Eikö teillä tarvi pestä käsiä kun tulee lapsiporukkaa tms. leikkimään sisälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pinja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pinja"

Vieras
Ovat siis ensin ulkona tai matkaavat kauempaa, käyvät välillä ties missä pysähtymässä (huoltoasemat, kaupat, puistot jne.) ja sit tulevat teille sisälle. Eikö muut pyydä pesemään käsiä jos eivät itse tajua mennä.
?
EIKÖ muita inhota että kaikki on ties missä liassa/pöpöissä mitä käsissä nyt vaan voi olla? Sitten ne liat ja pöpöt on kaikissa lapsenne leluissa joilla leikitään ja niitä pussaillaan ja otetaan sänkyyn unikavereiksi jne.

Tätä mä jaksan ihmetellä, eriasia jos tulee vaan kahvivieraita jotka nyt ei koske kuin niihin kahvikuppeihin, ne pestään joka tapauksessa. En ne aikuset nyt yleensä (ainakaan mun tutuissa) oon mun kaikkia henk. kohta. tavaroita räplänny....
Mutta noi lasten lelut, kyl mä tahdon että jos niillä leikitään, pestään kädet ekaks.
Oonko mä ainoa?
Meillä kädet pestään muutenkin aina kun tullaan jostain kotiin.
Tai näin siis on ain ollu mun perheessä ja suvussa.

Meillä kyllä pestään ja vaikka ei pestäis niin en nyt olisi huolissani jos lelut likaantuu. Meillä on pihalla yhteisiä leluja vaikka kuinka, osa monta vuosikymmentä vanhoja eikä niitä ole ikinä pesty ja taapero syö niitä, samoin kuin syö hiekkaa,kiviä,käpyjä, mitä vaan.

Ei meillä oo ikinä kukaan pessy jollei kädet oo näkyvästi likaset, ei mun lapsuudenkodissa eikä omassa tai tuttujenkaan.
Syönpäs sanani heti - aikanaan ko velipuoli oli syövän takia huonona ni piti pestii käsiä paremmin kun olin kylässä käymässä (vanhemmat eronnu), ja kaverin jonka lapsella on myös immuunin kanssa ongelmaa ni siellä käydessä pestään.
Mut ei me silti (tai tututkaan) sairasteta muita enempää...

Kun tossa koko päivän pyörivät ulkona ja käyvät sisällä pyörähtämässä niin joka välissä ei pestä. Mutta jos tulee likaisiksi niin pestään, samoin kun tullaan ruokapöytään tai otetaan välipalaa ulos tai sisään niin pestään. Illalla sitten takaovesta tulevat sisään, riisuvat kodinhoitohuoneeseen vaatteet ja painuvat suoraan suihkuun ja sitten vasta tulevat sisään.

muoks. Ja tietty silloin pesevät kun vessassa käyvät.

[QUOTE="pinja";24188462]Ovat siis ensin ulkona tai matkaavat kauempaa, käyvät välillä ties missä pysähtymässä (huoltoasemat, kaupat, puistot jne.) ja sit tulevat teille sisälle. Eikö muut pyydä pesemään käsiä jos eivät itse tajua mennä.
?
EIKÖ muita inhota että kaikki on ties missä liassa/pöpöissä mitä käsissä nyt vaan voi olla? Sitten ne liat ja pöpöt on kaikissa lapsenne leluissa joilla leikitään ja niitä pussaillaan ja otetaan sänkyyn unikavereiksi jne.

Tätä mä jaksan ihmetellä, eriasia jos tulee vaan kahvivieraita jotka nyt ei koske kuin niihin kahvikuppeihin, ne pestään joka tapauksessa. En ne aikuset nyt yleensä (ainakaan mun tutuissa) oon mun kaikkia henk. kohta. tavaroita räplänny....
Mutta noi lasten lelut, kyl mä tahdon että jos niillä leikitään, pestään kädet ekaks.
Oonko mä ainoa?
Meillä kädet pestään muutenkin aina kun tullaan jostain kotiin.
Tai näin siis on ain ollu mun perheessä ja suvussa.[/QUOTE]

Mä itse pesen kylään mentäessä omani ja lasten kädet ja odotan että meille tultaessakin pestään. Jos joku ei tajua pestä, joku tollo maalaisserkku, niin se ohjataan sinne sitten hienovaraisesti. ;)

Itsellä ei ole lapsia, mutta ihan vaan kommenttina, ei niitä käsiä välttämättä kannattaisi pestä. Toki ällöttävä ajatus, jos pohtii missä ovat käyneet, mutta lasten allergioita, astmaa, tulevia autoimmuunisairauksia ja yleensä vaan puolustuskykyä ajatellen jättäkää pesemättä! Liika hygieenisyys on vain pahasta.

Silloin pesetetään kun siltä tuntuu, viimeistään syömään valmistautuessa. Mutta ei nyt sentään aina sisälle tullessa, hitto jatkuvastihan ne menee ulos-sisään-ulos-sisään.

