eikö vanhemmilla todellakaan kiinnosta viettää aikaa lastensa kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras tänäpäivänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras tänäpäivänä

Vieras
taas sama tilanne kuin monesti ennenkin: naapurin likka tulee kylään eikä sitten millään meinaa lähteä kotiin. sanoo vaan, että isä soittaa sitten kun pitää tulla kotiin!!! siis likka ja isänsä yhdessä sopivat, et minkä aikaa likka on täällä meillä kylässä! kun aloin patistetemaan kotiinsa, oli ollut täällä meillä jo useita tunteja. en mä vaan vois antaa omien lasteni tolleen roikkua naapurien riesoina. taitaa olla paikallaan keskustella likan vanhempien kanssa, mutta kun ei koskaan olla muutenkaan oltu juttusilla niin aika vaikeaa. asuvat muutaman talon päässä samalla kadulla. huoh...

Sun pitää kieltää lapsen tulo teille, jos se ei sovi. Meillä tenavat vierailee naapurustossa puolin ja toisin, mutta aina täytyy olla lupa kysyttynä saako mennä. Ja puhelin matkassa, että voipi soittaa koska pitää tulla kotiin viimeistään.

sitähän sitä on yritetty ton likan kanssa monesti, mutt on niin röyhkeä kovanaama, että kun sille äskenkin sanoin nätisti että meillä alkaa tässä ruokahommat, meneppä sinäki kotiin syömään niin likka vaan sanoi että mä oon syöny melko vasta! no, viimeiset 4 tuntia se oli kuitenki ollut meillä.... mä pyysin likkaa lähtenään kotiin 4 kertaa ja mies jo tiukemmin 2 kertaa niin sit vasta suostu lähtemään.

minä osaan kyllä suuni avata ja ehdotella kotiinmenoa. Mutta oikeasti tietyssä iässä lapset kaipaa ikäistään seuraa. en minäkään voi äidinrakkauteen vedoten vaatia lapsia pysymään pihapiirissä jos naapurin pihassa on kivempaa tehtävää sillä hetkellä.
ja soittaminen on helpompi tapa saada lapsi kotiin kuin luottaa siihen että tulee ennaltasovittuun aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras tänäpäivänä:
sitähän sitä on yritetty ton likan kanssa monesti, mutt on niin röyhkeä kovanaama, että kun sille äskenkin sanoin nätisti että meillä alkaa tässä ruokahommat, meneppä sinäki kotiin syömään niin likka vaan sanoi että mä oon syöny melko vasta! no, viimeiset 4 tuntia se oli kuitenki ollut meillä.... mä pyysin likkaa lähtenään kotiin 4 kertaa ja mies jo tiukemmin 2 kertaa niin sit vasta suostu lähtemään.

Teillä puuttuu säännöt siis kyläilyn suhteen. Meillä on ainakin niin että ruoka-aikaan annetaan toisille ruokarauha. Uudelleen voi miettiä leikkimistä sitten ruuan jälkeen.

Yhteistyössä