Minä en kehtaa edes vastata mihinkään, missä kysellään, että "mitäs mammat..." Ihan kamala nimitys ihmiselle!
meidän perheessä siis tarkoittaa äitiä, kielimuuri you know vielä sen verran, että aika kaukana olen kuvailemastasi...Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Onhan se vähän hölmöä, että kadulla ihmiset sanoo tyttö ja vieraat lapset sanoo tyttö, mutta täällä sivustolla pitäisi olla yhtäkkiä jokin "mamma". Sellainen pitkätisuinen röllykkävatsainen köpöttelevä olento.
Se onkin eri, jos kieli on eri, tai jos se on tapana. meillä ei käytetä sitä sanaa missään koskaan. Mun pappa sanoi mummoa mammaksi, ajattelen, että kiusallaan. Ja ainahan se oli vanhan näköinen. Pappa sanoi kaikkien kuullen, ettei mammaan saa koskea. mummo huusi papalle milloin mistäkin ja haukkui ihmisten edessä. koko ajan vänkäsivät jostain. Me ei sanottu mummua ikinä mammaksi, vaan sitä sanottiin pikkumummuksi, kun se oli lyhyt ja toinen mun mummoista oli hirveän kookas. Mielikuvat.Alkuperäinen kirjoittaja Kotinatsi:meidän perheessä siis tarkoittaa äitiä, kielimuuri you know vielä sen verran, että aika kaukana olen kuvailemastasi...Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Onhan se vähän hölmöä, että kadulla ihmiset sanoo tyttö ja vieraat lapset sanoo tyttö, mutta täällä sivustolla pitäisi olla yhtäkkiä jokin "mamma". Sellainen pitkätisuinen röllykkävatsainen köpöttelevä olento.