Eikö nainen pysty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sitten on naisia, joiden mielestä kaikki miehet pettää, juo, hakkaa jne...

Me ei kai puhuttu nyt niistä?
Mä ainakin ymmärsin ap:n aloituksen koskevan naisia, jotka roikkuu millaisessa miehessä tahansa, kunhan vaan on mies - sinkkuus olisi maailmanloppu.

Ei kai näissä keskusteluissa ole kielletty katsomasta asioita eri näkökulmista.

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Tällainen parisuhdeko sinulla oli?

... mies sanoi sinulle mitä pitää tehdä tai mitä et saa tehdä.

miehet rajoittavat aina naisia jollain asteella, toiset enemmän, toiset vähemmän. Aika monta miestä tullut tässä elämässä tunnettua ja kaikki ne haluaa ainakin omalla tavallaan omistaa ja kahlita. No thanks anymore :)

Mun mies antaa kyllä tulla ja mennä vapaasti, en ikinä ole tuntenut oloani kahlituksi. Ja toisaalta jos suhdetta haluaa rajoittamiseksi sanoa niin saman verran nainen rajoittaa sitä omaa miestä. Mun mielestä se on pieni hinta siitä että on oma kulta. Ei mun tarvii aina saada tehdä just sitä mitä tahdon ja millon tahdon ja miten tahdon, ei se mua onnelliseksi ja autuaaksi tekisi. Jos joku tahtoo elää ilman miestä tai sitä elämänkumppania niin se hälle suotakoon. Mutta se että toiset tahtoo vierelleen oman äijän kenen kanssa jakaa ilot ja murheet niin ei se mitään heikkoutta ole.

Peesi

Olen täysin samaa mieltä! Olen kahden lapsen YH, eräs ihmissuhde syvällä ystävyydellä on ollut, en ole häntä arkeemme ottanut enkä lapsille esitellyt mutta nyt kävi niin että odotan kolmatta lasta. Tulevaisuudessa ei varmaankaan ole paljoakaan aikaa mieskuvioille, mutta en niitä pahemmin kaipaakaan, arki täyttyy perhe-elämästä hyvin ilman miestäkin. Miespuolisia kavereita/ystäviä on ja toki jos joskus seksiä haluaa, sitä löytää kun menee käymään ulkona. Joskin nyt raskaus- ja vauva-aikana tiedossa lienee piiiitkä selibaatti..

Haluan myös turvata lapsille tasapainoisen lapsuuden ja vaikka itse kestäisin sydänsurut, en halua että kukaan tulee rikkomaan lasteni sydämiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Jos parisuhe on mallia ... mies sanoi sinulle mitä pitää tehdä tai mitä et saa tehdä, niin ketä se viehättääkään. Mutta onneksi kaikki parisuhteet eivät ole sellaisia.

No ihan sama millanen se parisuhde on, koko sana jo etoo.. en ala olemaan kenenkään "pari", kiitos vaan.

Miten olet lapsen saanut aikaiseksi?

Elin hampaat irvessä parisuhteessa hetken aikaa, koska halusin raskautua.

Jos on aikomusta vielä raskautua tässä elämässä, suojaamaton seksi riittää, en ala sen vakavampaan pariutumiseen.
Ensin kyllä täytys ottaa selvää oisko se panija lapsirakas ja kykenevä vkl-isäksi.
Mutta tokkopa tässä enää lapsia teen, terveys ei ole tällä hetkellä ainakaan sitä luokkaa.

Jos parisuhe on mallia ... mies sanoi sinulle mitä pitää tehdä tai mitä et saa tehdä, niin ketä se viehättääkään. Mutta onneksi kaikki parisuhteet eivät ole sellaisia.

No ihan sama millanen se parisuhde on, koko sana jo etoo.. en ala olemaan kenenkään "pari", kiitos vaan.

Miten olet lapsen saanut aikaiseksi?

Elin hampaat irvessä parisuhteessa hetken aikaa, koska halusin raskautua.

Jos on aikomusta vielä raskautua tässä elämässä, suojaamaton seksi riittää, en ala sen vakavampaan pariutumiseen.
Ensin kyllä täytys ottaa selvää oisko se panija lapsirakas ja kykenevä vkl-isäksi.
Mutta tokkopa tässä enää lapsia teen, terveys ei ole tällä hetkellä ainakaan sitä luokkaa.

Millainen lapsuuden perhe sinulla oli? Millainen isä? Vaikutat jotenkin suunnattoman katkeroituneelta ja loukatulta.

en näköjään ollutkaan ainoa samojen ajatusten kanssa :)

Pointti ei tietenkään ollut se, että jonkun pitäisi erota onnellisesta avioliitostaan. Kyse oli lähinnä tilanteista, joissa voivotellaan kamalaa miestä, mutta ei voida erota kun jos ei uutta löydykään. Ja ollaan ennemmin sen paskan miehen kanssa kuin yksin...todella surullista.

Tai sitten voivotellaan vaan nykyistä suhdetta kun on niin arkista ja unelmoidaan uudesta prinssistä eikä tajuta ollenkaan, että se arki astuu siihen uuteenkin suhteeseen.

Ja tottakai eronneellekin voi todellakin tipahtaa se salama kirkkaalta taivaalta ja hups, se on menoa. Mutta usein tyydytään heikompaankin tasoon, ettei tarvitse olla yksin. Ja sitten ollaan taas samanlaisessa epätyydyttävässä parisuhteessa.

Itse toki olen hieman kyynikko, etten edes usko omalla kohdallani tuollaisiin hullaantumisiin enää, joten voin luvata pitäväni periaatteestani kiinni :)

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Tällainen parisuhdeko sinulla oli?

