Eikö nää välikausihaalarit ookaan vitsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari -76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari -76

Vieras
Siis onko joillain lapsilla nykyisin ihan OIKEESTI välikausihaalareita erikseen? Mä olen tähän asti vaan lukenut välikausihaalariketjuista otsikot ja ajatellut että koko juttu on joku provo tyyliin "ootteko jo hankkineet pikkutytöillenne tukisukat".

Eipä ollut minun lapsuudessani... kalsari/villahousu/talvihaalari/ kurahousu/sisähousuista tehtiin erilaisia yhdistelmiä eri vuodenaikoihin sopiviksi. Niinkuin teen itekin kun ei ole itselläkään erityisiä välikausivaatteita.

Ja nykyisin täällä Etelä-Suomessa koko talvi on yhtä hiiskatin välikautta :D

Mä kyllä alan tosiaan kallistumaan vaihtoehtoon *aina välikausihaalari*, tai voisiko sitä kutsua sit ilmastonmuutoshaalariksi, suomen talven pärjäis nykyjään mainiosti villapuvulla ja vk puvulla.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Mä kyllä alan tosiaan kallistumaan vaihtoehtoon *aina välikausihaalari*, tai voisiko sitä kutsua sit ilmastonmuutoshaalariksi, suomen talven pärjäis nykyjään mainiosti villapuvulla ja vk puvulla.. :whistle:
Juu näin mä taidan itsekin tehdä, ohuella toppatakilla mennään koko talvi ja välillä vaan ahdetaan villapuseroita väliin. Ilmastonmuutosmuoti... ilmasto muuttuu, muutu sinäkin ;)

Juuri täällä etelässä se välikausihaalari roikkuukin melkein koko vuoden naulakossa kun sekä helmi- että heinäkuussa voi olla +10 astetta eli passeli välikausihaalarisää.

Tänä talvena on vaihteeksi oikeastikin tarvinnut talvihaalaria.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä vikaa siinä on? kyllähän nyt täällä suomen oloissa oikeesti tarvitaan muutakin ku shortsit ja toppahaalarit!! :o

Kyllä välillä tuntuu että oli kesä taikka talvi ni ylle vois vetää muksuille välikausihaalarin..talvella kurasontamärkä paskaa koko ajan ja kesällä kylymä ja veeeeetttä sataa.. :whistle:

mitä vikaa siinä on? kyllähän nyt täällä suomen oloissa oikeesti tarvitaan muutakin ku shortsit ja toppahaalarit!! :o

Kyllä välillä tuntuu että oli kesä taikka talvi ni ylle vois vetää muksuille välikausihaalarin..talvella kurasontamärkä paskaa koko ajan ja kesällä kylymä ja veeeeetttä sataa.. :whistle:

tätä määkin tarkoitin, et enemmän välikausihaalarille on käyttöö ku toppapuvulle konsanaan...

Jos on plus-keli niinkuin nytkin täällä etelä-suomessa niin kyllä se välikausihaalari on tarpeen. Toppapuvussa hikoilee. Enpä oo kuullutkaan että sisävaatteiden päälle joku laittais kuravaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Meillä on tarvittu kokotalven ihan vanhaa kunnon toppapukuakin, ei miinus 10asteessa ihan välikausi asussa pärjää, ja plussakeleillä taas sitten toppis liian kuuma, joten molemmat ihan tarpeellisia hankintoja olleet =)

niin mustakin! kyllä lapset vaan tarvii sopivaa keliinpassaaavaa vaatetusta ympäri vuoden! ja siis välikausihaalarihan korvaa sanahirviön
syksy- ja keväthaalari :D

Musta toi välikausihaalari on terminä ihan hyvä. Koska vaikka kyse onkin oikeastaan keväästä ja syksystä, niin ei mun lapsillani ole koskaan ollut erikseen keväthaalaria ja syyshaalaria vaan kyse siis samasta vaatteesta.

Toi on hyvä toi ilmastonmuutoshaalari :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
[välikausihaalarihan korvaa sanahirviön
syksy- ja keväthaalari :D

Juuri näin. Sanotteko te muut sitten sitä keväthaalariksi vai syksyhaalariksi vai onko teillä peräti kaksi eri haalaria näihin vuodenaikoihin?

Ap:lle monet asiat ovat muuttuneet sitten meidän lapsuutemme eikä välttämättä kaikki muutokset ole olleet huonosta...

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Munkin mielestä sana välikausivaate on ihan hanurista.

Jaa miksi on? Siis kun on helle ja pakkanen ja siinä välissä molemmin puolin on välikausi :D

Mulle ne on kevät ja syksy. :saint:

No täällä etelä-Suomessa on tosi pitkä loskakeliaika joka ei ole oikein kevättä eikä syksyä niin kyllä se välikausi kuvaa sitä hyvin mun mielestä.

Oli meillä ainakin lapsuudessa, 70-80-luvulla erikseen kevätvaatteet. Ei menty toppahaalareilla kesään asti silloinkaan :D Vk-haalari on mainio kapistus etelässä.

no kyl oli meilläkin, tuulipuvut aina saatiin keväällä ja lenkkarit.. :D se oli ihanaa..

No täällä etelä-Suomessa on tosi pitkä loskakeliaika joka ei ole oikein kevättä eikä syksyä niin kyllä se välikausi kuvaa sitä hyvin mun mielestä.

Makuasioita. Asutaan Etelä-Suomea etelämpänä ja mun mielestä nyt on kevät, vielä viikko sitten oli talvi.
:D

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:

Makuasioita. Asutaan Etelä-Suomea etelämpänä ja mun mielestä nyt on kevät, vielä viikko sitten oli talvi.
:D

Juu tiedän kyllä että siellä missä sinä astut on erilaiset sääolot kuin täällä. Täällä on pitkään keväällä räntää/loskaa/kuraa ja sama syksyllä. Siis täällä ei ole kevät eikä talvi. Ei maku asia vaan asut eri maassa.

Yhteistyössä