Eikö ole mitään merkitystä sillä kuinka paljon työharjoittelussa tulee tunteja viikon aikana?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis kun meillä työharjoittelu 6 viikkoa ja viikossa tuntimäärä muistaakseni 38 eli yhteensä 228 tuntia. Meidän opettaja oli aiemmin syksyllä sanonut, että ei vaikuta mitään se tuntimäärä vaan pitää olla se kuusi viikkoa.

Meidän tuleva työharjoittelupaikka on auki kuutena päivänä viikossa ja tunteja voi tulla paljon viikon aikana. Mun mielestä ei ole reilua, että me tehtäisin sikana töitä eikä silti saada mitään hyvitystä siitä. Meillä kun on se työharjoittelu siellä ravintolassa 4-5 viikkoa, kun sinne on sitten tulossa jo muita työharjoitteluun.

On se aika outoa jos muut saavat sitten samat opintoviikot vähemmällä työllä.

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Aikoinaan kun itse opiskelin, meillä oli määrätty tunnit ja pääasia oli kunhan ne tuli täyteen.

Mutta entäs jos tunteja tulee paljon enemmän? Kummaa touhua jos sillä ei ole merkitystä...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Aikoinaan kun itse opiskelin, meillä oli määrätty tunnit ja pääasia oli kunhan ne tuli täyteen.

Mutta entäs jos tunteja tulee paljon enemmän? Kummaa touhua jos sillä ei ole merkitystä...

Ei meillä ylimääräisiä tehty. Kun tunnit tuli täyteen niin se oli sitten siinä. Ei sun oo pakko tehdä ylimääräisiä tunteja jos teille on harjoittelun tuntimäärä asetettu.

Itse olen ollut ammattikoulusta harjoittelussa ja nimenomaan se tuntimäärä ratkaisee! Ainakin meillä oli näin. Muutenhan siellä voisi olla vaikka sen tunnin joka päivä vaan sen 6 viikon ajan. Viimeisessä työharjoittelussa kun olin, tein 6 päivää viikossa ja harjoittelun piti kestää 2kk. Tein sen 1,5kk kun sain tunnit aikaisemmin täyteen.

Ei meillä ylimääräisiä tehty. Kun tunnit tuli täyteen niin se oli sitten siinä. Ei sun oo pakko tehdä ylimääräisiä tunteja jos teille on harjoittelun tuntimäärä asetettu.

Mutta tehtäisiin mielummin ne tunnit siellä Espanjassa kuin koulun keittiöllä. Meillä kun tosiaan jäisi vähän vajaaksi jos viikoissa katsotaan.

Monestako tunnista sovitte harjoittelupaikan kanssa? Onko teillä kirjallinen sopimus, jossa ko jutut vai oletteko sopineet vain puhelimitse? Koululle riittää kun teillä on vaadituista tunneista harjoittelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:

Monestako tunnista sovitte harjoittelupaikan kanssa? Onko teillä kirjallinen sopimus, jossa ko jutut vai oletteko sopineet vain puhelimitse? Koululle riittää kun teillä on vaadituista tunneista harjoittelu.

No ei ole mitään papereita, kun paikka Espanjassa eikä heillä ole faksia...Meinataan kyllä vielä soittaa sinne.

Meillä oli niin toisilla, etteivät saaneet kaikkia tunteja tehtyä, kun kaikki liikkeet eivät tarpeeksi olleet auki. Silloin ainakin puhuttiin, että joutuisivat ne korvaamaan. Ja jos en nyt ihan väärin sano, niin liioista tunneista sai korvausta, eli jos vaikka kipeä oli, niin sai tavallaan niillä tunneilla nollattua poissaoloja tai sitten vikana vuonna keväällä sai pitää vapaana omat ylimääräiset tuntinsa.

Niin ainakin jos on työmarkkinatuella harjoittelussa niin työnantaja päättää kuinka pitkiä päiviä mutta "palkka" on aina sama. Siis onhan niissäkin joku minimi ja max mutta silti ei mun mielestäni ole reilua sekään.... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Odelia:
Niin ainakin jos on työmarkkinatuella harjoittelussa niin työnantaja päättää kuinka pitkiä päiviä mutta "palkka" on aina sama. Siis onhan niissäkin joku minimi ja max mutta silti ei mun mielestäni ole reilua sekään.... :/

on tässäkin max aika..

Alkuperäinen kirjoittaja tuot:
teet lyhyempiä päiviä tai sit pitkiä ja piät vapaata.pitäs siin sopparis olla setunti määrä

Mutta kun nyt oli pointtina se, että tehtäisiin pitkiä päiviä ja saataisiin tunnit täyteen, mutta opettaja inttää että pitää kestää 6 viikkoa.

teet lyhyempiä päiviä tai sit pitkiä ja piät vapaata.pitäs siin sopparis olla setunti määrä

Mutta kun nyt oli pointtina se, että tehtäisiin pitkiä päiviä ja saataisiin tunnit täyteen, mutta opettaja inttää että pitää kestää 6 viikkoa.

sitte piät osan vapaana.näin meil meni amikses

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Ai siis vapaata sieltä työharjoittelupaikasta?

meillä ainkin juuri kun olin työharjoittelussa sai itse päättää millaisa vuorja tekee, kunhan se määrätty tuntimäärä tuli täyteen.. tein itsekkin melkein viikon etukäteen ja sitten lomailin sen viimeisen harjoittelu viikon.luulempa että se menee kaikkialla noin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

näin juuri

Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin:

näin juuri

Siis huoh. Kun meidän työharjoittelu on 6 viikkoa ja me ollaan Espanjassa 4-5 viikkoa töissä. Näin ollen tulisi korvattavaksi koulun keittiölle osa. Mutta jos tehtäisiin enemmän tunteja niin ei tarvisi olla koululla niin paljon. Siis tämä mulla tässä poittina eikä mikään vapaitten pito siellä työharjoittelupaikassa! Mielummin tehdään hommia siellä kuin koululla. Ymmärrätkö?

näin juuri

Siis huoh. Kun meidän työharjoittelu on 6 viikkoa ja me ollaan Espanjassa 4-5 viikkoa töissä. Näin ollen tulisi korvattavaksi koulun keittiölle osa. Mutta jos tehtäisiin enemmän tunteja niin ei tarvisi olla koululla niin paljon. Siis tämä mulla tässä poittina eikä mikään vapaitten pito siellä työharjoittelupaikassa! Mielummin tehdään hommia siellä kuin koululla. Ymmärrätkö?

tunnit täytee espanjassa ja koululta vapaaks sit

Alkuperäinen kirjoittaja nii:

näin juuri

tunnit täytee espanjassa ja koululta vapaaks sit

Mä tiedän, että asiasta joutuu vielä tappelemaan koulussa. Ainakin luokavalvojan kanssa, mutta mä aionkin mennä suoraan valvovan opettajan puheille.

Meillä oli niin, että 6-8h päivässä ja tietty määrä päiviä piti tulla täyteen. Meillä oli työsopimuksessa kerrottu hyvin tarkkaan miten menee.
Kyllähän nyt koululla pitäis olla mustaa valkosella asiasta.

Muutama vuos sitten olin taas sellasessa koulussa jossa harjoittelu tuli täyteen tietyn tuntimäärän sisään ja se kesti 5kk.

Yhteistyössä