Eikö kunnan ole PAKKO järjestää koulukyyti eskarilaiselle?Meillä ei vieläkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
tietoa kuka vie lapsen kouluun. Kunnalla ollu yli 2 kk jo aikaa miettiä sitä ja ovat tehneet vastatarjouksen että me vanhemmat veisimme lapsen kouluun ja hakisimme!!!!!!
ja osaako joku sanoa hakeeko taksit pihalta (siis kun tienhaaraan puolikilsaa jossa isompi tie siis menee) vai mikä ohjesääntö niillä on eskarilaisille vai onko mitään??

riippuu kunnasta. meijän tyttö lähtee eskariin ja kävelee aamulla puolen seiskan aikaan puolentoista kilsan päähän taksiin :headwall: no onneksi saadaan varmaan sumplattua et mies vie taksiin ennen töihin menoa. ja viikkoa ennen koulun alkamista on kunnalla ja koulukyydin ajajalla kokous jossa selviää sitte mihin aikaan taksi lähtee.

Jos matkan pituus ei tarpeeksi pitkä, niin ei tarvitse järjestää.

Meillä on, että periaatteessa pitäisi kadun luona olla, mutta yhtä kuskia lukuunottamatta hakevat pihasta, siellä on helpompi kääntää autokin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
tietoa kuka vie lapsen kouluun. Kunnalla ollu yli 2 kk jo aikaa miettiä sitä ja ovat tehneet vastatarjouksen että me vanhemmat veisimme lapsen kouluun ja hakisimme!!!!!!
ja osaako joku sanoa hakeeko taksit pihalta (siis kun tienhaaraan puolikilsaa jossa isompi tie siis menee) vai mikä ohjesääntö niillä on eskarilaisille vai onko mitään??

Miksi ette voi viedä alsta eskariin ja hakea?

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:

Siis kysyykö joku oikeasti tämmöstä? No onneksi varmaan ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

No jos minä vaikka kysyn? Miksei voi itse viedä, kun on tarhaankin vienyt sitä ennen?

meillä eskari on viereisessä talossa ja lapsi ei saa kävellä sinne itse vaan on pakko viedä perille joten ei voida olettaa täten sitäkään että ap:n lapsi kävelisi itse puol kilsaa taksille. Kuljetuksen on järjestyttävä.

Säännöt ovat kuntakohtaisia ja kuntien määrittelemien kilometrirajojen mukaisesti.

Esim. Vantaa

Esikoululaiselle jos matka yli 3 km.

Mutta tämä matkakorvaus on vain julkiselle liikenteelle.

Kuljetus järjestetään vain kodin ja esikoulun tai päiväkodin ja esikoulun välille. Kuljetus järjestetään ensisijaisesti maksamalla huoltajalle joukkoliikenteen perimän aikuisen lipun hinnan suuruinen saattokorvaus. Taksikuljetus järjestetään lääkärin, psykologin tai muun asiantuntijan lausunnon perusteella ja vain siksi ajaksi, jona huoltajalla on tosiasiallinen este kuljettaa lastaan

Lähes joka kunnassa on varmasti tuo puolikilsaa = 500 m kyllä matka jonka esikoululaisen pitää pystyä kulkemaan yksin.

Katso siis googlesta koulukyyti+eskari+oma kuntasi niin ei tarvitse pähkäillä

mun tietääkseni LAIN MUKAAN se raja on eskareilla 3km, jolloin järjestetään kyyti. Mutta jos vanhemmat suostuvat maksamaan kuljetuksen lyhemmälle matkalle se järjestetään.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Kun tällä hetkellä noita kunnan palveluja ei makseta edes veronmaksajien rahoilla, vaan velkarahalla, niin kyllä minua ainakin kiinnostaa, että miksi ei itse vie.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
mun tietääkseni LAIN MUKAAN se raja on eskareilla 3km, jolloin järjestetään kyyti. Mutta jos vanhemmat suostuvat maksamaan kuljetuksen lyhemmälle matkalle se järjestetään.

jos ei pysty hakemaan ti viemään eskariin ona ianakin täälläpäivn sitten varattava hoitopaikka ja vanhemmmat hakevat sitten kun esim pääsevät töistä, lasta ei saa ainkaan ROvaniemellä päästää edes 200 metrin matkaa ykisn. Ei vaikka näis portille.

Meillä eskari on ainakin koulun yhteydessä ja itse olen lapseni hoitanut kotona tähän asti, en todellakaan mihinkään tarhaan veisi kun ihmisen elämässä on vain ne vuodet ennen koulua jolloin ei tarvitse aikataulutettua elämää elää!

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

Lain mukaan raja on 5 km. Se on sama kaikille koululaisille, eskarilaisilla myös.

http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/siv/home.nsf/pages/D63E69DBE42EEE34C2257073004017A0?opendocument

Lain mukaan kunnalla on velvollisuus järjestää kuljetus ainoastaan esikoulun ja hoitopaikan välille, ei kodin ja esikoulunvälille. Ja tosiaan lain mukaan 5km on raja ilmaiselle koulukyydille, kunnat sen sijaan ovat antaneet omia helpotuksiaan tähän.

Eskari on koulun yhteydessä eikä tarhassa? Silloin niissä on samat säännöt kuin koululaisilla. Raja on 5 km. Taksin ei tarvi tulla hakemaan pihasta vaan voi tulla pidenmällekin kuin tuon puol kilsaa. Eikä välttämättä ole taksikyyti vaan voi olla myös julkisilla, jos ne kulkee.

Ei ole mitään ohjesääntöä eskarilaisten kulejtuksille, ellei kunta ole itse jotain päätänyt. Meidän kunnassa ystävällisesti haetaan tienhaarasta (500m, ei näkyvyyttä ikkunasta), mutta pakko ei olis hakea ollenkaan. Täältä päin kun menee muitakin koululaisia niin siihen kyytiin mahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
V: eikös se kotikin ole hoitopaikka jos äiti on hoitovapaalla? eli yhtälailla kodin kuin hoitopaikankin

Jos äiti on hoitovapaalla, niin miksi pitää edes kysellä moisia. Kyllä minä ainakin veisin itse muksuni.

Yksi auto ja mies töissä. Koulu alkaa 9 aikaan. Ja Koulumatkaa yhteensä tulee 14 km pv:ssä.

Yhteistyössä