Eikö niin että se valkoinen valhe on parempi kuin suoraan sanominen, joskus siis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Tilanne, mie itse rakastan huonekaluissa oikeaa puuta ja kaikkea vanhaa. Meidän talomme on vanha emmekä remppaa tätä turhan moderniksi.

Ja nämä upouudet talot eivät vain ole yhtään minun makuuni. Toki niissäkin hienoja löytyy mutta eivät vain ole miun makuuni.

Ja nyt on parikin ystävääni ostanut/laittanut sellaista. Ja tottakai he esittelevät uusia kotejaan.

Ja voiko siinä muuta sanoa kuin että onpas kauniin väriset laminaatit teillä. Vaikka todellisuus on se että väri voi ollakkin ihan nätti, mutta laminaatti ei.

Varsinkin kun tämä on vain ihan minun oma mielipiteeni ja tykkäämiseni. Ihan jokainenhan laittaa omaan kotiinsa just sellaista kuin tahtoo. Maalatkoon vaikka kaiken pinkiksi jos tykkää.

Toisen kotia voi myös kommentoida sillä perusteella käykö se kyseinen parketti/seinä/tapetti/huonekalu/maali heidän taloonsa ja makuunsa ja tyyliinsä, eihän sitä pakko ole ilmaista niin että ihan kivat noi teidän verhot mutta ite en niitä ikkunaani laittais :D Ja todellakin valkoinen valhe on joskus parempi kuin sanoa aina kaikki ääneen mitä sylki suuhun tuo.

Negatiivisen palautteen antaminen asiallisesti onkin erittäin haasteellista, joten varmasti monikin valitsee tilanteessa sen valkoisen valheen, ettei tule turhaan toista loukanneeksi.

Äärettömän paljon parempi ainakin mitä se, että antaa sanojen lentää välittämättä pätääkään kuinka toista loukkaa. Jälkimmäinen tapa ei ainakaan tällä palstalla ole lainkaan harvinaisuus.

Mä en ainakaan sano, jos en pidä siitä mistä toinen pitää omassa kodissaan. Mielipide ei ehkä loukkaa, mutta minusta on huonotapaista aloittaa heti sellainen "minäminäminä" -juttu.
Toinen esittelee uuden kotinsa ja omat tavaransa ja sit toinen heti "no minä en tykkää".
Aina löytää jotain jutun juurta, halutessaan kehua. On valoisa asunto, kiva piha jne.

En alkaisi toisella valehtelemaan, että onpas hieno, jos se on mielestäni kamala. Mutta olisin vain kommentoimatta, ellei toinen varta vasten kysyisi, mitä mieltä olen. Sitten sanoisin rehellisesti, että ei miellytä omaa silmääni.

No kyllä pitää olla kovin negatiivinen ihminen, jos mitään hienoa toisen asunnosta ei löydä. Eli siis voihan siellä olla hienoja yksityiskohtia tjms. mitä voi kehua ihan ilman valkoisia valheitakin. Voi myös kehua tyyliin: "Nuo verhot sopii tosi hyvin tänne sisustukseen" (ei vale, vaikkei ikimaailmassa oteta omaan asuntoon sellaisia) tai, että onpa hieno kuosinen laminaatti (tai just värinen tjms), vaikkei sitä omaan asuntoon laittaisikaan.

Eihän se tarkoita, että jos jotain kehuu, niin sen pitäisi olla niin hieno, että itselleenkin laittaisi. Voithan sää kehua kaverin punaista tukkaa, vaikka itse ei ikimaailmassa punaista tukkaa laittaisi.. Eikä se silti valhe ole.

No kyllä pitää olla kovin negatiivinen ihminen, jos mitään hienoa toisen asunnosta ei löydä. Eli siis voihan siellä olla hienoja yksityiskohtia tjms. mitä voi kehua ihan ilman valkoisia valheitakin. Voi myös kehua tyyliin: "Nuo verhot sopii tosi hyvin tänne sisustukseen" (ei vale, vaikkei ikimaailmassa oteta omaan asuntoon sellaisia) tai, että onpa hieno kuosinen laminaatti (tai just värinen tjms), vaikkei sitä omaan asuntoon laittaisikaan.

Eihän se tarkoita, että jos jotain kehuu, niin sen pitäisi olla niin hieno, että itselleenkin laittaisi. Voithan sää kehua kaverin punaista tukkaa, vaikka itse ei ikimaailmassa punaista tukkaa laittaisi.. Eikä se silti valhe ole.

tätähän minäkin

Yhteistyössä