Eikö bloggaajat kestä enää edes kritiikkiä??

  • Viestiketjun aloittaja birdsy
  • Ensimmäinen viesti
birdsy
Miks nää bloggaajat änkevät itteensä julkisuuteen jos eivät kestä minkäänlaista kirjoittelua itsestään?

Tietty ymmärtäähän sen että se ihannointi ja kehuminen pönkittää itsetuntoa enemmän. Mä en itse hyväksy kiusaamista mutta kun eivät näytä kestävän edes kritiikkiä..

Ehkä se onkin se ero julkisuuden henkilöillä mitkä ovat tulleet julkisuuteen ammattinsa kautta (näyttelijä/laulaja) ni ne kestävät puhetta itsestään sata kertaa paremmin kuin bloggaajat.
 
birdsy
Eikös aika moni bloggaaja kerro elämästään aika avoimesti ja myös kysellään mielipiteitä siitä ja tästä asiasta...

Eikös siellä blogeissakin oo kommentointi osio mihin voi kirjoittaa, saati jos tällaiselle palstalle kirjoittaa jotain mistä on aivan erimieltä kuin bloggaaja.

Eli pitäis vaan mielistellä?
 
Peyote
Jos bloggaaja ei kysele mielipiteitä tai esitä erikoisia tai räikeitä mielipiteitä, niin miksi pitää kritisoida? Vai tarkoititko ap tässä kumminkin sitä "sulla on rumat hampaat"-tyylistä kritiikkiä?
 
birdsy
Nii, toi herjaaminen ja haukkuminen on kyllä vähän keskenkasvusten toimintaa. Täälläkin oli täs eilenkö se nyt oli jostain bloggaajasta keskustelu missä ruodittiin sen lihomista. Mihin siinä vedetään se raja? Mikä on herjaamista? "onpa se lihonu", " todella pulleat reidet", "Vit&/tu mikä läski" jne. kaikki haukkumista, missä se raja menee milloin keskustelu täytyy poistaa? Jo siinä vaiheessa kun joku sanoo lihavaksi?
 
viras.
mut miks pitää ylipäätään kritisoida?
Mä annoin yhdelle diy bloggaajalle asiallista kritiikkiä todella vaarallisesta lasipulloon tekemästään öljylyhdystä. Kommenttia ei tietenkään julkaistu. :)

Kaikki ihailevat kommentit tuosta vaarallisesta palopommista on tietysti esillä. Mä ihmettelen ihmisten ajattelemattomuutta ja vastuuttomuutta vaikka heillä ei mitään vastuuta tekemisistään periaatteessa olekaan.
Jos tuollainen yksi tavalliseeen lasipulloon tehty palopommi pamahtaa rikki kuumuudesta ja hajottaa kaikki muutkin ja jos lähellä on vaikka lapsia, niin mitähän tapahtuu? Voi itse miettiä, jos kykenee.
 
birdsy
Asiat vaan herättää keskustelua, jonkun mielestä bloggaaja puhuu likaa painosta tai entisestä syömishäiriöstä, jonkun mielestä bloggaaja toimii väärin kun käy baareissa vaikka on pieniä lapsia..
 
viras.
Jos bloggaaja ei kysele mielipiteitä tai esitä erikoisia tai räikeitä mielipiteitä, niin miksi pitää kritisoida? Vai tarkoititko ap tässä kumminkin sitä "sulla on rumat hampaat"-tyylistä kritiikkiä?
Sulla ei ole koskaan mielessä muunlainen kritiikki? Sä kritisoit itse tässä nyt. Miksi sä niin teet? Ja TAAS vielä negatiiviseen sävyyn. Pysy asiallisempana.
 
