eikö vanhemmille kuulu oikeus sanoa koska lapsi syö päikkärissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lollo:
Voisihan sitä myös vaatia lapselleen jotain tiettyjä ruokia jos eivät päiväkodin ruuat kelpaa? eikös sekin olisi aika kiva?

:whistle:
Huhu kertoo, että eräs lapseni hoitokaverin äiti on sitä mieltä, ettei hänen lastaan saa pakottaa ottamaan puuroa, vaan että tälle pitää tehdä voileipää jos aamupalaksi on puuroa, ja tarjota vaikkapa banaania välipalaksi jos lapselle tulee nälkä ennen lounasta, kun aamupala ei ole maistunut.
:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Voisihan sitä myös vaatia lapselleen jotain tiettyjä ruokia jos eivät päiväkodin ruuat kelpaa? eikös sekin olisi aika kiva?

Huhu kertoo, että eräs lapseni hoitokaverin äiti on sitä mieltä, ettei hänen lastaan saa pakottaa ottamaan puuroa, vaan että tälle pitää tehdä voileipää jos aamupalaksi on puuroa, ja tarjota vaikkapa banaania välipalaksi jos lapselle tulee nälkä ennen lounasta, kun aamupala ei ole maistunut.

Juu ja mä olen kanssa vienyt oman ruokalistan päiväkotiin kun nuo päiväkodin ruuat on kuulemma pahoja...

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
kun mun lapset ei syö 11.00 on aina tottunu kotona syömään 10.00 ja sit 13.00
onhan se kummaa kun lapset ei edes nuku silloin niin miksi ei voi syödä silloin?

entä se uskonto? kyllä mun lapsella tulee olla oikeus uskontokasvatukseen koska se on niin tärkeää.
toisella lapsella on eri isä ja hän on ateisti eli tämä lapsi ei saisi osallistua kyllä mihinkään.
eikö lapsilla ole enään mitään oikeuksia?

miksi lapsia ei pueta valmiiksi jos haen välillä klo 14.00 kun lapsi ei söisi välipalaa jos on syönyt jo 13.00.
ja sitten voisi ottaa välipalan mukaan.

hoitajat ei laita edes välipalaa mukaan jos lähdetään aikaisemmin. kyllä siitä on jo maksettu.

kurapäivinä ei ne laiskimukset jaksa edes otaa kuriksia valmiiksi pois kun tuun hakeen. siellä seisotaan vaan tumput suorina.

Eh,eli oma napa paras napa?

Juu ja mä olen kanssa vienyt oman ruokalistan päiväkotiin kun nuo päiväkodin ruuat on kuulemma pahoja...

Kuuleman mukaan kyseinen äiti tyrmistyi ehdotuksesta, että lapsi söisi aamupalan kotona, jolloin hän pääsisi suoraan leikkimään kun muut syövät aamiaista, sen sijaan että saisi traumoja puurolusikallisesta. Silloinhan äidin pitäisi tehdä aamupalaa kotona, herranjestas!
On se rankkaa ettei yksilöllisyys saa lainkaan tilaa päiväkodissa :'(

Juu kyllä mä olen tälläisiin mammoihin töissä törmännyt. Ja sitten ollaan ihmeissään kun se ei käy.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
kun mun lapset ei syö 11.00 on aina tottunu kotona syömään 10.00 ja sit 13.00
onhan se kummaa kun lapset ei edes nuku silloin niin miksi ei voi syödä silloin?

entä se uskonto? kyllä mun lapsella tulee olla oikeus uskontokasvatukseen koska se on niin tärkeää.
toisella lapsella on eri isä ja hän on ateisti eli tämä lapsi ei saisi osallistua kyllä mihinkään.
eikö lapsilla ole enään mitään oikeuksia?

miksi lapsia ei pueta valmiiksi jos haen välillä klo 14.00 kun lapsi ei söisi välipalaa jos on syönyt jo 13.00.
ja sitten voisi ottaa välipalan mukaan.
mä oon samaa mieltä, lisäksi ne voisivat käydä päiväunien aikana ostamassa meidän perheen ruuat. Kun eihän niillä ole mitään tekemistä siellä kun lapset nukkuu.

hoitajat ei laita edes välipalaa mukaan jos lähdetään aikaisemmin. kyllä siitä on jo maksettu.

kurapäivinä ei ne laiskimukset jaksa edes otaa kuriksia valmiiksi pois kun tuun hakeen. siellä seisotaan vaan tumput suorina.

tottahan toki mutta kustannatko itse lapsukaisellesi oman henkilökohtaisen hoitajan ja keittäjän. Kun ei naapurin Liisa kuitenkaan samaan aikaan ole tottunut syömään ja lassekin nukkuu eri aikaan päiväunet.
Ja osaako ne muutenkaan hoitaa siellä? Ota nyt toki lapsi pois ja palkaa kotiin lapsen leikittäjä, pukija, keittäjä ja siivoojakin vielä erikseen. näin työllistät monta, kunhan raha vaan riittää maksaa palkat

Yhteistyössä