Eikö ihmisillä ole enää kuin bilevaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata

Vieras
Tulipa tuosta yhdestä kaaso-ketjusta mieleen...
Eikö ihmisillä tosiaan enää ole muita kuin baarivaatteita? Mun on pakko kertoa mun ystävästäni, jolla on kyllä rahaa ostaa vaatteita, ja käy jatkuvasti shoppailemassa, mutta ostaa vain ja ainoastaan H&M- ja Vero Modasta yms. liikkeistä toppeja, farkkuja ja tunikoita.

Puoli vuotta sitten oli hänellä työhaastattelu, ei ollut yhtään kunnollista vaatekertaa, vaan joutui lainaamaan multa mustat suorat housut ja valkoisen lyhythihaisen kauluspaidan - jotka muuten oli H&M:ltä alesta ostetut ja maksoivat parikymppiä yhteensä.

Alkukesästä oli sukulaisen 50v-juhlat - sellainen tasokas sunnuntaibrunssi-tilaisuus, taas piti tulla lainaamaan multa kesäistä siistiä mekkoa - ja sekin oli ostettu River Co:n alesta 19,90e.

Miksi ihmeessä ihmiset eivät tajua, että voisi sitä ostaa edes yhden asiallisen ja yhden juhlavan vaatekerran sen sijaan, että ostelee toppeja ja farkkuja ja leggareita kaapit täyteen. Ja se ei ole rahasta kiinni. Kirppareiltakin saisi tosi halvalla vaikka housupukuja ja erilaisia mekkoja, niitähän on jokainen Uffi ja Fida pullollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Sinun kaverisi on kai harvinaisen typerä. Yleensä ihmiset osaavat ostaa pari siistiä vaatekertaa erilaisiin tarpeisiin.

Mä taidan kuulua näihin harvinaisen typeriin :D Joka kissanristiäisiin pitää olla hakemassa jotain vaatetta, kun kaapista löytyy muutama "baarivaate" ( lue musta toppi ) ja sitten niitä kulahtaneita.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mä oon huomannut, että ihmisillä ei oo kunnon ulkoiluvaatteita. Ne ovat ilmeisesti liian kalliita. Mulla on aina mennyt prioriteettinä - eka kunnon ulkovaatteet keliin kuin keliin ja sitten muuta.

Nää on muuten ehdottomat! Just ostin itselle sadetakin ja -housut ja mietin että oisko tuo sellanen että viittis ilman sadettakin pitää, se on niin ihana :D

Mä oon huomannut, että ihmisillä ei oo kunnon ulkoiluvaatteita. Ne ovat ilmeisesti liian kalliita. Mulla on aina mennyt prioriteettinä - eka kunnon ulkovaatteet keliin kuin keliin ja sitten muuta.

Heh, mä olen viimeksi pitänyt sadetakkia päiväkodissa. Talvisia ulkoilukenkiä mulla ei ole ollenkaan, vain lautailuun tarkoitetu kengät. Lautailupuku on mulla myös, mutta se ei varmaan ole ihan mitä tarkoitat =) Aion ostaa täksi talveksi aikuisen elämäni ensimmäiset ulkoiluhousut, takin ostan edelleen snoukkapuolelta kun ne on niin paljon nätimpiä siellä. Kengätkin on kai pakko hankkia kun tuo lapsi viettää nyt enemmän aikaa pihalla kuin viime talvena.

Kova paikka :D Mistä löytyy mun tyylistä ulkoilupukua?

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Nää on muuten ehdottomat! Just ostin itselle sadetakin ja -housut ja mietin että oisko tuo sellanen että viittis ilman sadettakin pitää, se on niin ihana :D

Mä kylläkin myin juuri kirppiksellä pois mun sadetakin ja housut, mutta noita kuoriasuja löytyy kovasti.Yhtään iltapukua vastapainona ei löydy mun vaatekaapista... Viime talven vaatetavoite oli löytää vaatteita, jolla mä pärjään lämpimänä erityisesti kovilla pakkasilla. Superkengät ja paritkin superrukkaset löytyivät retkeilykaupasta. Untuvatoppahousut jäivät mietityttämään ja ehkä nyt sitten talvella ne ostan. Mistähän mä voisin kehittää niihin jonkun alen, kun ko merkki ei oo koskaan alessa. :/

Ei, ihmisillä ei tosiaankaan ole enää muuta.

Ja täälläkin kuule taas siinä joulukuun alussa alkaa vikinä että "päikyssä/koulussa on itsenäisyyspäiväjuhlat, voiko niihin mennä farkuissa tai collegemekossa kun ei meillä ole muita vaatteita" ja sama toistuu 2 viikon päästä joulujuhliin. Ja kevätjuhliin taas sama virsi.

Mulla ainakin on laadukas tuulipuku ulkoiluun syyssäillä. Maksoi reilut 100 ?, onko se halpa vai kallis niin en tiedä.

Yhteistyössä