-Eikö 3 lasta jo riitä?

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Kiitos vain sukuni:(
Meillä on kolme lasta ja ollaan aika avoimesti puhuttu iltatähdestä:) No nyt kävi niin ja kerroimme ilouutisen niin kommentteina

-eikö nyt 3 lasta riitä?
Miksi te vielä neljännen,aivan älytöntä

ja eräs sukulainen jopa sanoi suoraan että toivottavasti menee kesken koska riittihän hänellekin yksi

Kertaakaan sukuni ei ole tarvinnut minua auttaa,kertaakaan eivät ole olleet edes lapsenvahteina joten mitä ihmettä ne on antamaan tämmöisiä kommenttejakaan:( Tulkoot sitten arvostelemaan jos olisin lasteni kanssa heidän riesanaan:(

iso
:hug: olkaa onnelisia omista lapsistanne.. äitini ei olisi halunnuta iakanaan meille kolmattakaan..neljännestä ja viidennestä ei edes kerrottu ja nyt kun kudes on tulossa on ääni kellossa ihan toinen..itse lapsemme hoidamme kaikin puolin..ja hyvin menee..

mama
minäkin luulen, että he ovat kateellisia kun te pärjäätte! Ja ehkäpä tämä jolla on yksi lapsi ei ole haaveistaan huolimatta saanut lisää ja kostaa näin sen sinulle :( KOita kestää!

vieras
Voi, onpas 'tylsiä' sukulaisia :(

Meillä kävi toisinpäin, ite epäiltiin mitenkähän sitä sitten neljännen kanssa, kun pitää vaihtaa auto, jne... Mutta sukulaiset meitä kannusti tässä asiassa ja kovasti odottavat, että vauva syntyy, kuten tietty me itekin, mutta ainahan lapsen syntymä on iso ja iloinen asia :)

:)
Lämpimät onnittelut ilouutisen johdosta!
Voi että, kunpa itselläkin olisi noin ihanan kokoinen katras (toista odotan) :)

Sukulaisesi jätän ihan omaan arvoonsa, jonninjoutavaa jorinaa nuo heidän kommenttinsa.

hmmmm
Meillä on suvussa perhe, jossa kolme lasta. Vain yksi ihminen on tölväissyt perheelle sen mitä kaikki ajattelee: että "ette kai te vaan mieti neljättä????"

Tässä perheessä siis on ongelmia, jotka oli nähtävissä etukäteen. Sitä tiesi jo muutama vuosi sitten, että joudun kuuntelemaan sitä vinkumista miten kaikki on päin persettä. ja tilanteessa näki sokeakin, että vain totaalinen ääliö hankkii siihen tilanteeseen lapsia.

Mutta jos perhetilanteenne on vakaa, ettekä oikeasti ole vinkumassa lapsianne mummollaan jatkuvasti ja ruikuta kamalaa elämäänne sukulaisille niin katkaiskaa ihmeessä välit. Toisaalta yhden lapsen äitinä olen sitä mieltä, että neljälle ei vain voi antaa niin paljon rakkautta kuin kolmelle. Se on aina joltain pois.

Tsemppiä ja onnea päätöksellenne :heart: Tehän sen kanssa elätte (meidän perheen tapauksessa myös isovanhemmat ja vanhempien sisarukset pelkäävät kokoajan koska korttitalo kaatuu)

vieras
Kaikilla on oikeus päätää lapsiensa määrä. Kaikkilla ei ole velvollisuutta olla määrästä samaa mieltä. Kaikilla on oikeus sanoa mielipiteensä. Kaikista eri näkemyksistä ei ole tarpeen loukkaantua tai synnytää riitaa. Täällä saa yleensä aika typeriä neuvoja.

mk
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
minäkin luulen, että he ovat kateellisia kun te pärjäätte! Ja ehkäpä tämä jolla on yksi lapsi ei ole haaveistaan huolimatta saanut lisää ja kostaa näin sen sinulle :( KOita kestää!
Kyllä yhden lapsen äidin näkökulmasta neljä lasta kuulostaa järkyttävältä katastrofilta. Kateutta ei oikeasti ole ilmassa yhtään. Kun itse tarvii tilaa olla minä, ja on pakko käydä töissä niin ei voi käsittää miten joku haluaa 4. lapsen. Huhhuijjaa! :) Onneksi jotkut haluavat niin kansa kasvaisi! :D

niin
Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Kyllä yhden lapsen äidin näkökulmasta neljä lasta kuulostaa järkyttävältä katastrofilta. Kateutta ei oikeasti ole ilmassa yhtään. Kun itse tarvii tilaa olla minä, ja on pakko käydä töissä niin ei voi käsittää miten joku haluaa 4. lapsen. Huhhuijjaa! :) Onneksi jotkut haluavat niin kansa kasvaisi! :D
minullakin yksi lapsi ja en voisi kuvitella 4 LASTA!! Tarvitsen omaa aikaa ja omaa tilaa ja yhdessäkin riittävästi tekemistä

Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Mäkin haluisin iltatähden..... tai tuplatähden. Kaikkien mielestä meillä on jo riittämiin kun on kaksoset 8v ja kuopus 7v.....mut kun mie vielä niin haluisin. :hug:
No ei kyll oo kaikkien mielestä riittämiin!! :kieh: Moon monta kertaa käskeny sun pyöräyttää *****lle leikkitoverin!

