eikö ole ihan riittävä välipala 5v lapselle vanukas ja voileipä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
äitinsä mielestä liian vähäinen välipala... lapsi siis pojan hoitokaveri joka tuli mun kyydillä meille hoidosta viime viikolla yks päivä ja tänään soiteltiin sen äidin kans jotain niitänäitä niin tokas vaan et oli liian pieni välipala sillon viimeks....??!!!
paula-vanukas, ruisleipäpala missä voita, kinkkua, juustoa ja kurkkua ja pari lasillista maitoa.
musta jopa vähän tuhti välipala...? siis et esim.pelkkä leipäkin olis riittäny hienosti eikä vanukasta..?
lapsi ihan normaalikokoinen... jäi vähän sellanen maku et joo ole hyvä vaan että otin sun parturin takia sun lapsen meille pariks tuntia leikkimään.... lapsi on aivan ihana ja mun pojan parhaita kavereita, mutta jotenkin sellanen olo et kun ei tää äiti edes kiittänyt! valitti vaan et lapsensa sai liian vähän ruokaa meillä. ärrrrrhhh... helpotti vähän, kiitos :D

Ihan reilu välipala! Vähintään riittävä/sopiva.

no sitä minäkin.. ja sitä sille äidille sanoin et yritin antaa jopa vähän reilumman välipalan kun tiesin et menee ruuaks kotiin, mut en tienny et kauanko siihen sit menee... kun sovittiin siis et syö välipalan meillä 14 maissa ja niillä on ruoka sitten kun se äiti pääsee parturista ja saa sen tehtyä... hohhoijaa. kiittämättömyys on maailman palkka....

Ei meilläkään. Ehkä vähän mehua.
Mutta oliko sitten teknisesti jo iltaruoka-aika ja odottiko se toinen äiti sun tekevän ruuan? Silloin olisi toki pitänyt sellaisesta sopia eikä myöhemmin valittaa...

Oho, aika omituinen äiti, kun tuollaisesta valitti.

Ihan reilu välipala oli. Tajuaakohan se, että päiväkodissa lapsen välipala olisi ollut yksi karjalanpiirakka/ pari lasia kiisseliä ja keksi-tyylinen.

Meidän lapselle ihan liian pieni, vaikka laps vasta 2v. Syö ruuan klo 12 ja klo 17 ja 14-15 pitää saada kyllä useampi leipä, jugurtti ja hedelmä tai vastaavaa. Laiheliini on.

En voi ymmärtää että kyläilevän lapsen tarjottavasta aletaan säästämään niin ettei edes kahta leipäpalasta voi antaa. Kasvava lapsi saisi syödä niin paljon kuin uppoaa kun on terveellistä.

Meidän lapselle ihan liian pieni, vaikka laps vasta 2v. Syö ruuan klo 12 ja klo 17 ja 14-15 pitää saada kyllä useampi leipä, jugurtti ja hedelmä tai vastaavaa. Laiheliini on.

En voi ymmärtää että kyläilevän lapsen tarjottavasta aletaan säästämään niin ettei edes kahta leipäpalasta voi antaa. Kasvava lapsi saisi syödä niin paljon kuin uppoaa kun on terveellistä.

en mä mitään säästöjä ajatellut, vaan oletin et 5v kun sanoo leivän ja vanukkaan jälkeen "kiitos" ja poistuu pöydästä niin se on sit kylläinen??? en mä sille tuputtaan ruvennu kun sentään söi....

pitäsiköhän näistä välipaloista puhua etukäteen jottei tule sitten sanomisia.Olishan se äiti voinu laittaa lapsen mukana jonkun ompun tai banaanin niin olis voinu sen syödä vielä lisäks.

kyllä 5v voi pyytää lisää jos jää nälkä! keskimäärin varmaan ihan sopiva välipala.Meillä vajaa 2v ei juurikaan välipalaa syö,päivällinen maistuukin sit tosi hyvin,joskusharvoin jos syö enemmän välipalaa ni päivällisen syönti jää.

en mä mitään säästöjä ajatellut, vaan oletin et 5v kun sanoo leivän ja vanukkaan jälkeen "kiitos" ja poistuu pöydästä niin se on sit kylläinen??? en mä sille tuputtaan ruvennu kun sentään söi....

Tottakai on ollut riittävä kun on riittänyt!! Ei lapsille väkisin tarvitse tuputtaa. Meillä ei ole ikinä mennyt kahta leipää tai edes leipää ja vanukasta molempia :rolleyes: Toki on pieniruokainen, mutta silti.

