Eikö olekin kotiäidin tehtävä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla

Vieras
... huolehtia siitä, että lapsella on tarpeeksi virikkeitä, kavereita, ulkoilua jne?

Sukulaiseni meinaa laittaa leikki-ikäisen tyttönsä päiväkotiin ja itse olla kotona pian syntyvän vauvan kanssa.
Ei viitsi ulkoilla lapsen kanssa, ei käytä missään kylässä että voisi tyttö leikkiä kavereiden kanssa, ei kerhoissa, ei missään. Ei leiki lapsen kanssa. Saattavat nököttää sisällä monta päivää perätysten kahdestaan, ettei ketään käy kylässä.
Valittaa sitten kun lapsi juoksee suurinpiirteis seiniä pitkin ja tekee tyhmyyksiä päivät pitkät... Ei osta edes uusia leluja lapselle, vaan aina pitäisi niillä samoilla palikoilla/nukeilla leikkiä. Kiinnostaa varmaan kauheasti leikkiä samoilla rojuilla monta päivää..
Säälittää. Säälittää niiiin paljon...

No minä laitan 4-vuotiaan tyttöni päiväkotiin syksyllä ja jään itse kotiin kahden nuoremman kanssa, syystä että tyttö tarvitsee kielellisten taitojen kehitystä ja mikpä parempi tapa kun saada kehittää niitä ikätoverien seurassa.

Höh! Ei meilläkään lapset saa muutaman päivän välein uusia leluja.... Jouluna ja synttäreillä oikeastaan vaan! Taitaa sitten meidänki lapset olla säälin kohteena. Voi laps raukkoja!!

Kavereita kyllä on paljonkin, esim mun muksut, ihan kävelymatkan päässä.

Päiväkoti vain sen takia kun ei itse VIITSI itse tehdä mitään, tämän mulle itse sanonut.

juu miten ton nyt ottaa, kyllä jo 3-vuotias tarvii virikkeitä ja ammatti-ihmisen ohjauksess mielummin.ja kaiken lisäksi hyvä että pienempi saa siten tarpeeksi huomiota. tiedän yhden ihmisen jonka pienempi lapsi on lattialla niinkuin koira, eikä paljon noteerata...

No jos ei itse jaksa, niin parempi laittaa sinne päiväkotiin, jaksaa sit ainakin sen vauvan kanssa. Ja toivottavasti myös paremmin molempien kanssa silloin kun isompikin on kotona. Voisitko säälismisen sijasta tarjota ihan reilusti vaikka apua.....!?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Päiväkoti vain sen takia kun ei itse VIITSI itse tehdä mitään, tämän mulle itse sanonut.

nojoo, ompas huono asenne hänellä, mutta lapselle se on kuitenkin parasta joten ollaan tyytyväisiä lapsen puolesta, vai mitä?

Noh,sanotaanko niin että ei meilleä uusia leluja tule kuin jouluisin ja synttärein.On myös paha lähteä keskeltä ei mitään jonnekin kauemmaksi jossa kaikki olisi jos miehellä on päivisin talon ainoa auto ja kukaan ei kylässäkään käy.
Meillä poika on 10pv kuussa 8tuntia päivässä maks.päiväkodissa juuri sen takia kun äiti on näin tylsä ja mitään saamaton.Mies vie ja hakee silloin kun on pvkoti päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Höh! Ei meilläkään lapset saa muutaman päivän välein uusia leluja.... Jouluna ja synttäreillä oikeastaan vaan! Taitaa sitten meidänki lapset olla säälin kohteena. Voi laps raukkoja!!

Jotkut näköjään haluaa varsin ymmärtää asian väärin.

Miksei voisi antaa piirustuspaperia ja kynän vaikkapa että voisi piirtää?
Onko iso asia ostaa vaikka muovailuvahaa että olisi jotain mielenkiintoista tekemistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
No jos ei itse jaksa, niin parempi laittaa sinne päiväkotiin, jaksaa sit ainakin sen vauvan kanssa. Ja toivottavasti myös paremmin molempien kanssa silloin kun isompikin on kotona. Voisitko säälismisen sijasta tarjota ihan reilusti vaikka apua.....!?

Olen tarjonnut, mutta ei VIITSI tuoda lasta meidän lasten kanssa leikkimään.
Apua on tarjottu, muttei kelpaa.
Mikäpä minä olen holhoamaan.