Tässähän se just onkin, tässäkin ketjussa moni on sitä mieltä, että yhden vanhempana ei tulisi mieleenkään tehdä neljää lasta, mutta ei teidän tarvitsekkaan jos ette halua, mutta kun ap:n perhe haluaa, minäkin haluaisin ainakin vielä yhden, jos en kaksikin, mutta taitaa meillä olla tämä homma lasten lisääntymisen kannalta pulkassa, kolme lasta on ihan kiva, mutta lisääkin voisin ottaa vastaan.
Minä en lähde tuomitsemaan ketään, jos asiat on kunnossa, niin siitä vaan.
Toisaalta voitaisiin todeta, että uhden lapsen vanhemmat ei ajattele lastaan sen enempää, kun joutuu aina yksin olemaan, tämä ei siis minun mielipide, vaan monen ainoan lapsen lausahdus.

Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan =)
Onnea neljännen odotuksesta :flower:

Meil on neljä..Ja mun mies puhuu koko ajan "vielä vitosesta" (mä en ole lämmenny ja tuskin lämpenen)... Voisin kuvitella kuinka joidenki sukulaisten silmät pyöris vitos uutisesta.
Toiset sukulaiset taas koko ajan odottaa et, koska maha alkaa pyöristyy :D

Kun me saatiin kahden pojan jälkeen tyttö, monet (sukulaiset ja muutkin) sanoi, että nyt sitten riittää. Kun iltatähtityttö syntyi 7 vuoden jälkeen, niin tosi monet on sanoneet (ja yllättäen ihan samat, jotka vaahtos, että kolme riittää ) että pienelle täytyy tehdä kaveri. Miks? Johan tuolla 3 kaveria on... Mut teidän lapsluvusta päätätte (ja parhaiten tiedätte) nimenomaan te.

kohta kuuden emo
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
Meillä on suvussa perhe, jossa kolme lasta. Vain yksi ihminen on tölväissyt perheelle sen mitä kaikki ajattelee: että "ette kai te vaan mieti neljättä????"

Tässä perheessä siis on ongelmia, jotka oli nähtävissä etukäteen. Sitä tiesi jo muutama vuosi sitten, että joudun kuuntelemaan sitä vinkumista miten kaikki on päin persettä. ja tilanteessa näki sokeakin, että vain totaalinen ääliö hankkii siihen tilanteeseen lapsia.

Mutta jos perhetilanteenne on vakaa, ettekä oikeasti ole vinkumassa lapsianne mummollaan jatkuvasti ja ruikuta kamalaa elämäänne sukulaisille niin katkaiskaa ihmeessä välit. Toisaalta yhden lapsen äitinä olen sitä mieltä, että neljälle ei vain voi antaa niin paljon rakkautta kuin kolmelle. Se on aina joltain pois.

Tsemppiä ja onnea päätöksellenne :heart: Tehän sen kanssa elätte (meidän perheen tapauksessa myös isovanhemmat ja vanhempien sisarukset pelkäävät kokoajan koska korttitalo kaatuu)
voi olla että joku/jotkut luulee, että kun lapsia on enemmän niin sitä rakkautta ei kaikille riitä..miepätiedän sen että rakkaus on ainoa asia joka kasvaa kun sitä jakaa.

mie rakastan omia lapsiania ja miestäni yli kaiken, jopa joskus hiukan enemmän kuin itseäni..ainakin tuntuu jokus siltä.

ihmisessä on kaksi reunaa.. joten äiti ihmiselle se merkitsisi yksi lapsi ja mies , jos toisen rtakastaminen olisi sitä että pitäisi olla *koko ajan toisen kainalossa*.. mutta kun se rakkaus on paljon laajempi käsitys..

meillä teini poika 15 v totesikin, että "ei äiti ja isi miuta rakasta yhtään sen enempää kuin siutakaan, ne on vaan rakastanut muta pidempään kun olen syntynyt ekaks."..kun pikkuveljellä (4v) oli pahamieli ja luuli että kukaan ei tykkää ja rakasta.. :heart:

Höh, olipas rumasti sanottu :kieh:

Meilläkin kolme lasta ja neljättä kuumeilen. Niin kauan, kuin emme pyydä rahaa tai lastenhoitoapua suvulta, niin se ei todellakaan ole suvun asia sanoa, mikä määrä lapsia riittää meille.

SInulle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:

Tummennettu on pötyä. Rakkautta on äärettömästi, rajaton määrä ja sitä kyllä riittää ihan yhtä paljon jokaiselle lapselle.

Ihan käsittämätöntä, että joillakin on pokkaa kommentoida toisten lapsilukua :eek: Eikö se ole jokaisen perheen oma asia?? Ymmärrän kyllä sitten, jos vanhemmille maistuu alkoholi vähän liikaa tai käyttää muita päihteitä, että silloin väkisinkin tulee paheksuttua että miksi tehdä lisää lapsia, mutta muuten..

-s-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettavasti sukulaisiaan ei voi valita, mutta kukaan ei pakota olemaan niiden kanssa tekemisissä.
Aamen tälle lauseelle!!! Näin se just on ja pitäisikin olla. Kenenkään ei tarttis olla sukulaisten kans tekemisissä vain siksi että ne on sukulaisia!

Yhteistyössä