[QUOTE="vieras";22023106]pitäsiköhän näistä välipaloista puhua etukäteen jottei tule sitten sanomisia.Olishan se äiti voinu laittaa lapsen mukana jonkun ompun tai banaanin niin olis voinu sen syödä vielä lisäks.[/QUOTE]

no toi jossittelu nyt ei ainakaa auta, ei käyny mielessäkään et mun tarjoama välipala olis jotenkin huono....
itse olen ollut hyvin kiitollinen jos lapseni on saanut jossain välipalan / ruuan.
jos olis toistuvaa ja jokapäiväistä tää homma niin oliskin ehkä aihetta sopia yksityiskohdista, mut tein extemporepalevluksen ja kyse muutamasta tunnista, miten kehtaa valittaa???

Olipas omituista käytöstä pojan äidiltä! Ei tulisi mieleenkään alkaa valittamaan hoitajalle välipalan pienuudesta. Ja mielestäni välipala oli oikein riittävä. Meillä lapsille olisi riittänyt yksistään pelkkä vanukas tai leipä.

riittävä oli, 5vuotias osaa pyytää lisää, jos on nälkä. Ja meidän 5-vuotialle toi on hyvä välipala, monesti riittää joko tai (ja syö myös ruuan klo 12 ja klo 17). Samoin riittäis meidän 2-veelle, ei sekään montaa leipää jaksa syödä, tai muuten ei mahdu ruokaa illalla. Mun mielestä se kunnon ruoka on tärkeämpi kuin välipala...

Mietin, että millainen ihminen kehtaa moisesta valittaa. Itse en kehtaisi sanoa, vaikka ei olisi saanut välipalaa ollenkaan, jos joku hyvää hyvyyttään olisi tuollaisen palveluksen tehnyt.

ja tokihan välipalan määrä on riippuvainen siitäkin miten on päiväruoka mennyt alas.. tänään oli ollut muusia ja uunimakkaraa hoidossa ja kumpikin poika syönyt reilusti, joten olisivat voineet selvitä jopa ilman välipalaakin hätätilassa sinne ruokaan asti.....

Ihan riittävältä kuulostaa. Sitä vaan ihmettelen, että miksi antaa lapselle välipalaksi jotain vanukasta?
Ennemmin sitten vaikka se ruisleipä ja hedelmää tai kaksi leipää.

Meillä ei yleensä edes syödä välipalaa, sillä sitten ei iltaruoka maistu. Lasten ei vaan tunnu olevan nälkä vielä iltapäivällä, ja jos jotain antaa niin sitten vaan näykkivät ruokaansa myöhemmin. Jotain ihan kevyttä saatan antaa, vaikka omenaa.

Mun mielestä tuo siis oli hyvinkin tukeva välipala.

koska meillä oli kaksi paulavanukasta jääkaapissa kun mummo toi viikonloppuna sen 4packin...
eikä se vanukas maailmaa kaada, välillä on kiva herkutella jos ei ole jokapäiväistä ;)

En sitä sanonutkaan, että se maailmaa kaataisi. Olen vaan itse tottunut siihen, että vanukas on korkeintaan herkuttelupäivän herkku, ei normipäivän välipala. Ravintosisältöhän siinä on kokolailla nolla ja sokeria sitten sitäkin enemmän.

En sitä sanonutkaan, että se maailmaa kaataisi. Olen vaan itse tottunut siihen, että vanukas on korkeintaan herkuttelupäivän herkku, ei normipäivän välipala. Ravintosisältöhän siinä on kokolailla nolla ja sokeria sitten sitäkin enemmän.

Katsos kun kaikki ihmiset ei todellakaan tuijota jotain sokerimäärää tai ravintosisältöä joka ikinen heti elämässä;) Meillä vanukkaat kuuluvat lähes päivittäin sekä äidin että lasten väli- tai iltapaloihin;))))) Mutta muistathan sinä sitten antaa ohjeen kyläpaikkaan jossa lapsesi mahdollisesti saattaa saada välipalaa tms että et halua sitten lapsellesi annettavan sitä ja tätä ja tuota,,,

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;22023319:
Katsos kun kaikki ihmiset ei todellakaan tuijota jotain sokerimäärää tai ravintosisältöä joka ikinen heti elämässä;) Meillä vanukkaat kuuluvat lähes päivittäin sekä äidin että lasten väli- tai iltapaloihin;))))) ,,,

Miksi koet tarpeelliseksi tulla tänne leuhkimaan sillä, että syötät lapsillesi ja itsellesi turhaa sokeria ja höttöä lähes päivittäin? Onko siinä sinusta jotain hienoa vai miksi halusit jakaa tämän tiedon meidän kanssamme...? Ei ymmärrä.

Yhteistyössä