Eikö pankki oikeasti ota kuin miehen tulot huomioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
koska miehellä on vakipaikka? alalta jossa töitä on vaikea saada. Itse taas olen alalta jossa on jatkuva työvoimapula ja määräaikaisia sopimuksia peräjälkeen ollut jo vuosia. Ja vain miehen palkkatodistus pyydettiin kun lainaa haettiin....

No ei todellakaan pidä paikkaansa. Kyllä sitä ainakin meillä on otettu apurahat, vanhempainrahat, kodinhoidontuet, ansiosidonnaiset ym. huomioon pankissa aina kun ollaan asuntoa vaihdettu (ostettu).

Siis kyllä kai meillä molempien tulot otettiin huomioon koska laina otettiin yhdessä. Ja miehellä vakipaikka, minulla pätkiä.
Onko miehes siis yksin sen lainan ottamassa?

No asuntolainaa hakiessa....

On minulla työ tällä hetkellä, vuoden sopimus. Niinkuin ollut monta vuotta.

Eihän se vakkariduunikaan mitään takaa, luulisi että varmempaa olisi katsoa henkilön työhistoriaa. En oikeasti tiennyt että pankki on edelleen näin takapajuinen. Määräaikaisuus on nykypäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja no_ei_pidä_paikkaansa;24475941:
No ei todellakaan pidä paikkaansa. Kyllä sitä ainakin meillä on otettu apurahat, vanhempainrahat, kodinhoidontuet, ansiosidonnaiset ym. huomioon pankissa aina kun ollaan asuntoa vaihdettu (ostettu).

Ainakin kolme viimeistä on jatkuvia säännöllisiä tuloja ja tulevat varmasta lähteestä. Ap ottaa ja kysyy sieltä pankista miten asian kanssa on menetelty ja millä perusteella.

[QUOTE="äitix3";24475964]Itse valmistun sosiaalialalle ja pankkissa sanoi, että eli voi olettaa töitä löytyvän :) Ja heti lainaa hakemaan vaan kun molemmilla on tuloja..[/QUOTE]

Sosiaali- ja terveysalan koulutus on minullakin...

- ap -

Tuleeko sun palkka siihen pankkiin josta haitte lainaa? Jos tulee niin silloin ei meillä ainakaan tartte palkkatodistusta toimittaa. Pätkätyösuhde ei oo mikään este ottaa lainaa varsinkaan tolla alalla, jossa lähes kaikilla on määräaikaisia ja töitä löytyy kyllä. Kysy siltä pankki-ihmiseltä miks ei sun palkkatodistusta tarvittu mä en keksi syytä.

Tuleeko sun palkka siihen pankkiin josta haitte lainaa? Jos tulee niin silloin ei meillä ainakaan tartte palkkatodistusta toimittaa. Pätkätyösuhde ei oo mikään este ottaa lainaa varsinkaan tolla alalla, jossa lähes kaikilla on määräaikaisia ja töitä löytyy kyllä. Kysy siltä pankki-ihmiseltä miks ei sun palkkatodistusta tarvittu mä en keksi syytä.

Ei tule, ei ole meidän kotipankki tämä. Olemme menossa vasta maanantaina neuvotteluun, kunhan tässä mietin jo etukäteen. Täytyy sitten vaan rohkeesti kysyä. Kiitos neuvoista :)

- ap -

Meillä on lainaneuvotteluissa riittänyt että mä olen antanut selvityksen tuloistani, vaimon asiat eivät ole pankkia kiinnostaneet (vaikka itse asiassa eokko tienaa nykyään paremmin). Ehkä ne tietää eokon raha-asiat jo koska hän on ollut ko. pankin asiakas paljon kauemmin.

Yhteistyössä