Eikö lapset oikeasti käy hautajaisissa?

Vai miksei ole pienille tytöille esim mustia sukkahousuja. Mustaa mekkoa en löytäny tommoselle 70senttiselle ollenkaan...
Jonkun 4h laahustin eilen kaupasta toiseen ettimässä.
Ostin sit kaupasta kankaanvärjäykseen mustaa väriä ja tänään hain mekkokaupasta kankaat...
Eipähän tuu mentyä sieltä missä aita on matalin.

Mitä se haittaa vaikkei mustissa olekaan. Mieluusti tietenki jotain tumman sävystä, mutta jos ei löydy tai ole, niin tuskin kukaan pahalla katsoo. Ja sukkahousuista varsinki valkoset menee aivan hyvin.

Minun mummon hautajaisissa oli pari pikkutyttöö ihan prinsessamekoissa, kun ei muuta ollut ollu, ei sitä kukaan pahalla kattonu.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Vai miksei ole pienille tytöille esim mustia sukkahousuja. Mustaa mekkoa en löytäny tommoselle 70senttiselle ollenkaan...
Jonkun 4h laahustin eilen kaupasta toiseen ettimässä.
Ostin sit kaupasta kankaanvärjäykseen mustaa väriä ja tänään hain mekkokaupasta kankaat...
Eipähän tuu mentyä sieltä missä aita on matalin.
Mä laitoin tytölle aikanaan valkoiset sukkahousut ja paidan. Hame oli tummansininen. Mutta totta, en muista nähneeni pieniä mustia sukkahousuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Mä laittaisin valkoiset sukkahousut ja mustan tai tummansinisen mekon/asun.

Pojalla oli isomamman hautajaisissa mustat housut, valkoinen paita ja liivi. Sellainen pientenlasten juhlapuku.
Pojalle tulee samanlainen asu.
(Kun en löytänyt kuin yhden koko puvun lapselle, olis maksanu jonkun 120? yhteensä, eikä takki ja housut ollu ees samansävyset :headwall: )

alle koulu ikäisen ei tartte olla ihan mustissa vaatteissa hautajaisissa,mun otto isä kuoli viime kesällä ja poika neljä vee oli tummissa farkuissa ja tumman harmaan sinisellä paidalla sekä mustissa kangaslenkkareissa.. mustia vaatteita on ainakin kesällä mahdotonta löytää pienelle (120cm) ja mun mielestä ainakin tummat ajaa samaa kunhan ovat siistit..

meillä oli lapsilla mummin hautajaisissa tällaiset vaattet:

Tytöllä oli vaaleanpunainen villamekko, vaaleanpunaiset kengät ja vaaleanpunainen takki ja valkoiset sukikset. Tyttö oli iältään 2v .
pojalla oli pällä valkoiset lappufarkut joissa tummia kuvioita ja tumma paita. Samat vaatteet oli tällä pojalla ollet vähän aiemmin 1v kuvassa .

kukaan ei sanonut että väri lasten vaatteissa olis ollut väärä. siskontytöllä oli tummat housut ja valkoinen paita, sekin oli noin 2v.
kaikki mut hautajaisissa olevat olivat aiksia tai noria
se vähän ihmetytti kun yksi nainen tuli hautajaisiin vihereässä mekossa ja ruskeassa nahkatakissa ( tämä ei ollut edes äidin alkkiskavereita)

Yhteistyössä