... mies sanoi sinulle mitä pitää tehdä tai mitä et saa tehdä.

miehet rajoittavat aina naisia jollain asteella, toiset enemmän, toiset vähemmän. Aika monta miestä tullut tässä elämässä tunnettua ja kaikki ne haluaa ainakin omalla tavallaan omistaa ja kahlita. No thanks anymore :)

WOAH, ei mun mies kyllä kahlitse tai halua "omistaa" mua milläänlailla. minkälaisia miehiä sä oikeen oot tapaillu?

Millainen lapsuuden perhe sinulla oli? Millainen isä? Vaikutat jotenkin suunnattoman katkeroituneelta ja loukatulta.

Tai sitten asia ei liity lapsuuteeni mitenkään, OISKO MITENKÄÄN MAHDOLLISTA?!! Täytyykö helvetti kaikkien olla miehistä kiinnostuneita? En ole koskaan ollut. Olen kyllä ihastunut muutaman kerran, mutta en oo koskaan ollu mitenkään romanttinen tai haaveillut miehistä, avioliitoista tai muusta perinteisestä paskasta. En pidä miehiä mitenkään mielenkiintoisina olentoina, en ajattele niitä tai kyttäile niitä kaduilla ja toreilla.

Lapsen halusin, ja unelmaperhemallini on sellanen että minä, lapsi ja koira.
Soita valkotakkiset?

Tai sitten asia ei liity lapsuuteeni mitenkään, OISKO MITENKÄÄN MAHDOLLISTA?!! Täytyykö helvetti kaikkien olla miehistä kiinnostuneita? En ole koskaan ollut. Olen kyllä ihastunut muutaman kerran elämässäni, mutta en ole koskaan ollut mitenkään romanttinen tai haaveillut miehistä, avioliitoista tai muusta perinteisestä "paskasta". En pidä miehiä mitenkään mielenkiintoisina olentoina, enkä ajattele niitä tai katsele niitä kaduilla ja toreilla.

Paskasta?

Tai sitten asia ei liity lapsuuteeni mitenkään, OISKO MITENKÄÄN MAHDOLLISTA?!! Täytyykö helvetti kaikkien olla miehistä kiinnostuneita? En ole koskaan ollut. Olen kyllä ihastunut muutaman kerran elämässäni, mutta en oo koskaan ollu mitenkään romanttinen tai haaveillut miehistä, avioliitoista tai muusta perinteisestä paskasta. En pidä miehiä mitenkään mielenkiintoisina olentoina, en ajattele niitä tai katsele niitä kaduilla ja toreilla.

Soita valkotakkiset?

saako kysyä tykkäätkö naisista romanttisessa mielessä?
e pahalla.eikä ole pakko vastata jos on liian henkilökohtainen kysymys

Alkuperäinen kirjoittaja tia:

Tai sitten asia ei liity lapsuuteeni mitenkään, OISKO MITENKÄÄN MAHDOLLISTA?!! Täytyykö helvetti kaikkien olla miehistä kiinnostuneita? En ole koskaan ollut. Olen kyllä ihastunut muutaman kerran elämässäni, mutta en oo koskaan ollu mitenkään romanttinen tai haaveillut miehistä, avioliitoista tai muusta perinteisestä paskasta. En pidä miehiä mitenkään mielenkiintoisina olentoina, en ajattele niitä tai katsele niitä kaduilla ja toreilla.

Soita valkotakkiset?

Ei kiinnosta nekään sen enempää romattisesti tai seksuaalisesti.

Kyllä on vaikea joidenkin uskoa että ihminen ei halua parisuhdetta.
Syitä etsitään lapsuudesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, kivien ja kantojen alta.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tia:

Soita valkotakkiset?

Ei kiinnosta nekään sen enempää romattisesti tai seksuaalisesti.

Kyllä on vaikea joidenkin uskoa että ihminen ei halua parisuhdetta.
Syitä etsitään lapsuudesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, kivien ja kantojen alta.. :xmas:

Ei kaikkien tarvitse haluta samoja asioita, mutta sen lisäksi halveksit niitä... jäin ihmettelemään mistä moinen johtuu?

Mä luulen, että monella huonossa suhteessa pysyttelevällä suurin huolenaihe on taloudellisen tilanteen heikkeneminen, mahdolliset riidat lasten huoltajuudesta, elareista sekä tapaamisista, väkivallan pelko sekä pelko selviytyä arjesta 24/7 yksin.

En kirjoita omasta elämästäni, vaan ihan yleisellä tasolla:
Aika moni nainen tarvitsee miehen taloudellisen turvan vuoksi. SAa hoitaa lapsia kotona tai tehdä lyhempää työviikkoa. Miehen palkalla pystytään asumaan tasokkaammin ja laadukkaammin. Vaakakupissa on isoja asioita, sillä yksin pienten lasten äiti on todella kovilla.

Ei kaikkien tarvitse haluta samoja asioita, mutta sen lisäksi halveksit niitä... jäin ihmettelemään mistä moinen johtuu?

Halveksin ketä?
Enkä halveksi, jokainen saa elää niin kuin itse haluaa. Useamman ihmisen unelma on se perinteinen parisuhde-ydinperhekuvio, eikä se minua haittaa MITENKÄÄN.

Olen kyllä tähän ikään jo oppinut, että ihmisiä on ERILAISIA. Nou hätä. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä luulen, että monella huonossa suhteessa pysyttelevällä suurin huolenaihe on taloudellisen tilanteen heikkeneminen, mahdolliset riidat lasten huoltajuudesta, elareista sekä tapaamisista, väkivallan pelko sekä pelko selviytyä arjesta 24/7 yksin.

olen täydelleen samaa mieltä!

Yhteistyössä