...
Fiksu ihminen ei tee vakuutuspetosta...
Fikus ihminen ymmärtää jättää tekemättä asioita, jotka voivat jouduttaa hänet vankilaan saakka....

Alkuperäinen kirjoittaja AP on PA:

Miten osaat käyttää tietokonetta jos oot noin tyhmä. Mietippä kuule sitä!!!!!!!!!

Sanotaanpa näin:

Fikus ihminen ymmärtää jättää tekemättä asioita, jotka voivat jouduttaa hänet vankilaan saakka....

haha, ja ainahan ne luottotiedot menevätkin ihan omasta syystä.. Mun kuukausi bruttotulot on yli 3500e, että en nyt ihan PA ole

Alkuperäinen kirjoittaja matkustaja:
Itse otin netin kautta IFstä just matkavakuutuksen ja onnistui ainakin vaikka luottotiedot on menneet. maksoin sen samalla nettipankista.

JOO, me tehtiin nyt ihan hirvee vakuutuspetos kun ei luottotiedottomille saa vakuutusta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja AP on PA:

Sanotaanpa näin:

Onko kivaa olla tyhmä provo..?

Itse otin netin kautta IFstä just matkavakuutuksen ja onnistui ainakin vaikka luottotiedot on menneet. maksoin sen samalla nettipankista.

tottakai onnistuu. Mutta vakuutusyhtiön mukaan teet vakuutuspetoksen. Eivätkä he ole velvollisia maksamaan petoksella otetulla vakuutuksella mitään. Eli rahasi menivät hukkaan ja jos vielä haet korvauksia, jäät kiinni petoksesta. Jokainen jonka luottotiedot on menneet on tietoinen asiasta. Ja näin tuo asia on tehty tietoisesti.

JOO, me tehtiin nyt ihan hirvee vakuutuspetos kun ei luottotiedottomille saa vakuutusta :laugh:

Voin vain sanoa että hymy hyytyy kun vakuutusetsivät oven taakse ilmaantuu ;)

hehheh, lähivakuutuksen ehdoista en ainakaan sanallakaan löytänyt, ettei luottotiedoton saisi ottaa matkavakuutusta. joskus kun en tiennyt vielä luottotietojen menosta, yritin ottaa ja ei päästänyt kyllä maksuunkaan saakka

Nettisivut eivät tarkista luottotietoja, sen tekee ihminen. Siihen ei voi vedota koska asiakkaalla on velvollisuus kertoa vakuutuksen myöntäjälle kaikki tarpeellinen tieto ENNEN vakuutuksen ottamista. Niiden EI tarvitse erikseen mainita tuota vaan se lukee siellä yleisissä vakuutusehdoissa jotka koskee kaikkia vakuutuksia. Vaikka nettisivut antaa hoitaa maksun ja tapahtuman loppuun, ei se anna ottajalle oikeutta tehdä niin. Vastuu on tekijällä siis.

Nettisivut eivät tarkista luottotietoja, sen tekee ihminen. Siihen ei voi vedota koska asiakkaalla on velvollisuus kertoa vakuutuksen myöntäjälle kaikki tarpeellinen tieto ENNEN vakuutuksen ottamista. Niiden EI tarvitse erikseen mainita tuota vaan se lukee siellä yleisissä vakuutusehdoissa jotka koskee kaikkia vakuutuksia. Vaikka nettisivut antaa hoitaa maksun ja tapahtuman loppuun, ei se anna ottajalle oikeutta tehdä niin. Vastuu on tekijällä siis.

Älä puhu potaskaa. Luottohäiriöisillä on oikeus elää samanlaista elämää kuin kaikilla muillakin. Saa ostaa netistä, ostaa mistä haluaa, ostaa vakuutuksia, tehdä sopimuksia jne. Yrityksillä on kuitenkin oikeus valita asiakkaansa, joten ne voivat halutessaan olla myymättä luottöhäiriöiselle. Vastuu luottotietojen tarkistamisesta on kuitenkin aina yrityksellä. Mikään laki ei velvoita kertomaan vakuutusyhtiölle sellaisia henkilökohtaisia asioita, joilla ei ole vaikutuksia vakuutussopimukseen. Suomen perustuslaissa ja yhdenvertaisuuslaissa on kielletty syrjintä henkilöön liittyvien syiden perusteella. Oikeusasiamies on antanut huomautuksia mm. asuntoja vuokraaville yhtiöille, jotka ovat syrjineet luottohäiriöisiä asukasvalinnoissaan.

Yhteistyössä