Eikö kunnan ole PAKKO järjestää koulukyyti eskarilaiselle?Meillä ei vieläkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eskari on koulun yhteydessä eikä tarhassa? Silloin niissä on samat säännöt kuin koululaisilla. Raja on 5 km. Taksin ei tarvi tulla hakemaan pihasta vaan voi tulla pidenmällekin kuin tuon puol kilsaa. Eikä välttämättä ole taksikyyti vaan voi olla myös julkisilla, jos ne kulkee.

Ei mee julkiset.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
V: eikös se kotikin ole hoitopaikka jos äiti on hoitovapaalla? eli yhtälailla kodin kuin hoitopaikankin

Jos äiti on hoitovapaalla, niin miksi pitää edes kysellä moisia. Kyllä minä ainakin veisin itse muksuni.

Eikö sulla oikeesti ole kaikki kotona? Äidillä voi olla muitakin pienempiä lapsia? tai ööö kaikilla ei ole korttia?

V: eikös se kotikin ole hoitopaikka jos äiti on hoitovapaalla? eli yhtälailla kodin kuin hoitopaikankin

Jos äiti on hoitovapaalla, niin miksi pitää edes kysellä moisia. Kyllä minä ainakin veisin itse muksuni.

Joo kuten sanoinkin on yhteensuuntaan se 7 km ja milläs vien talvisin 30 asteen pakkasilla...potkukelkalla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
mun tietääkseni LAIN MUKAAN se raja on eskareilla 3km, jolloin järjestetään kyyti. Mutta jos vanhemmat suostuvat maksamaan kuljetuksen lyhemmälle matkalle se järjestetään.

Lain mukaan raja on 5 km. Se on sama kaikille koululaisille, eskarilaisilla myös.

Rovaniemellä se on 3km eskarista-kakakosluokkalaiseen ja erityisopetuksessa olevilla kolmosilla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo kuten sanoinkin on yhteensuuntaan se 7 km ja milläs vien talvisin 30 asteen pakkasilla...potkukelkalla?

no silloi se kyyti on järjedstyttävä,mutta voivat vaatia että olet esim tienhaarassa vastssa, kotipaihalle asti eivät välttämättä tuo

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no silloi se kyyti on järjedstyttävä,mutta voivat vaatia että olet esim tienhaarassa vastssa, kotipaihalle asti eivät välttämättä tuo

Rollo, unohdit polkupyörän :) Kai nyt jokainen tuon matkan pyöräilee, säässä kuin säässä!

Meillä on kyydin puolesta asiat hyvin. Eskarilaiset kuljetetaan taksilla, jos matkaa on yli 1 km. Tosin vasta ensimmäisenä koulupäivänä tiedän, mistä hänet otetaan kyytiin: lähimmältä bussipysäkiltä vai puolen kilometrin päästä. Molempien ohi taksi kyllä 100 % varmuudella ajaa.

MUTTA täällä ei eskarilaisille ole hoitopaikkaa ennen klo 7.00. Niinpä meillä eskarilainen joutunee olemaan muutamana päivänä yksin tunnin aamuisin. Ja hoitamaan itsensä tuolle taksille.

Minulla on lapsi, joka saa koulukyydin taksilla. Joka vuosi ilmoitus kyydistä on tullut vasta vain pari päivää ennen koulun alkua, joskus jopa vasta koulun alkamispäivänä.

Yhteistyössä