Eikö kukaan muu vaihda paikkakuntaa aina muutaman vuoden välein?

  • Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"oikea ammattivalittaja"
Mä haluaisin taas muuttaa. Lapsena asuin 17v samalla paikkakunnalla ja se on pisin aika elämässäni samalla paikkakunnalla. Nyt olen ollut kohta 8v ja haluaisin taas jatkaa matkaa.
 
"vieras"
Täytyy vaan laskea kustannukset useamman kerran viitsiikö ja kannattaako siirrättää omakotitaloani mukanani. Tämä nykyinen järvenrantatontti kun on niin kiva etten usko löytäväni toista samanlaista, yhtä upealla maisemalla.
 
Joxu harmaana
Mä muutin 2004 Lohjalta, Tampereelle. Marraskuussa 2008 muutin Nokialle. Lohjalla asuin 18-vuotta, eli syntymästä- täysikäseksi.

Kieltämättä välillä kiehtois muuttaa ja alottaa kaikki alusta :). Mutta, mieheni ei halua muuttaa kotipaikkakunnaltaan pois ja on kuitenkin ikänsä siellä asunu. Mun elämää tuo muutto nyt ei hetkauttais, koska oon kerran jo repässy itseni irti kaikesta tutusta. Mutta, ymmärrän toki miestäni kaikille tuo ei ole helppoa. Omat vanhempani uusien kumppaniensa ja sisarukseni asuvat Lohjalla. Mulla on lapsuuden perheen jäsenten kanssa hyvin läheiset välit ja toki ikävöinkin heitä, vaikka aikuinen ihminen olen. Mutta, jos mieheni sanoin, että muutetaan toiseen kaupunkiin, niin kyllä suostuisin ja mun maalmani ei siihen kaatuis :).
 
Toisaalta riippuu siitäkin, minkä ikäisiä lapset ovat. Kouluikäiseni eivät halua muuttaa tutusta ympäristöstä ja piiristä - ja arvostan sitä mielipidettä.

Pienet lapset ja lapseton pariskunta kotiutuu helposti.
 
"vieras"
Olen tähän asti elämäni aikana muuttanut keskimäärin 5 vuoden välein paikkakuntaa. Asuntoa useammin. Nyt on lapsia, joten toivottavasti pääsee asettumaan viimeistään sitten kun vanhempi aloittaa koulun :)
 

Yhteistyössä