Eikö hoploppiin saa ottaa enään omaa vesipulloakaan mukaan? :O

  • Viestiketjun aloittaja vesipullo
  • Ensimmäinen viesti
höhhäh
[QUOTE="höh";26765241]hei ihan oikeasti. tuskin menette ravintolaankaan omien eväiden kanssa. varmaan sitten voitte syöttää lapsen ennen hoploppiin menoa ja leikkiä sen muutaman tunnin ja sitten kotiin syömään tai vaikka ulos penkeille. ette te nyt voi olla noin avuttomia.[/QUOTE]

Eli erityisruokavalion omaava ei tarvitse siellä syötävää, miksi hän on eri asemassa kuin normaalin ruokavalion omaavat joille siellä on tarjolla syötävää? Ja miksi siellä on ylipäätään myytävänä syötävää jos kerran ihminen pärjää ilmankin muutaman tunnin.. Jos maksaa kalliit liput sisään niin ihan mukava olisi syödä jotain leikkien lomassa ja jatkaa sitten leikkejä. Ja ottaisin ravintolaan omat eväät lapselle (jos mulla olisi vakavasti allerginen lapsi).
 
siis mitä ihmettä?
Luuleeko ihmiset tosiaan että hoplopin henkilökunta on jotain poliiseja ja kaikkivaltiaita? Ei siellä aleta omia eväsvoileipiä tietenkään syömään mutta vesipullo ja joku varaeväs verensokerin laskun varalta on aina mukana. Jos tulevat huomauttamaan niin käsken kutsua poliisit. Jeesus mitä lampaita ihmiset ovat.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"vieras"
Vesipullo mukana ei ole mun mielestä mitenkään osastoa omat eväät, varsinkaan lämpimänä kesäpäivänä.
Muuten olen kyllä samoilla linjoilla noista omien ruokien raahaamisista paikkoihin,mutta vesipullo on se asia jonka saa viedä ihan minne vaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja siis mitä ihmettä?;26765325:
Luuleeko ihmiset tosiaan että hoplopin henkilökunta on jotain poliiseja ja kaikkivaltiaita? Ei siellä aleta omia eväsvoileipiä tietenkään syömään mutta vesipullo ja joku varaeväs verensokerin laskun varalta on aina mukana. Jos tulevat huomauttamaan niin käsken kutsua poliisit. Jeesus mitä lampaita ihmiset ovat.
Ottamatta kantaa HopLopin toimintaan sen kummemmin, huomauttaisin että tuollaisella firmalla on ihan täysi oikeus keksiä tällaisia sääntöjä ja asiakkaan tulee niitä noudattaa! Henkilökunta valvoo sääntöjen noudattamista ja sinä olet mennyt sinne sillä ehdolla, että noudatat niitä. Ei aikuinen ihminen voi alkaa vittuilemaan henkilökunnalle vain siksi, että he kehottavat sinua noudattamaan sääntöjä.
 
siis mitä ihmettä?
[QUOTE="vieras";26765854]Ottamatta kantaa HopLopin toimintaan sen kummemmin, huomauttaisin että tuollaisella firmalla on ihan täysi oikeus keksiä tällaisia sääntöjä ja asiakkaan tulee niitä noudattaa! Henkilökunta valvoo sääntöjen noudattamista ja sinä olet mennyt sinne sillä ehdolla, että noudatat niitä. Ei aikuinen ihminen voi alkaa vittuilemaan henkilökunnalle vain siksi, että he kehottavat sinua noudattamaan sääntöjä.[/QUOTE]En mä oikeasti vittuile kellekään jollei mulle vittuilla ensin. Ja vesipullosta huomauttaminen on pelkkää vittuilua ainakin meidän tapauksessa kun kuitenkin aina ostetaan vähintään kahvit ja jätskit tai slushiet koko porukalle, usein myös voileivät eikä todellakaan tulla minkään oman eväsrepun kanssa paikalle.

Tiukan linjan veto on varmaan siksi ettei homma alkaisi lipsua siihen että valkoinen roskaväki alkaa ilmaantumaan paikalle omien mehupullojen ja voipaperiin käärittyjen eväsleipien kanssa.
 
