eikö miehet ymmärrä että hekin vaikuttavat parisuhteeseensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"helmi"

Vieras
siinäpä se kysymys onkin,koska oma mieheni ei tunnu ymmärtävän että hän vaikuttaa omilla toimillaan siihen mitä minä tunnen joka taas vaikuttaa käytökseeni(vaikka toki olen vastuussa reagtioistani).

mutta hän ei oo tehnyt mitään väärää ei, mä oon vaan sekopää kun raivoan hänelle.
ja jos kerron miksi mulla on pahaolla,miksi olen vihainen ja äksy , niin syyllistän vain häntä ja luulen olevani aina oikeassa. sanalla sanoen olen kamala. hän taas on vain uhri.
:kieh: eikö miehillä ole aivoja? tuskin kukaan huvikseen on kiukkuinen ja äksy.

Parisuhde ei ole mikään pakko. En itse ainakaan eläisi tuollasta elämää, että aina kiristäs päänupissa jonkun toisen aikuisen(?) idioottimaisuus.
Ootko tarkistuttanut verenpaineita? Toi voi oikeesti olla terveydellekin vaarallista.

pätee niin parisuhteeseen kuin muihinkin ihmissuhteisiin... tee toiselle niinku toivot toisen tekevän sulle.. mä olen hyvin voimakastahtoinen, mies taas hyvin rauhallinen ja myötäilevä.. pitäny mun ihan tietoisesti opetella niin etten polje miestä jalkoihini

Eiköhän osa miehistä sen tajua niin kuin osa naisistakin. Harva kuitenkaan kuntelee sellaista, joka kiukuttelee ja rääkyy. Ei pahalla, mutta jos koet ettei sanasi mene perille ala miettimään, miten se menisi. Nyt ei metodisi vaan toimi ja siitä ei saa toista syyttää. Ihan sama jos matkustaisit jonnekin ulkomaille ja huutaisit kurkku suorana suomeksi miksei kukaan tajuu. Osuma löytää toinen suomenkielinen olisi pieni ja sama se on ihmissuhteissakin, että sun kantsis sitten elää toisen rääkyjän kanssa ja hoitaa asianne vain rääkymällä.

Molemmat osapuolet vaikuttavat toisiinsa. On vaikeaa nähdä asiaa niin, että miehesi toiminta on yksinomaan syyllinen siihen, että sinulta kärvähtää hermot. Siihen todennäköisesti vaikuttaa jokin muukin tekijä. Millaisia ovat sinun elämäsi energiasyöpöt? Mitä voit tehdä, että olisit elämääsi tyytyväisempi kuin nyt olet?
Kannattaa siis tutkia ensin kaikki muut ympärilläsi olevat asiat ja miettiä, kuinka voit vähentää niiden rasittavuutta, kuinka jaksaisit sietää niitä paremmin, ja kääntyä vasta sitten syyttämään miestä, jos tässäkin kerran syyttämistä on.
Monen perhekriisin taustalla on sokeus oman elämän energiasyöpöille. Kun on tyytymätön tai väsynyt omaan elämäänsä, sitä helposti ulkoistaa ongelman kumppaniinsa, eivätkä miehet - kuten eivät naisetkaan - suinkaan ole järin hyviä pohtimaan omaa vaikutustaan parisuhteeseen...

[QUOTE="vieras";28030158]Miesten aivot sijaitsevat muualla kuin päässä.[/QUOTE]

Femakko keittiöön siitä! ;)

Mut oikeesti, ihmeen vähän tehty naisten viestinnästä tutkimusta maassamme, en ainakaan tunne ainoatakaan. Itse ulkomaalaisia ja suomalaisia naisia hieman tuntevana ainakin huomaan eroja.

Yhteistyössä