Peyote
Nii, toi herjaaminen ja haukkuminen on kyllä vähän keskenkasvusten toimintaa. Täälläkin oli täs eilenkö se nyt oli jostain bloggaajasta keskustelu missä ruodittiin sen lihomista. Mihin siinä vedetään se raja? Mikä on herjaamista? "onpa se lihonu", " todella pulleat reidet", "Vit&/tu mikä läski" jne. kaikki haukkumista, missä se raja menee milloin keskustelu täytyy poistaa? Jo siinä vaiheessa kun joku sanoo lihavaksi?
No minkä takia bloggaajan ulkomuodon pitäisi olla vapaata riistaa? Miksi sitä lihomista pitää erikseen pohtia? Eikö ole mitään käytöstapoja?
 
birdsy
mut miksi pitää ottaa se pahakin puhe niin henkilökohtaisesti?? Haukkumista ym. mahtuu tähän maailmaan ni miksi asiat täytyy ottaa henkilökohtaisesti. Ois vaan yksinkertaisesti välittämättä. Miksi täällä täytyy käydä lukemassa kaikki itseensä liittyvät aloitukset ja oikein suu vaahdossa odotta että joku on kirjoittanut jotain pahaa.

kun ei vaan avaisi mitään itsestä aloitettuja ketjuja!! Silloin ei tulisi sitä mielipahaakaan.
 
viras.
Jos mulla olisi blogi niin mä en julkaisisi siellä mitään muuta kuin kivoja kommentteja ja mielipiteitä musta ja mun jutuista.

Tapelkoon ne pahoinvoivat ihmiset ihan muualla kuin toisten blogeissa. :)
Kenen blogissa tapellaan ja kenen ei. Mä luen paljon blogeja jotka julkaisee kommentit suoraan eikä koskaan niissä näy mitään pahoinvointia tai tappeluita.
Jos jollain on kärkevä mielipide niin sen voi kuitata huumorilla eikä puhua kuin kaikki kommentit olisi pelkkää valitusta. Sen kommenttilaatikon voi poistaakin.

Kyllä se se metsä vastaa samoin, jos sinne huutaa. :)
 
Blue
Kenen blogissa tapellaan ja kenen ei. Mä luen paljon blogeja jotka julkaisee kommentit suoraan eikä koskaan niissä näy mitään pahoinvointia tai tappeluita.
Jos jollain on kärkevä mielipide niin sen voi kuitata huumorilla eikä puhua kuin kaikki kommentit olisi pelkkää valitusta. Sen kommenttilaatikon voi poistaakin.

Kyllä se se metsä vastaa samoin, jos sinne huutaa. :)
Niin, tai voi julkaista vain niitä kivoja viestejä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vatipää90;29232269:
Kehittävä, hyvin perusteltu kritiikki on varmasti jokaiselle bloggaajalle ok, toisin kuin nimettömien ihmisten aiheeton herjailu. :)
Näin juuri. On aivan eri asia lähteä keskustelemaan jos kritiikki on järkevää, huutelu olet lihava yms. On sellaista joka ei kritiikkiä edes ole.
 
"vieras."
mut miksi pitää ottaa se pahakin puhe niin henkilökohtaisesti?? Haukkumista ym. mahtuu tähän maailmaan ni miksi asiat täytyy ottaa henkilökohtaisesti. Ois vaan yksinkertaisesti välittämättä. Miksi täällä täytyy käydä lukemassa kaikki itseensä liittyvät aloitukset ja oikein suu vaahdossa odotta että joku on kirjoittanut jotain pahaa.

kun ei vaan avaisi mitään itsestä aloitettuja ketjuja!! Silloin ei tulisi sitä mielipahaakaan.
Eli sinusta olisi ok, jos työpaikallasi/kaveripiirissäsi/tai vaikka lähikauppasi henkilökunta "antaa kritiikkiä" sinusta ja tekemisistäsi julkisesti, pohtii lihomiset ja laihtumiset, ihmissuhteet, pukeutumisen, kodin sisustuksen? Et vaan välitä etkä ota henkilökohtaisesti?

Miksi niitä asioita, joista ei mielipidettä kysytä, pitää päästä repimään julkisilla palstoilla? Millä tavalla se tuo lisäarvoa sun elämään ja olemiseen?
 
vierasss
Julkisuuden henkilöitä on räävitty tavalla tai toisella iät ja ajat.

