Eikö kenenkään ensimmäinen synnytys ole kestänyt alle 10h???

• Viestiketjun aloittaja kannustusta!!
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla kesti kokonaisuudessaan 7½h eli säännöllisistä supsituksista alkaen. Mulla käynnstettiin ja synnytysalissa ehdin olla 45 min, oli siis eka alatiesynnytys, eka oli suunniteltu sektio.

AnniHelena
Mulla laskettu viralliseksi kestoksi 12h- eli siitä kun saavuin sairaalaan 3cm auki tai oikeastaan siitä kun kalvot puhkaistiin. Sitä ennen olin kärvistellyt kotona kivuissa jo 12 h. MUTTA - ei ollut paha nakki- sain sairaalassa 3 annosta epiduraalia ja olin käytännössä kivuton koko ajan. Ponnistus sitten 30 min.

viiden äiti
Mulla eka kuusi tuntia veden menosta, kolme muuta noin 13 tuntia. Viides leikattiin kun ei alkanut syntyä vesien jälkeen ja neljäntenä vuorokautena nousi jo kuume. Syntyi v36.

mulla kesti varmaan sen vuorokauden, mutta ei siinä ne tunnit ja kesto paha juttu ole. Suurin osa ajasta oli aivan siedettäviä kipuja, tosi kovat kivut tuli vasta lopussa. Minusta oli tavallaan pienempi shokki, kun kivut lisääntyivät pikkuhiljaa, kuin että kaikki olis alkanut yhtäkkiä tosi kovilla kivuilla ja olis ollut ohi muutamassa tunnissa.

aslö
No mulla kesti 18,5 tuntia, mutta ei se ollut paha. Supistukset alkoi noin vuorokausi ennenkuin lapsi oli maailmassa. Epiduraalin avulla nukuinkin välillä =). Hyvin se menee. Harvassa ne on ne kerrat, kun menee huonosti. Ne vaan jää paremmin mieleen ja niistä vaan puhutaan enempi (esim mun kaveri joka jaksaa jauhaa jauhamistaan hänen synnytyksestään...)

Mulla eka oli n. 7h säännöllisistä supistuksista laskien. Ihan ekasta supistuksesta tulee n. tunti lisää tuohon.
Toka kesti ekoista supistuksista 1h 56 min ja kolmas 73 min. Hyvä, että ehdittiin sairaalaan, vaikka matka ei ollut kuin 15km :)

amma
Eka n.6h, toka vajaa 2h ja kolmatta sitten jo odotinkin kauhulla, että miten nopeesti syntyy, mutta kesti n. 4h. Ekassa sain ilokaasua kokeiltua vähän, kaks vikaa syntyny ihan luomusti.

Esikkoa synnytettiin n. 8h +30min ponnistus vaihe... Mitään väkivaltaa ym. ei tarvittu, paitsi synnytyksen käyntiin saamiseen (kun vedet meni ja oli tulehdus vaara niin sain aika hyvän määrän ensin suunkautta starttaus lääkettä ja sitten tipalla lisä poweria suppareihin..)

Yhteistyössä