Eikö th:n kuuluisi reagoida?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraan

Vieras
Laitoin to illalla myöhään viestiä missä pyysin aikaa neuvolalääkärille,koska jo aiemmin vaivannut sairaudenpelko on alkanut hallita elämää. Kerroin myös että soittamiseen on kynnys ja pyysin aikaa tietylle lääkärille.

Pe ei vastausta. Nyt aamulla laitoin uuden ja kysyin saiko postini. Vastasi saaneensa ja kysyi että tulisinko ensin hänelle ja varattais sitten aika. Ja että voinko soittaa?!

Edelleen vastasin että tahdon lääkärille ja mikä aika tahansa käy. Eikö ammatti-ihmisen pitäisi reagoida noin selkeään avunpyyntöön? Nyt ei taas kuulu vastausta. :(

Eikös neuvolassa ensin käydä th.n juttusilla ja sitten pääsee sinne lääkärille jos tarvetta vielä on.
Mutta miksi lääkärille? Täällä neuvola laittaa mielenterveysohjaajalle jos on tuommoista vaivaa.

Minäkin ihmettelen tuota, kuinka neuvolalääkärille pitäisi aka saada. Täällä ainakin neuvolalääkärinä toimii kokenut gyne, ei hän sairaudenpelkoja hoida, jos ne ei liity suoranaisesti gynekologisiin ongelmiin.

Terveydenhoidossa asiat hoidetaan mieluiten puhelimitse ja sähköpostin käyttöä vältetään. Tämä on tietosuojan vuoksi. Sähköpostia käytettäesä on vaara, että tieto menee ulkopuolisille ja terveydenhoitajalla voi olla jopa ohjeet, ettei saa laittaa sähköpostia tai jos laittaa, niin siinä ei saa olla mitään asiaa. Soita hänelle tai käy hänen luonaan, niin saat asian hoidettua.

Mulle neuvolalääkäri ei antanut apua, vaikka tavattiin lapsen käynnin yhteydessä, vaan hän käski tilaamaan ajan terveyskeskukseen lääkärille.

Lasten neuvolalääkäri,ei gyne. Ja hälle koska on tuttu mieslääkäri jonka tiedän osaavan tälläiset. Kyllä käsittääkseni lasten neuvolan piiriin kuuluu huolehtia myös äidin ja koko perheen jaksamisesta. Olen käynyr tk:n psykologilla ja se olo ihan yks lysti. Neljä kertaa kävin.

Eri paikoissa on erilaiset käytännöt. Jos et siis itse pysty varaamaan aikaa lääkärille niin sitten menet ensin terveydenhoitajan luokse. Hän varmaan haluaa jutella kanssasi ja voitte sillä kerralla varata ajan lääkärille. En tosin ole varma voitko mennä neuvolalääkärille. Joissain paikoissa neuvolalääkärit hoitavat vain neuvolan asiakkaita ja sinä et ole neuvola-asiakas (paitsi jos olet raskaana). Voi olla että oikeampi paikka sinulle olisi mielenterveystoimista.

Lastenneuvolan lääkäri katsoo vain lapset. Jos vanhemmat tarttee apua, niin ohjataan muualle. Äitiysneuvolan lääkäri huolehtii jälkitarkastukseen asti äidit. Terkalle voit mennä ja ohjaa sinut eteenpäin.

[QUOTE="terkka";30306419]Lastenneuvolan lääkäri katsoo vain lapset. Jos vanhemmat tarttee apua, niin ohjataan muualle. Äitiysneuvolan lääkäri huolehtii jälkitarkastukseen asti äidit. Terkalle voit mennä ja ohjaa sinut eteenpäin.[/QUOTE]

Täällä voi varata itse ajan lastenneuvolan lääkärille, kun tuo on vain yhtenä päivänä viikossa lastenneuvolassa ja muun ajan sitten terveyskeskuksessa. Mutta se ajanvaraus pitää tehdä terveyskeskuksen kautta.

Yhteistyössä