Eikö hoitotahoakaan uskota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään asiasta1234
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Myönnän sen, että viestit sotkee paljon ja saavat aikaan ihmisissä sen käsityksen että olisin jotenkin vaarallinen tai pelottava. minulla on viestien vuoksi monta hyvää ihmissuhdetta mennyt ja luottamus on mennyt viestien myötä. En vaan osaa kirjoittaa siten, että lukijalla olisi turvallinen olo. aina jotakin erikoista on. en ole vaarallinen eikä minua tarvitse pelätä, minulla ei ole ongelmia suhteessa lapsiin eikä eläimiin, mutta ongelmani on nämä viestit jotka saavat aikaan sen, että minua aletaan pelätä ja pitää vaarallisena, pahana ja kauheana ihmisenä. Mutta ihmiset joille en koskaan laita viestejä vaan näen livenä, eivät näe minussa mitään pahaa tai epäluotettavaa.

tarvitsen jatkuvan kasvokkain tapahtuvan toisen ihmisen ilmeitten, eleitten, käytöksen ja puheen kautta tulevan palautteen siihen jotta voin kasvotusten kohdatessa muokata käytökseni asianmukaiseksi. täällä netissä kun en näe teidän kasvoja enkä tiedä kenen kanssa kirjoittelen, niin en minä asiallisuuteen kykene. minulla ei ole sisäänrakennettuna asianmukaista käytöstä vaan toisen ihmisen antama ohjaus ja palaute muokkaa käytöstäni siihen suuntaan mihin toinen haluaa.

Mee nukkumaan. Syötä kissat ja mee maate... Ja mene peilin eteen ja ota katsekontakti ittes kanssa ja keskustele... saat varmaan mielesi mukaisia vastauksia. Vai jäätkö jankkaamaan sen peilikuvankin kanssa?

Kiitos antamastanne palautteesta, koska sen luettuani huomasin tärkeän asian. Se on se, että koska olen laitellut niin paljon ja niin erikoisia viestejä, ne viestit on sen saaneet aikaan, että minuun ei luoteta. Jos en lopeta viestejä, tilanne vaan pahenee ja tulee yhä enemmän asioita joissa minuun ei luoteta. Aluksi minuun ei luotettu vauvanhoitajna. Sitten luottamattomuus laajeni jo siihen mitä tulee isompiinkin lapsiin. Nyt näyttäs siltä, että ihmiset alkaa olla jo sitä mieltä, etten saa hoitaa edes eläimiä. Minulla on kuitenkin kaksi kissaa joita hoidan hyvin. Kohta vaarana on, että poliisi tulee viemään nämä kissat pois. Jos senkin jälkeen jatkan viestejä, niin kohta minun ei anneta asua enää yksin vaan joudun palvelukotiin. No, jos vielä jatkan niin minun ei kohta anneta syödä eikä käydä vessassa yksin vaan syötetään minua ja vaihdetaan vaippoja. Siihen tämä menee vähitellen.

minulla oli kauan tosi hyvä sossu jonka kanssa asiat hoitui hyvin ja oli luottamus molemmin puolin. mutta kun aloin laitella jankkausviestejä, hän muutti asenteensa minuun täysin eikä enää tippaakaan luottanut minuun vaikka sitä ennen luotti peräti 6 vuotta minuun! minulla oli myös hyvä psykiatri johon oli hyvä hoitosuhde. mutta sekin muuttui huonoksi kun itse aloin laittaa viestejä.

moni hyvä vapaa-ajankin ystävyys on kaatunut ja luottamus särkynyt kun olen alkanut kirjoittaajankkausviestejä. jopa yli kymmenen vuotta minut tunteneet ystävätkin on viestieni myötä kaikonneet koska niitten perusteella vaikutan pelottavalta.

