Eikö edesmenneen suhteen ongelmista saa kenellekään puhua?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tätä mieltä ex on, mä en saisi puhua siitä mitään pahaa kenellekään, en etenkään sen tutuille ja ystäville, enkä kyllä tuntemattomillekaan, kun ei hänkään kuulemma puhu. Tosin on melkein koko meidän suhteen aikana kohdellut mua muiden seurassa todella ikävästi ja muut ovat sen huomanneet, ovat siitä mulle näin jälkikäteen sanoneet ja ihmetelleet miten kestin niinkin kauan.

Minä kuitenkin olen huomannut, että mulle yksi tärkeimpiä asioita tässä eron käsittelyssä on puhuminen, mä puhun omasta puolestani, miltä minusta on tuntunut. Puhuminen kummasti helpottaa, etenkin sellaisten kanssa, joilla on jotakuinkin samanlaisia kokemuksia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhu, puhu, puhu. Se auttaa. Sanokoot ex mitä tahtoo, se vain tahtoo kontrolloida sua vieläkin.
No niin minä puhunkin, tarpeeksi monta vuotta olen ollut hiljaa tietyistä ongelmista ja pitänyt ne omana tietona, kun en jotenkin ole uskaltautunut sanomaan ulkopuolisille mitään. Enhän minä toista haukkumalla hauku, vaan puhun mitä itse olen tuntenut ja kokenut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Puhu, puhu, puhu. Se auttaa. Sanokoot ex mitä tahtoo, se vain tahtoo kontrolloida sua vieläkin.
No niin minä puhunkin, tarpeeksi monta vuotta olen ollut hiljaa tietyistä ongelmista ja pitänyt ne omana tietona, kun en jotenkin ole uskaltautunut sanomaan ulkopuolisille mitään. Enhän minä toista haukkumalla hauku, vaan puhun mitä itse olen tuntenut ja kokenut.
Aivan. Jos exäsi ei tee näin, se on hänen ongelmansa. Ja samalla ns. kieltää sen, että ikinä mitään ongelmia olisi ollutkaan.
Jaksamista!

no en mä alkais ympäri kyliä ja kaikille mahdollisille asioista puhumaan. senkään takia, kun ne asiat tahtoo muuttua ja mennä erilaisena sitten eteenpäin ja sille exällekin. mutta jos on joitakin luottoystäviä, niin toki heidän kanssaan saa ja pitääkin puhua, että pääsee asiasta yli.

katti
Aikuisen ihmisen kannattaa kuitenkin jonkun verran katsoa kelle mitäkin puhuu. Tiedän henkilöitä joilla ei sellaista taitoa ole, ja siitä tulee aina vaan lisäongelmia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja katti:
Aikuisen ihmisen kannattaa kuitenkin jonkun verran katsoa kelle mitäkin puhuu. Tiedän henkilöitä joilla ei sellaista taitoa ole, ja siitä tulee aina vaan lisäongelmia.
No en minä nyt ihan kenelle vaan mitä vaan puhu. Omille vanhemmille en pysty ihan kaikkea sanomaan suoraan, tietyt asiat pidän omana tietonani, mutta tietyille kavereille pystyn sanomaan ihan mitä vaan ja tiedän heidän ymmärtävän ja he osaavat suhtautua asiaan järkevästi, eivät liian tunteella.

vieras
Mistäs se ex tietää mitä puhut ja kenelle?

Jos asiat hänen korviinsa menevät, niin olet puhunut väärille ihmisille. Omista tuntemuksistaan voi puhua, mutta joskus on hyvä todeta että kumppani oli paska suhteessa, mutta voipi jollekin olla hyvä kaveri.

ap
Mistäs se ex tietää mitä puhut ja kenelle?

Jos asiat hänen korviinsa menevät, niin olet puhunut väärille ihmisille. Omista tuntemuksistaan voi puhua, mutta joskus on hyvä todeta että kumppani oli paska suhteessa, mutta voipi jollekin olla hyvä kaveri.
No ensinnäkin sanoin, että meillä on yhteisiä kavereita vielä eron jälkeenkin, joista pari mulle erittäin hyviä ja ne saattavat piikitellä exää kännissä, että silleen se saa tietää ja päättelee loput ihan itse.
Kerran kävi täs koneella lukemassa mun sivuhistoriaa, jota en ollut poistanut, ja tällä palstalla olin vähän avautunut jostain ärsytyksestä ja se päätteli, että se on mun kirjoitus ja veti siitä hirveät pultit. Eikä edes ollut mikään ihmeempi juttu.
No sen mielestä mistään muustakaan siihen liittyvästä ei saisi koskaan kertoa kenellekään, oli suhteenkin aikana välillä hankalaa kun ei tiennyt mitä voi kenellekin sanoa mistäkin asiasta.
Kerran se veti pultit kun paljastin sen kaverille, että sillä on piilarit päässä, ei sitä olisi saanut kertoa.

Yhteistyössä