Silloinhan lasten aduksi ajateltu että käy siellä päiväkodilla saamassa virikettä.Jottei olisi kyseessä lievää masennusta tms.On kuitenkin hienoa että hän myöntää ettei viitsi.Se on jo tarpeeksi hankalaa lähteä tuollaista myöntämään jollekin suoraan.

Jos se on vain oikeastikin väsynyt.Käy sinä heillä jos hänkin sitten tulisi käymään teillä kun mieli piristyy?

no etpä ole kummoinenkaan ystävä, selvästi masenutunut on kaverisi

Alkuperäinen kirjoittaja voi:

Jotkut näköjään haluaa varsin ymmärtää asian väärin.

Miksei voisi antaa piirustuspaperia ja kynän vaikkapa että voisi piirtää?
Onko iso asia ostaa vaikka muovailuvahaa että olisi jotain mielenkiintoista tekemistä?

mitä uusia leluja ne paperit kynät ja muovailuvahat on?Meillä poikakin käyttää 5min kunnes jo kyllästyy piirtämiseen tms.

Meillä 5v ja 6v jatkaa muutaman kuukauden loman jälkeen hoidossa kun itse oon vauvan kanssa kotona=) Toinen eskarissa ja toinen muuten vaan muutamana päivänä viikossa, ja molemmat itse haluavat mennäkin hoitoon kun kaikki kaverit on siellä.

mäkin pistin tytön 3v kerhoon 2x viikossa 3 tunniksi, kun syntyy kohta tää toinen..

ja jos olen kovin väsynyt leikkimään vanhemman kanssa niin saapa ainkin vähän virikettä

kyllä se päiväkoti joillekin lapsille on ainoa vaihtoehto. mulla on suht vaativa 5v tyttö joka ois ihan mahoton ellei ois osapäivähoidossa. enkä tunne mitään morkkista vaikka olen kotona kolmosen kaa.

Mulla on ehdotus! Kotihoidontukipäätöksen kanssa Kela lähettäisi "Kotiäidin käsikirjan". Tuossa kirjassa olisi lapselle tyypillisen päivän lukujärjetys sekä toimintaideoita eri vuodenaikoihin ja viikkoihin eri ikäisille. Voisi vaan katsoa kirjasta mitä tällä viikolla voisi tehdä eri ikäisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
mäkin pistin tytön 3v kerhoon 2x viikossa 3 tunniksi, kun syntyy kohta tää toinen..

ja jos olen kovin väsynyt leikkimään vanhemman kanssa niin saapa ainkin vähän virikettä

Tämähän on ihan ok. Minäkin hieman kritisoin äitejä, jotka laittavat 1-3v lapsen hoitoon joka päivä koko päiväksi, kun vauva syntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
kyllä se päiväkoti joillekin lapsille on ainoa vaihtoehto. mulla on suht vaativa 5v tyttö joka ois ihan mahoton ellei ois osapäivähoidossa. enkä tunne mitään morkkista vaikka olen kotona kolmosen kaa.

No ei tarvi tunteakaan. Ei se päiväkoti mikään paha paikka ole! Kyllä usein lapset, ainakin isommat nauttivat siellä puuhastelusta ja kavereista:) Kateellisten panettelua joka muuta väittää!

no mun mielestä on ihan ok.laittaa jos lapsi leikki-iässä tarhaan halutessaan.ei se maailma siihen kaadu jos se siellä on sen puolpäivää,vaikka äiti oiski vauvan kanssa kotona.saapahan siellä leikkiä ja toimintaa muitten lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla on itsellä 3 lasta kotona, että niiden kanssa on aika paljon touhuamista, en minä ihan kaikkeen pysty. Apua olen sen verran tarjonnut mitä itse kykenen tarjoamaan. Jos ei kelpaa niin en voi sille mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla on itsellä 3 lasta kotona, että niiden kanssa on aika paljon touhuamista, en minä ihan kaikkeen pysty. Apua olen sen verran tarjonnut mitä itse kykenen tarjoamaan. Jos ei kelpaa niin en voi sille mitään.

kukapa huolii tollaselta apua, kun haukkuu joka käänteessä ja on ymmärtämätön

Uusimmat

Yhteistyössä