Ensi vuona en pääsekään joka ilta av:lle enkä vauvapalstalle. olen hakenut opiskelemaan kouluun jossa on asuntola enkä ota sinne konettani mukaan ollenkaan. Siellä unohtuu nettija viestit kokonaan ja toivottavasti sitten kun en viestejä enää laita, saan takas ihmisten luottamuksen, jos en vauva-asioissa niin ainakin siinä mitä eläimiin tulee. livenä minuun luotetaan ainakin mitä eläimiin tulee, jopa ne jotka ei antas hoitaa vauvaa, antas kuitenkin eläintä hoitaa.

mutta viestit aiheuttaa sen että minuun ei luoteta netissä kissojenkaan hoitajana vaikka en ees oo eläinrääkkääjä.

minun pakkomielteenä ei ole vauvat eikä eläimet eikä mikään muu kuin nämä viestit. kyse ei ole mistään muusta asiasta eikä sen tekemisestä, kuin viesteistä. minulta on mennyt monta hyvää sekä kaveria että hoitosuhdetta että myöskin pari työpaikkaakin on lähtenyt alta viestien vuoksi.

silti vaan jatkan ja jatkan viestejä viestejä viestejä

haluan lopettaa mutta en pysty.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään asiasta1234;29236659:
minulla ei ole sisäänrakennettuna asianmukaista käytöstä vaan toisen ihmisen antama ohjaus ja palaute muokkaa käytöstäni siihen suuntaan mihin toinen haluaa.

Näiden ominaisuuksiesi takia en itse mielelläni jättäisi omaa vauvaani sinun hoitoosi. Minusta vauvaa hoitaakseen ihmisella pitää olla sisäänrakennettuna asianmukainen tunne- ja käyttäytymisjärjestelmä. Olet myös kirjoittanut pelottavia, väkivaltaisia asioita eri palstoille, mikä myös tekee sen, etten uskaltaisi jättää vauvaani sinulle. Uskon, ettet ole oikeasti väkivaltainen, mutta jos pystyy sellaiseen tekstiin, mitä olen sinulta lukenut, niin en sellaiselle ihmiselle jättäisi avutonta lasta.

Sylissä saisit toki vauvaani pitää, jos olisit ystäväni.

Kehottaisin ehkä kuitenkin jättämään tämän asian omaan arvoonsa, ja keskittymään johonkin mukavaan. Mieti vauva-asiaa sitten, jos se tulee sinulle ajankohtaiseksi.

[QUOTE="Kahden äiti";29236796]Näiden ominaisuuksiesi takia en itse mielelläni jättäisi omaa vauvaani sinun hoitoosi. Minusta vauvaa hoitaakseen ihmisella pitää olla sisäänrakennettuna asianmukainen tunne- ja käyttäytymisjärjestelmä. Olet myös kirjoittanut pelottavia, väkivaltaisia asioita eri palstoille, mikä myös tekee sen, etten uskaltaisi jättää vauvaani sinulle. Uskon, ettet ole oikeasti väkivaltainen, mutta jos pystyy sellaiseen tekstiin, mitä olen sinulta lukenut, niin en sellaiselle ihmiselle jättäisi avutonta lasta.

Sylissä saisit toki vauvaani pitää, jos olisit ystäväni.

Kehottaisin ehkä kuitenkin jättämään tämän asian omaan arvoonsa, ja keskittymään johonkin mukavaan. Mieti vauva-asiaa sitten, jos se tulee sinulle ajankohtaiseksi.[/QUOTE]

Olen kysynyt hoitotahonkin mielipidettä tuosta vauva-asiasta että oonko minä sen kuntoinen että voin hoitaa vauvaa jos jollakin tutullani on. niin hän sanoi, että voin ja että hän tuntee minut jo siitä saakka kun olin 7v ja hän tietää että en ole vaarallinen enkä uhkaava ja että on luonnollista ja ymmärrettävää, että vieraammat ihmiset, kuten sinä, eivät antaisi minulle vauvaa ja syynä on nimenomaan ne rajut viestit. Ne kuulemma pelottaa vieraita ihmisiä.

Mutta ne ihmiset jotka minut tuntee, ovat minusta täysin eri mieltä kuin vieraammat ihmiset. Jos en ole raju tutussa seurassa enkä ole ollut vankilassa enkä minkään sortin osastollakaan moneen vuoteen ja eläimiäkin olen pitänyt, niin ei se estä hoitamasta vauvoja. Terapeuttini sanoo, että saatan turhautuessani kirjoitella rajuja viestejä joiden seurauksia en ymmärrä, vaikka muuten en ole raju.

