Eikö kouluissa ole enää pakkasrajoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ainakaan tunnu meidän koulus olevan,ma oli -32 pakkasta ja niin vaan oppilaat oli joka välitunti 15min. pihalla. Opettajia ei välttämättä sen sijaan pihalla ollu näkyny. Mun mielestä opettajien pitää kans mennä pihalle jos oppilaat joutuvat menemään. Liikuntatunnilla en tiedä mikä on rajana....

Täällä oli eilen yläasteella urheilupäivä, mittarissa aamulla -27 astetta, Himokselle menivät laskettelemaan, en tiedä paljonko siellä oli pakkasta. Mut kiva reissu oli ollu

Tutkimusten mukaan -10c kylmempi ilma vahingoittaa alle 2-vuotiaitten keuhkoja, joten tästä syystä meidän päiväkodissa pitävät pakkasrajoista kiinni, isompien kanssa voidaan ulkoilla kovemmillakin pakkasilla, jos on tyyni ilma, ja yleensä sen mukaan haluavatko lapset itse olla ulkona. Osa menee ulos, ja osa jää sisälle.

Astmalapsi on asia erikseen mutta kyllä tavallisen terve lapsi selviää 15 minuuttia 20 asteen pakkasessa....eli välituntien viettäminen ulkona ei ole mikään iso ongelma. Liikuntatunnit ovat asia erikseen, jos viima on kova.

Täällä -37,5 ja tuntuu sääaseman tietojen mukaan -40 asteelta. Kouluun lähti lapsi. Huolestuttavaa...

Kyllä nyt kouluun on mentävä, oli pakkasta kuinka paljon hyvänsä. Se on sitten eri asia, että saako kovilla pakkasilla olla koulussa sisällä vai ei, mutta kouluun on kuitenkin mentävä.

Silloin vähän reilu 10 vuotta sitten, kun Lapissa oli ne ennätyspakkaset, eli -50 asteen pakkaset, niin silloinkin oli lasten mentävä kouluun.

Aina on syy olla sisällä ; liian kylmä, liian kuuma, liian märkää, liian tuulista, liian pölyistä ......
Ulkourheilun raja täällä -15 ja välitunneilla -20 ja -25 välillä riippuen tuulesta ja se on mun mielestä ihan ok. Sairaat sitten erikseen omine rajoituyksineen.