Eikö olisi saanut tulla surullinen olo?

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Eilen kaupungilla näin kaksi nuorta äitiä lapsineen. Lapset istuivat rattaissa, toisella ei ollut hattua tai hanskoja ja haalari oli auki, vaikka selvästi paleli. Kengätkin näkyivät olevan rattaitten alakorissa Toinen lapsi kiukkusi, syytä en tiedä. Äidit polttivat tupakkaa ihan siinä rattaiden vieressä, niin että lapset taatusti joutuivat passiivisiksi tupakoijiksi, ja juttelivat jostain ryyppyreissuista, kuka oli pettänyt ja lyönyt ketä jne. Kiukkuavalle lapselle äidin kommentti oli, että vitun idiootti, pidä turpasi kiinni.

Mulle tuli tuosta näystä ihan hirveän surullinen olo. Oli pakko lähteä pois, koska muuten olisin varmaan revennyt haukkumaan niitä "äitejä".

Meinasin kirjoittaa tästä palstalle jo eilen, mutta en viitsinyt, kun ajattelin, että saan haukut niskaan. Mitä mieltä olette, onko tuollainen normaalia - tai tavallista - ja saako siitä tulla surullinen olo ilman, että on jotenkin kummallinen?

Olen nähnyt samanlaisia, jopa yli -20 asteessa poiketaan H&M:ltä kesken shoppailun ulos "äkkiä röökille" ja vauva on ilman ulkovaatteita vaunuissa :(
Tai sit päinvastoin, vauva on siellä vaunuissa toppapuvussa ja toppapussissa sisällä kun mamma vaan shoppaa :(
Jos mä saisin päättää niin tuollaisilta otettaisi lapset pois jo synnytyssalissa....
Itsellänikin oli huonekaverina synnärillä teiniäiti joka lähti välittömästi synnytyksen jälkeen tupakalle, vauva huusi sen aikaa naama punaisena sängyssään, yksin :(
Ja se "tupakka" kesti lähes 20min.

Järkyttävää käyttäytymistä niiltä "äideiltä"..

Voi lapsi raukat ja kumpa ne äiditkin kokisi herätyksen tähän päivään.

Ja todellakaan ole normaalia/tavallista tai sitten minä olen epänormaali :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä olisin ihan oikeasti sanonut sellasille jotain :kieh:

Et arvaakaan, miten lähellä se oli. Mutta kun meinaa jäädä tuo "komentamisvaihe" muutenkin töistä välillä päälle, niin ajattelin, että mun on vaan pakko hillitä itseni ;). Ehkä tosiaan olis pitänyt sanoa jotain.

Kyllä tuollaisesta tulee surullinen ja voimaton olo.
Kesällä bussipysäkillä oli kanssani perhe jolla oli vauva vaunuissa ja rouva mahasta päätellen viimeisillään raskaana. Molemmat vanhemmat joivat siideriä ja polttivat tupakkaa.Tiedän että kamalampiakin kohtaloita voi lapsilla olla mutta silti tuntui äärimmäisen pahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Ja miten niin sä olisit saanut täällä paskaa niskaan,multa vai? :|
Kuvitteletko sä siis et kaikki käyttäytyy noin :headwall:

No ainahan täällä on joku aukomassa (yleensä liikkuu nimimerkillä vieras)... sitä mä vaan :ashamed:

Älä niistä välitä :D

Mä olisin ihan oikeasti sanonut sellasille jotain :kieh:

Et arvaakaan, miten lähellä se oli. Mutta kun meinaa jäädä tuo "komentamisvaihe" muutenkin töistä välillä päälle, niin ajattelin, että mun on vaan pakko hillitä itseni ;). Ehkä tosiaan olis pitänyt sanoa jotain.

No, mä luulen et kritiikkis ei välttämättä olis osunut ja uponnut...voi olla, et palstalla olis saatettu kirkua, et "joku **tun urpo jäkätti eilen.."

No joo. Sori asenteellisuuteni, mutta kurjalta tuo minustakin kuulostaa.

Ja miten niin sä olisit saanut täällä paskaa niskaan,multa vai? :|
Kuvitteletko sä siis et kaikki käyttäytyy noin :headwall:

No ainahan täällä on joku aukomassa (yleensä liikkuu nimimerkillä vieras)... sitä mä vaan :ashamed:

Älä niistä välitä :D

Kuuluu osana mun kiltteyskampanjaa :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
miettikää millasii aikuisia tommosten äitien lapsista kasvaa. :| :(

Miettikää millaset ihmiset kasvattaa tollasia äitejä....

Valitettavan moni ongelma siirtyy sukupolvelta toiselle, ja kumuloituu vielä siinä samalla...

Niimpä, siksipä tätä mietinkin. Miksei näille ole opetettu mikä on oikein ja mikä väärin? Missä näiden äitien vanhemmat olivat kun lapsi olisi pitänyt kasvattaa?