Ä
äidin määritelmillä mennään
Vieras
[QUOTE="vieras";23977022]Pusero on merkinnyt mulle aina paitaa. Paita voi puolestaan olla ihan minkälainen tahansa. "Pistä pusero päälle" oli äiteellä tapana sanoa.[/QUOTE]
Munkin äiti sanoi "laita joku pusero päälles" ja tuo tarkoitti jotakin pitkähihaista ja trikoopaitaa paksumpaa. "Laita joku paita päälles" tarkoitti mitä tahansa yläosan peittävää, jossa oli enemmän kangasta kuin naruolkaintopissa. Hihaton paita oli siis jo paita eikä toppi. Toppi sisälsi tuubitopin ja enintään nirunaruolkaimet. Pusakka oli joko huppari (takkikangas, ei college) tai lyhyehkö takki.
Munkin äiti sanoi "laita joku pusero päälles" ja tuo tarkoitti jotakin pitkähihaista ja trikoopaitaa paksumpaa. "Laita joku paita päälles" tarkoitti mitä tahansa yläosan peittävää, jossa oli enemmän kangasta kuin naruolkaintopissa. Hihaton paita oli siis jo paita eikä toppi. Toppi sisälsi tuubitopin ja enintään nirunaruolkaimet. Pusakka oli joko huppari (takkikangas, ei college) tai lyhyehkö takki.