Eikö ketään vieläkään huoleta mahdollinen LAMA?

  • Viestiketjun aloittaja Miettiväinen
  • Ensimmäinen viesti
Miettiväinen
USA:n pörssikurssit romahti, mutta vielä porskutetaan. Mä olen kyllä jo alkanut karsia turhia menoja (ainakin omiani) ja miettiä että ei kuluttis viimestä penniä myöten. Ruokakin alkaa olla jo niin kallista että on pakko katsoa mitä ja mistä ostaa.
Meillä nousi korot paljon myös talolainassa, sekin on merkki jostain...Musta on hassua että vielä on ihmisiä jotka ei välitä, tai sanoo ettei mitään lamaa tule.
 
Eipä huoleta. Lainaa ei ole ja rahaa on sen verran säästössäkin, ettei mikään paniikki vielä iske, vaikka työttömäksi jäisinkin. Sitä tässä vain olen pähkäillyt, että missäköhän vaiheessa kannattaisi niitä osakkeita ryhtyä ostelemaan... :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Jos lama on väistämätön asia niin en jaksa surra asiaa mille mitään en voi,tulee jos on tullakseen. Se on sen ajan murhe.
Lamalle yksittäinen ihminen ei voi mitään, mutta silti siihen voi valmistautua, jotta lama olisi aikanaan mahdollisimman pieni murhe.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Eipä huoleta. Lainaa ei ole ja rahaa on sen verran säästössäkin, ettei mikään paniikki vielä iske, vaikka työttömäksi jäisinkin. Sitä tässä vain olen pähkäillyt, että missäköhän vaiheessa kannattaisi niitä osakkeita ryhtyä ostelemaan... :whistle:
Tänään ja huomenna hyvät ostopäivät ja myynti loppuviikosta.
 
Suursijoittaja
Laman aikaan kaikki on halpaa kun kukaan ei osta, alennuksia saa tingittyä jne. Nytkin saisi ökyveneitä halvalla. Kohta on aika ostaa asunto aurinkorannikolta Espanjasta. Kuten pörssiosakkeita. Kaikki myydään sitten korkeaan hintaan noususuhdanteessa.
 
Vitsit sulle.
Alkuperäinen kirjoittaja Suursijoittaja:
Laman aikaan kaikki on halpaa kun kukaan ei osta, alennuksia saa tingittyä jne. Nytkin saisi ökyveneitä halvalla. Kohta on aika ostaa asunto aurinkorannikolta Espanjasta. Kuten pörssiosakkeita. Kaikki myydään sitten korkeaan hintaan noususuhdanteessa.
Me oltais ostamassa venettä muttei saa kovin halvalla. Täytyy vielä odotella ja toivoa että tulee paha lama. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vitsit sulle.:
Alkuperäinen kirjoittaja Suursijoittaja:
Laman aikaan kaikki on halpaa kun kukaan ei osta, alennuksia saa tingittyä jne. Nytkin saisi ökyveneitä halvalla. Kohta on aika ostaa asunto aurinkorannikolta Espanjasta. Kuten pörssiosakkeita. Kaikki myydään sitten korkeaan hintaan noususuhdanteessa.
Me oltais ostamassa venettä muttei saa kovin halvalla. Täytyy vielä odotella ja toivoa että tulee paha lama. :)
Nii ja kelatkaa kuinka kivaa on toi kasvihuoneilmiö myös. Ilmat lämpenee sen vuoksi ja kaikki on laman takia halpaa! Eli kaksi kivaa asiaa ja samaan aikaan vieläpä!
Hitto hei kaverit, nyt alkaa bileet!
 
vieras
Viime laman loputtua ostin asunnon ja sen ansiosta nyt velkakin isommasta asunnosta sellainen, että selviää. Ylipäänsä olen asuntoasioissa varonut riskikohteita (isot, uudet okt:t ja ympäristökunnat, yli 200 tonnin lainat sun muut).

Kohta tulee taas hyvä aika ostella ensiasuntoja. Silloin kun varoitellaan ostamasta eniten, on paras aika ostaa. Täällä päin myyntin tulee koko ajan enemmän isoja tai hienoja taloja ja hinnoista on lähtenyt eka kupla pois. Mökkien hinnat pysyvät varmasti ylhäällä vielä jonkin aikaa.
 
AnniHelena
Eipä oikeastaan huoleta. Oma työpaikka on turvattu, miehenkin tilanne sellainen että voi vain parantua.

Jossain monet nuoret naiset alkaa varmaan tehdä lapsia jos työpaikat menee alta- hyvä aika kun äpr:n saa kuitenkin edellisen vahvistetun verotuksen mukaisesti. Näin kävi edellisenkin laman aikana.
 
velallinen ja talollinen
Eipä hirveästi huoleta niin kauan kuin työpaikat pysyy. Nehän ei näköjään koskaan ole varmoja. Ois mukava kumminkin tietää mitä tuleman pitää mutta sitä tuskin kukaan voi ennalta satavarmuudella ennustaa.
 

Yhteistyössä