Ei meille oo kyllä mitään sanottu kun oon syöttänyt pienelle lapselle hedelmäsosetta purkista ja maitoa pullosta. Ihan siinä kahviossa ollaan syöty kuten tehdään myös monissa muissakin kahviloissa. Ostan itselleni kuitenkin ainakin teetä tai muuta juotavaa eli asiakkaita ollaan. En todellakaan aio syöttää hampurilaisia tai ranskalaisia pikkuselle joka ei hirveän kauaa pärjää ilman ruokaa.
 
Vertaus kahvilaan ontuu, koska hoplop on leikkipaikka minulle ensisijaisesti. Mitäs jos linnanmäelle ei saisi ottaa vesipulloa tai eväitä mukaan? Ja tässä oli kyseessä vesipullo eikä edes omat eväät.
Niinpä. Eikä kahvilaan saa mennä pöytään tuntikausiksi norkoilemaan, vaan kyllä siellä pitää jotain ostaakin. HopLopissa ostopakkoa ei liene, vai onko?
 
"tunkion kukko"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26765996:
Niinpä. Eikä kahvilaan saa mennä pöytään tuntikausiksi norkoilemaan, vaan kyllä siellä pitää jotain ostaakin. HopLopissa ostopakkoa ei liene, vai onko?
HopLop ei ole mikään kahvila, vaan leikkipaikka. Tapiolan Hoplopissa ei edes ole kahvilaa itse Hoplopissa.

Ikävä kyllä moni lasten paikka on pilattu mielestäni surkealla tarjonnalla. Talvisin on kiva mennä hiihtämään yms mäkeen laskettelupaikkoihin, mutta nekin on vaan täynnä limua, karkkia ja ranskalaisia. Mitään terveellistä ei saa.

Lasten tapahtumissa ei ole tarjolla mitään ruokaa, kuin pullia ja limuja.

Mä en haluaisi ottaa omia eväitä mukaan, mutta ei ole monesti muuta vaihtoehtoa.
 
"äiti"
HOPPLOPP on lasten leikkipaikka! Ei mikään kahvio. Sinne ei todellakaan kukaan tule pelkästään kahville! Tuo on aivan naurettavaa kun omaa vettä ei saa viedä! Ensin maksat kolmen tenavan sisäänpääsyn. se tekee noin neljäkymppiä siihen vedet jee on mennyt jo viis kymppiä.
Paikka on sellainen , että varmasti alkaa janottaa ja yrittäjä on keksinyt häpeilemttöän tempun rahastaa , lisää ja lisää ja lisää!
 
[QUOTE="tunkion kukko";26765303]Espoon Tapiolan Hoplopista ei ainakaan saa kuin terveellista Hesburgerin roskaruokaa.
Olen siitä monesti valittanut.[/QUOTE]
Näinpä ja siellä ei ainakaan ole mitään mitä oma allerginen voisi syödä.
Seuraavan kerran kun mennään otan ne omat eväät sinne missä muutkin syövät ja jos joku tulee valittamaan niin :mad:
Nettisivuillaan lukee tietysti, että myös allergisille löytyy vaikka mitä..paskanmarjat, eivät ole ollenkaan perehtyneet asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
"tiinu"
Mekin käytiin vesisade ilmalla HopLopissa :)
Ei siellä kellään omia vesipulloja ollut ja vettä tosiaan ei saanut kuin ostamalla. Monestihan kahviot tarjoaa sen vesilasin ilmaiseksi siihen kahvin seuraksi mutta täällä piti ostaa tosiaan vesipullo.
 
