Eikö lapsen saannin jälkeen oikeasti ehdi

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
tehdä mitään muuta kun olla sen kanssa?

Olen kai ymmärtänyt jotain väärin, kun kuvittelen silloin tällöin ehtiväni siivota jotain puolen tunnin -ei vauvaan liittyviä- projekteja, käymään kaupassa tai käymään joskus jopa täällä palstalla.

No joskus ei tosiaan ehdi.

Kun ensin yrittää keksiä, mikä sitä kitisevää nyyttiä vaivaa. Sitten sen keksii, toviksi auttaa, mutta sitten sitä pitää taas kantaa ja heijata, iäisyys. Sitten viimein se nukahtaa vaan herätäkseen viiden minuutin jälkeen uudelleen ja sama alkaa alusta.

Ja kun se vapaahetki koittaa, ei tee mieli muuta kuin nukkua. Nukkua. Vaikka iäti.

Mutta toisen synnyttyä olinkin viisaampi. :xmas:

vieras
Riippuu ihan ihmisestä. toisilla vauva kulkee mukana niin arjen askareissa kuin juhlissakin, toiset eivät voi edes vessassa käydä jos vaikka pikkuinen tukehtuu itkuunsa sillä välin.

Pikkuvauvat nukkuu aika paljon... ainakin mulla tulee kolmen tunnin päikkäreiden aikana välillä sellainenkin olo, että heräis nyt, kun alkaa olla tylsää :D Eli ehtii monenmoista! Ja palstalla voi olla myös vauva sylissä.

Pia
Kyllä ehtii. Yhden kanssa on helppoa touhuta kaikenlaista. Lähteä kaupungille, siivoamaan jne. Mutta se KESKEYTYKSETTÄ ehtiminen onkin sitten toinen juttu... Itse en ihan jokaisesta inahduksesta edes keskeytä hommeleitani.

masa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu ihan ihmisestä. toisilla vauva kulkee mukana niin arjen askareissa kuin juhlissakin, toiset eivät voi edes vessassa käydä jos vaikka pikkuinen tukehtuu itkuunsa sillä välin.
Tälle peesi.

Ja kyllä sitä ehtii, mutta sen huomaa vasta myöhemmin :D Nyt kun likka 9kk niin mietin miten paljon mulla oliskaan ollut aikaa tehdä kaikennäköistä kun muksu oli 0-4kk...

AP
No kun mammat mulle väittää vähän väliä etten todellakaan tule ehtimään yhtään mitään. Yhtäkkiä ajattelisin että varsinainen kiire alkaa siitä kun se alkaa liikkua = tehdä pahojaan. Ja koliikki tapauksia ei nyt lasketa.

Mä olen sitten vissiin huono äiti kun ajattelin istuttaa lapsen joskus isänsäkin syliin ja tehdä omiani...

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
No kun mammat mulle väittää vähän väliä etten todellakaan tule ehtimään yhtään mitään. Yhtäkkiä ajattelisin että varsinainen kiire alkaa siitä kun se alkaa liikkua = tehdä pahojaan. Ja koliikki tapauksia ei nyt lasketa.

Mä olen sitten vissiin huono äiti kun ajattelin istuttaa lapsen joskus isänsäkin syliin ja tehdä omiani...
Se riippuu niin monesta jutusta.

Meillä esikoinen syntyi keskellä kesää; eli pahin kausi miehen työn kammalta. Se lähti aamuviideltä, palaili illalla samoihin aikoihin, joskus paljon myöhemmin... Viikonloppuina oli usein ylitöissä.
(tai usein? Siltä se ainakin tuntui!)

Kyllä väsytti. Eikä väsyneenä huvita tehdä yhtään mitään.

Mä oon varmaan ainut, mutta mä en ehtinyt käymään edes pissalla, enkä pahemmin suihkussakaan. Tuntuu, että huusholli on sikolätti, enkä kerennyt ihmisten kanssa puhumaan edes puhelimessa. Mun lapsi taitaa olla "erilainen" :snotty:

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Mä oon varmaan ainut, mutta mä en ehtinyt käymään edes pissalla, enkä pahemmin suihkussakaan. Tuntuu, että huusholli on sikolätti, enkä kerennyt ihmisten kanssa puhumaan edes puhelimessa. Mun lapsi taitaa olla "erilainen" :snotty:
Sit mulla on kanssa sellanen erilainen lapsi. En vauva-aikana kyllä ehtinyt yhtään mitään.

rv38
Meille tulossa kolmas ja minä olen aina ehtinyt tehdä kaikenlaista, syödä, juoda kahvini, palstailla, huutonettailla, lukea lehteä/kirjoja..... Sitten on taas niitä äitejä, jotka päivittelee, että miten kummassa ikinä kerkeet.

Ja siis vauvan kanssa vasta ehtiikin. Noi isommat sitä aikaa enemmän syö mitä se vauva. :)

Toiset ehtii toiset ei :D eli riippuu niiiiin paljon äidistä sekä vauvasta ;) mä olen kerinny hyvin mutta yks naapuri ei pystyny tekemään mitään :whistle: sillä kävi anoppi jopa siivoomassa ja kattomassa lapsia sen aikaa kun kävivät kaupassa :LOL: no ei sais nauraa mutta kyllä huvitti toisen naapurin kanssa kattoa sitä touhua kun tällä toisella naapurillakin oli 3 muksua ja mulla kaksi :D eli yksinkertasesti tälle "ei osaavalle" oli kaikki vaan jotenki hyvin vaikeeta ja se osannu muuta ku valittaa vaikka muksukin oli ns. "helppo tapaus" .... eli kerkee jos ite ottaa sen asenteen ja vauva ei ole koliikkivauveli =)

*muoks* ja mulla ei siis kokemusta koliikki vauvasta joten siihen en osaa sanoa mitään =)

mee
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Vauvan kanssa ei ehdi, mutta kun kasvaa hieman se lapsi, niin voi ehkä ehtiä.
Miksi ei vastasyntyneen kanssa ehtisi?
En muista enää, muistan vaan että se oli kamalaa aikaa.
Eihän vastasyntynyt tee muuta kuin syö ja nukkuu. Paitsi jos on koliikki, mutta ei kai ne silloinkaan koko päivää huuda?

Yhteistyössä