Maalaisjärjellä siis mennään. Ei jaksa keuhkota bakteereista liikaa. Makeat naurut saa joskus vieraillessa tälläisessä bakteerikammoisessa perheessä jossa äitee tuijottaa ikkunasta aina milloin taas sisälle tullaan ja eiku käsien pesua ohjeistamaan. Jos joku jaksaa tuolleen stressata niin siitä vaan...vaikka vähän hymyilyttääkin.

Ennen ruokaa pestään jos muistetaan, samoin yleensä silloin kun tullaan kaupasta tms., mistä saattaa saada taudinaiheuttajia käsiinsä. Mutta kuten joku jo sanoikin, muksuthan juosevat kesällä sisään ja ulos kymmeniä kertoja päivässä, ei joka välissä viitsi käsiä pestä. Ja se tosiaan on immuunijärjestelmälle vain hyväksi että välillä syö multaisilla ja hiekkaisilla käsillä.

Silloin pesetetään kun siltä tuntuu, viimeistään syömään valmistautuessa. Mutta ei nyt sentään aina sisälle tullessa, hitto jatkuvastihan ne menee ulos-sisään-ulos-sisään.

Maalaisjärjellä siis mennään. Ei jaksa keuhkota bakteereista liikaa. Makeat naurut saa joskus vieraillessa tälläisessä bakteerikammoisessa perheessä jossa äitee tuijottaa ikkunasta aina milloin taas sisälle tullaan ja eiku käsien pesua ohjeistamaan. Jos joku jaksaa tuolleen stressata niin siitä vaan...vaikka vähän hymyilyttääkin.

Mun poikani osaa ihan itsekin mennä käsien pesulle (ja "komentaa" kaverit myös), ei tarvitse ohjeistaa. Meillä ei olle bakteerikammoisia vaan käytetään sitä kuuluisaa maalaisjärkeä, eikä käsiä tarvitse pestä jos käy eteisessä kääntymässä / tulee sanomaan jonkun asian. Mutta hiekkaisilla / muuten likaisilla käsillä ei todellakaan mennä leikkimään leluilla eikä varsinkaan ruokapöytään.

Mun poikani osaa ihan itsekin mennä käsien pesulle (ja "komentaa" kaverit myös), ei tarvitse ohjeistaa. Meillä ei olle bakteerikammoisia vaan käytetään sitä kuuluisaa maalaisjärkeä, eikä käsiä tarvitse pestä jos käy eteisessä kääntymässä / tulee sanomaan jonkun asian. Mutta hiekkaisilla / muuten likaisilla käsillä ei todellakaan mennä leikkimään leluilla eikä varsinkaan ruokapöytään.

Tätä mä just tarkoitan. Että sisäleluilla en tykkää leikittävän likaisilla käsillä, se on vaan etova ajatus.
Ja meillä ei kyllä juosta sisään/ulos kymmeniä kertoja päivässä. Ollaan sisällä tai ulkona.
Mitä hittoo ne teillä joilla ravaavat edestakas ees ravaavat???

Meillä ei olla vielä tuossa iässä, mutta kyllä, tulevaisuudessa sitten, meille ulkoa tullessa jokainen lapsi pesee kätensä - niin oma kuin vieraatkin. Itsekin pesen aina kädet kotiin tullessani ja näin oli myös lapsuudenkodissani. Jos jonkun muun kotona ei tarvitse pestä käsiä, niin minulle se on yksi ja sama, mutta meillä pestään. Itse patistan lapsen käsipesulle esim. aina kun menemme vieraisille jonkun kotiin. Ei siitä haittaakaan ole.

Ennen ruokaa pestään jos muistetaan, samoin yleensä silloin kun tullaan kaupasta tms., mistä saattaa saada taudinaiheuttajia käsiinsä. Mutta kuten joku jo sanoikin, muksuthan juosevat kesällä sisään ja ulos kymmeniä kertoja päivässä, ei joka välissä viitsi käsiä pestä. Ja se tosiaan on immuunijärjestelmälle vain hyväksi että välillä syö multaisilla ja hiekkaisilla käsillä.

Meillä tuo lapsi syö varmasti ihan tarpeeksi multaa ja hiekkaa pihalla leikkiessään ja kasvimaalla touhutessaan. Ei sitä tarvitse enää kotioloissa syödä.

Meillä ei olla vielä tuossa iässä, mutta kyllä, tulevaisuudessa sitten, meille ulkoa tullessa jokainen lapsi pesee kätensä - niin oma kuin vieraatkin. Itsekin pesen aina kädet kotiin tullessani ja näin oli myös lapsuudenkodissani. Jos jonkun muun kotona ei tarvitse pestä käsiä, niin minulle se on yksi ja sama, mutta meillä pestään. Itse patistan lapsen käsipesulle esim. aina kun menemme vieraisille jonkun kotiin. Ei siitä haittaakaan ole.

Just näin. Ihanaa löytää muitakin!

Meillä ei pestä ja en todellakaan pesetytä kenelläkään vieraalla ja ei kyllä koskaan ole käynyt paikassa, jossa on käsketty kädet pestä ensimmäisenä. Minä en pöpöjä pelkää, niiden on parempi pelätä minua.

Yhteistyössä