huimalasta punaiset posket
Meillä oli huono kokemus Huimalasta. Kuin myös kuten moni muukin keksi sinne mennä vesisadetta pitelemään ja lapsille tekemistä etsimään, no siinä kyllä onnistuttiin vaikka porukkaa olikin PALJON :D
Mutta,
kahviopa ei ollut varautunut ylesöryntäykseen millään muotoa vaikka mainokset samaan aikaan pyörii jopa tv:ssä. Kahviosta loppui pehmisjäätelöt, pasteijat, sämpylät, 2dl maidot...
Minä tilasin aikuisten annoksen ranskalaisia ja ajattelin että yllä niistä nyt lapsi vähän saa mahaansa täyteen (3 lasta)
vaan oli yllätys suuri kun annokseni hain.
Ensin myyjä etsimällä etsii minun annostani ja löytyhän se lopulta.
Pöydässä vasta aloin annostani katsomaan ja huomasin että minun tilaamani aikuisten annos oli saman kokoinen kuin napuripöydässä lapsille tilattu lastenannos.
Kävimme siitä sanomassa että onkohan nyt käynyt joku virhe sillä minä tilasin aikuisten annoksen enkä lasten annosta, myyjä totesi että kyllä se on aikuisten annos.
No eipä auttanut kuin nieleskellä pettymys kera 25 kpl ranskalaisten :(
Jaa mistäkö tiesin laskea ranskalaiset, no siitä kun jaoin sen 3 alle kouluikäisen kesken.
Tuli jotenkin tunne että kun kaikki ruoka on loppumassa niin aletaan pienentämään ruoka annoksia eli myydään lasten annoksia aikuisten annoksina ja otetaan niistä täysi hinta :(
Itse en kyllä millään usko että lasten ranskalais annoksessa olisi sen 12 tai 13 ranskalaista.
Kaiken huippuna koko keittiö/tai se baaritiski oli ihan kaaoksessa.
Jonot oli kokoajan vähintään sinne wc:n ovelle asti.
Tosi eihän nämä tytöt jotka siinä oli töissä tekihän he parhaansa mutta ehkäpä lisähenkilökunnan palkkaaminen kiireavuksi olisi paikallaan tällaisina päivinä.
Plussaa tosiaan saa tämä paikka siitä että heillä ihan vesihana josta sai ottaa ILMAISEKSI :D vettä.
Sisäänpääsymaksu on kyllä kova ja jos siihen käy ajattelemaan että omia eväitä ei saa ottaa mukaan ja kuitenkin paikasta loppuu tarjottavat kesken menettää pahasti pisteitään :(
Tosin onneksi lähialueella on monta muutakin paikkaa missä sen mahan saa täyteen mutta saako sitä enään samalla sisäänpääsymaksulla palata takaisin leikkimään.
 
huimalasta punaiset posket
Meillä oli huono kokemus Huimalasta. Kuin myös kuten moni muukin keksi sinne mennä vesisadetta pitelemään ja lapsille tekemistä etsimään, no siinä kyllä onnistuttiin vaikka porukkaa olikin PALJON :D
Mutta,
kahviopa ei ollut varautunut ylesöryntäykseen millään muotoa vaikka mainokset samaan aikaan pyörii jopa tv:ssä. Kahviosta loppui pehmisjäätelöt, pasteijat, sämpylät, 2dl maidot...
Minä tilasin aikuisten annoksen ranskalaisia ja ajattelin että yllä niistä nyt lapsi vähän saa mahaansa täyteen (3 lasta)
vaan oli yllätys suuri kun annokseni hain.
Ensin myyjä etsimällä etsii minun annostani ja löytyhän se lopulta.
Pöydässä vasta aloin annostani katsomaan ja huomasin että minun tilaamani aikuisten annos oli saman kokoinen kuin napuripöydässä lapsille tilattu lastenannos.
Kävimme siitä sanomassa että onkohan nyt käynyt joku virhe sillä minä tilasin aikuisten annoksen enkä lasten annosta, myyjä totesi että kyllä se on aikuisten annos.
No eipä auttanut kuin nieleskellä pettymys kera 25 kpl ranskalaisten :(
Jaa mistäkö tiesin laskea ranskalaiset, no siitä kun jaoin sen 3 alle kouluikäisen kesken.
Tuli jotenkin tunne että kun kaikki ruoka on loppumassa niin aletaan pienentämään ruoka annoksia eli myydään lasten annoksia aikuisten annoksina ja otetaan niistä täysi hinta :(
Itse en kyllä millään usko että lasten ranskalais annoksessa olisi sen 12 tai 13 ranskalaista.
Kaiken huippuna koko keittiö/tai se baaritiski oli ihan kaaoksessa.
Jonot oli kokoajan vähintään sinne wc:n ovelle asti.
Tosi eihän nämä tytöt jotka siinä oli töissä tekihän he parhaansa mutta ehkäpä lisähenkilökunnan palkkaaminen kiireavuksi olisi paikallaan tällaisina päivinä.
Plussaa tosiaan saa tämä paikka siitä että heillä ihan vesihana josta sai ottaa ILMAISEKSI :D vettä.
Sisäänpääsymaksu on kyllä kova ja jos siihen käy ajattelemaan että omia eväitä ei saa ottaa mukaan ja kuitenkin paikasta loppuu tarjottavat kesken menettää pahasti pisteitään :(
Tosin onneksi lähialueella on monta muutakin paikkaa missä sen mahan saa täyteen mutta saako sitä enään samalla sisäänpääsymaksulla palata takaisin leikkimään.
Ja piti vielä lisätä että pelkkien ranskalaisten tekeminen tai paistaminen kesti tunnin!
 
