Eikö ketään vieläkään huoleta mahdollinen LAMA?

  • Viestiketjun aloittaja Miettiväinen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Eipä huoleta. Lainaa ei ole ja rahaa on sen verran säästössäkin, ettei mikään paniikki vielä iske, vaikka työttömäksi jäisinkin. Sitä tässä vain olen pähkäillyt, että missäköhän vaiheessa kannattaisi niitä osakkeita ryhtyä ostelemaan... :whistle:
Just näin mekin aatellaan. Ja lainoja ei ole missään muodossa. Mulla ei muuten ollut koskaan niin paljon töitä kuin silloin laman aikana. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaa, minkälainen on turvattu työpaikka laman aikaan? Ei tule montaa alaa mieleen, johon ei vaikuttaisi.
Yleensähän syntyvyys suorastaan nousee kasvuun lamojen ja sota-aikojen aikana, joten olen sen suhteen melko positiivinen kyllä :D
Totta, kätilöillä varmat työpaikat ja hautausurakoitsijoilla saattaa olla jopa normaalia enemmän työtä. Siinä ne varmat alat ovatkin, jotka itsellä tulivat mieleen.

 
Ap kaikella ystävyydellä
Monet tuntuu ajattelevan että kun ei ole lainaa, ei asuntoa ja muutenkin on köyhä jo valmiiksi niin ei haittaa vaikka tulis kaksi lamaa :D
Itse kyllä aattelen askelen pidemmälle, eli sen mitä jo meidänkin työpaikalla (se varma kuntatyönantaja muuten) näkyy, eli on palkattu ihmisiä kiristämään resursseja ja repimään työntekijöiden selkänahasta vielä lisää, vaikka kireellä ollaan jo nytkin. Säästöä pitäisi tulla tiettyjä prosentteja. Ja nyt ollaan vasta alussa.
Ehkä se ei vaikuta suoraan mun palkkaan vaikka lama tuleekin, mutta pitää samalla rahalla tehdä enemmän töitä kun sijaiset potkitaan pihalle ja ylitöitä ei suvaita. Että kyllä se mun mielestä tuntuu, ja huolettaa. Nytkin on sairaan kiire töissä koko ajan, että en todella tiedä mihin tässä ollaan menossa.
Ehkä kotiäitejä ei huoleta, mutta se toinen puolisko kuitenkin joutuu siellä töissä käymään, ehkä ainakin joillakuilla. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Kunta työnantajana ja ala sellainen, josta duunit eivät kertakaikkiaan lopu. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaa, minkälainen on turvattu työpaikka laman aikaan? Ei tule montaa alaa mieleen, johon ei vaikuttaisi.
Viime laman aikaan lensi paljon väkeä pihalle myös ns. varmoista töistä kuten terveydenhuoltoalalta kuntasektorilla... niin se vain menee. Oikeasti on hyvin vähän aloja, joihin kunnon lama ei vaikuttaisi. Saatika elämä ylipäänsä, oli sitten velkaa tai ei.

Noh, kunnon lamaa tässä ei onneksi vielä elellä. Toistaiseksi suurempi työttömyyden uhka on kaukainen, mutta vähän huolestuttavia merkkejä on senkin suhteen ilmassa.
 

Yhteistyössä