Kenenkään haukkuminen ei tietenkään ole ok, mutta kyllä jokaisen siinä kohtaa pitää pohtia ihan itsekseen että "kestänkö minä myös julkisuuden varjopuolen?" ennenkuin tunkee itsensä ja elämänsä blogiin, telkkariin jne. Valitettavasti siitä julkisuuden pullasta ei juuri kukaan saa irti pelkkiä rusinoita, aina tulee olemaan ihmisiä jotka sanoo sen mielipiteensä vaikka sitä ei pyydetä.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
birdsy
Netissä huutelee tuntemattomat ihmiset, miksi siitä pitäisi välittää? Jos omassa ystäväpiirissä tuollaista puhuttaisiin olisi varmaan parempi vaihtaa ystäviä.

kiusaaminen on ikävää ja/tai se kritiikki, mutta oikeesti miksi täytyy etsimällä etsiä mitä itsestä kirjoitetaan.. Jos vaan ei yksinkertaisesti avaa niitä keskusteluita jotka liittyvät itseensä.

Ainoa mistä itse lähtisin rikosilmoitusta tekemään on jos itseä tai perhettä uhataan. muuten varmaan ois ihan sama mitä ihmiset lonksuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"wieras"
Kenen blogissa tapellaan ja kenen ei. Mä luen paljon blogeja jotka julkaisee kommentit suoraan eikä koskaan niissä näy mitään pahoinvointia tai tappeluita.
Jos jollain on kärkevä mielipide niin sen voi kuitata huumorilla eikä puhua kuin kaikki kommentit olisi pelkkää valitusta. Sen kommenttilaatikon voi poistaakin.

Kyllä se se metsä vastaa samoin, jos sinne huutaa. :)
Tämä on totta. Esimerkiksi Nelliinan blogissa (Nelliinan vaatehuone) ei ole mitään kommentin valvontaa ja hänelle ei ilkeillä, koska hän on mukava ihminen. Eli: Johtuu hyvin pitkälle bloggaajasta itsestään millaisen kuvan itsestään antaa ja kuinka ärsyttävä osaa olla.
 
vierassss
Ja mitä tulee näihin teiniäiti ym juttuihin, en tajua ollenkaan miksi nuoria, kehityksessään vielä täysin kesken olevia ihmisiä otetaan tuollaisiin ohjelmiin (huoltajat päästää?). Kyllähän sen huomaa nyt tässä viimeisimmässäkin kohujutussa, ettei välttämättä se henkinen puoli vielä kestä moista painetta, kun ei sitä kestä moni aikuinenkaan! Miten ihminen osaa käsitellä moiset jutut järkevästi, kun itsetuntokaan ei ole vielä rakentunut kovin vahvalle pohjalle. Vastuutonta suorastaan mielestäni, en koskaan antaisi lastani koko kansan räävittäväksi julkisesti.
 
Blue
Bloggaaja ei ole ns. julkisuuden henkilö sanan varsinaisessa merkityksessä. Siksipä hänellä halutessaan pitää olla oikeus suodattaa se paska mitä hänen blogiinsa syydetään. ja mit tulee muualla kirjoitteluun niin suosittelisin olemaan lukematta niitä, harakat kun aina räksyttää.
 
notuota
Sellaista se on ja se on vain hyväksyttävä. Siis se, että esim. keskustelupalstoilla ruoditaan ja sanotaan ikäviäkin asioita.

Minä en pidä blogia, koska en halua vetää itseäni ja perhettäni julkisuuteen ja tiedän pahoittavani mieleni ikävistä kommenteista. Kannattaa ehkä miettiä että kestääkö sitä ikävää lätinää ja mahdollisia muita seurauksia ja jos pystyy myöntämään ettei, niin kannattaako pitää blogia?

Todella säälittävää, että joilain on pokkaa haukkua jonkun lapsia netissä rumiksi ja arvostella koti ja ylinpäätään ihminen. Mutta hei, kuka pakotti sen blogin pystyyn laittamaan ja kuka se aloitti tuomalla perheen elämän kaikille nähtäväksi.

Helpoimmalla pääsee kun ei aloita mitään blogia. :)
 

Yhteistyössä