Jäitä hattuun taas väki :)

HopLop on sekä leikkipaikka että kahvila. Tästä syystä ei saa omia eväitä viedä koska kyseessä huomattavasti pienempi paikka kuin esim. Linnanmäki.

Joku tuolla laittoi että mites erityisruokavaliot sun muut? HopLopin sivuilla oli maininta että heillä löytyy kaikkea puurosta pitsaan.

En ole itse käynyt koskaan ko. paikassa mutta ymmärrän kyllä tuon kulttuurin.

Kahvila – Herkullista syötävää koko perheelle | HopLop
 
"harmaa"
Jäitä hattuun taas väki :)

HopLop on sekä leikkipaikka että kahvila. Tästä syystä ei saa omia eväitä viedä koska kyseessä huomattavasti pienempi paikka kuin esim. Linnanmäki.

Joku tuolla laittoi että mites erityisruokavaliot sun muut? HopLopin sivuilla oli maininta että heillä löytyy kaikkea puurosta pitsaan.
:LOL: ja sinähän uskot kaiken mitä missäkin kerrotaan. Täällähän joku ihan omasta kokemuksestaan kertoi ettei heidän allergiselle lapselle löytynyt mitään kyseisestä paikasta syötävää ja olivat laittaneet palautettakin tosin asiaan ei kai oltu mitenkään reagoitu.
 
"tunkion kukko"
Jäitä hattuun taas väki :)

HopLop on sekä leikkipaikka että kahvila. Tästä syystä ei saa omia eväitä viedä koska kyseessä huomattavasti pienempi paikka kuin esim. Linnanmäki.

Joku tuolla laittoi että mites erityisruokavaliot sun muut? HopLopin sivuilla oli maininta että heillä löytyy kaikkea puurosta pitsaan.

En ole itse käynyt koskaan ko. paikassa mutta ymmärrän kyllä tuon kulttuurin.

Kahvila – Herkullista syötävää koko perheelle | HopLop

Eli nyt sinä kerrot kokeuksen huimalla rintaäänellä Hoplopista ja sen tarjonnasta, vaikka et ole koskaan edes käynyt siellä?

Ensinnäkin yritysten nettisivuja ei kannata uskoa 100%. Tapiolan Hoplopissa ei siis ole edes kahvilaa siellä Hoplopissa. Ei ole mitään puuroa todellakaan tarjolla. Ihanaa, jos olisikin, se olisi terveellistä.
 
Nyt kun olen ollut kohta viikon reissussa ja lueskellut hotellien teesejä, niin ajatus hoplopin pulloterrorismista alkaa kyllä ihmetyttämään. Suomi on puhtaan veden maa ja nämäkin hotellit jossa olen käynyt syömässä kertovat avoimesti siirtyneen pois pullotetusta vedestä... Eli ajatus että hanavettä ei saa juoda tuolla on kyllä törkeä muussakin kuin rahamielessä.

Itse olen kyllä jättänyt ennenkin tilaisuuksia väliin, jos periaate on ollut että omia vesiä ei hyväksytä. Esim ilmailunäytös helteessä jonottaen maksullista vettä ei napannut tätä perhettä aikoinaan. Hoplop taitaa siirtyä meillä boikottilistaan, jos tämä keskustelu paljastuu täällä päin todeksi. Aikaisemmin omat juomat on sallittu.
 

Yhteistyössä