Tietääkseni vauvat eivät osaa vielä lukea nettikirjoituksia, lukemaan opitaan eskarissa ja alakoulussa ja näin ollen ne vauvat joita hoitaisin, eivät tietäisi minun viesteistäni mitään.

Onko sitten sinun vauvasi joku lapsinero joka osaa lukea tietokoneen viestejä ja ne luettuaan sanonut: "Mä en haluis todellakaan TON tyypin hoitoon!" ?

Vauvat on olleet tyytyväisiä minun seurassa jopa kahden kesken. Jos vauva on sitä mieltä, että tuntuu kivalta ja turvalliselta minun seurassa ja hoidossa olla, niin miksi en saisi hoitaa vauvaa? Jos kerta vauva itsekin haluaa? Vauvakin on ihminen jolla on jo mielipiteitä esim että kenet haluaa hoitajakseen ja kenet ei. vastasyntynyt ei sitä itse osaa ilmaista mutta puolivuotias ja siitä eteenpäin osaa itse kertoa kenen seurassa haluaa olla ja hän kertoo sen ilmeillään ja eleillään siten että minäkin kyllä ymmärrän. vauvat ja lapset yleensä haluaa minun syliin ja ovat tyytyväisiäö minun hoidossa.

Jos vauva itse haluaa minun hoidossa olla niin hänenkin mielipiteellään on väliä. Silloin ainoastaan pitää lasta suojella ihmiseltä jos ihminen oikeasti on paha tai vaaraksi lapselle. minä en ole.

Mutta te sen sijaan olette kelvottomia äitejä ja despootteja ja tyranneja jotka kasvatatte lapsestanne asperger-henkilöitä syrjiviä rasisteja.

[QUOTE="huoh";29244548]Ihan pimee.[/QUOTE]

Minulle on sanottu jo lapsesta asti että oon ihan pimee.

Olen pimee niillemitkä ei minua tunne, mutta niille mitkä tuntee, oon normaali. Se kuuluu minulla lievään autismiin.

Autisti= synonyymi sanalle "pimee"

Eikö sinun pitänyt rajoittaa näitä viestejä oman etusi vuoksi?

Se, etten jättäisi vauvaa sinulle hoitoon, liittyy aggressiivisten viestiesi lisäksi siihen, että olet itse kirjoittanut, ettet osaa tulkita ihmisten tarkoituksia, tunteita ja sanattomia viestejä. Tuo kyky on vauvan hoidossa olennainen. Lisäksi on ihan selvää, että suutut ja hermostut herkästi, minkä takia en uskaltaisi hoitoosi avutonta ihmislasta jättää.

Ja jo tuo, että ajattelet, että "vauvan mielipide" ratkaisee kuka häntä voi hoitaa, kertoo siitä, ettet paljoa ymmärrä pikkulasten maailmasta.

Ja tässä osoite ap:n blogiin: http://esirukouksia.blogspot.fi/
Sielläkin jankkaa vauvajuttuja, mm. kuvitteelisesta vauvasta joka olisi esim hänen entisen lääkärinsä vauva ja sitä ap haluaisi hoidella jos se olisi olemassa.

Edelleenkää en antaasi vauvaani sulle hoitoon, en kyllä minkää ikäästä lasta. Ja tunne vain vahvistuu mitä enemmän sä laitat tänne näitä sun ihmeellisiä viestejäs.

[QUOTE="kahden äiti";29244651]Eikö sinun pitänyt rajoittaa näitä viestejä oman etusi vuoksi?

Se, etten jättäisi vauvaa sinulle hoitoon, liittyy aggressiivisten viestiesi lisäksi siihen, että olet itse kirjoittanut, ettet osaa tulkita ihmisten tarkoituksia, tunteita ja sanattomia viestejä. Tuo kyky on vauvan hoidossa olennainen. Lisäksi on ihan selvää, että suutut ja hermostut herkästi, minkä takia en uskaltaisi hoitoosi avutonta ihmislasta jättää.

Ja jo tuo, että ajattelet, että "vauvan mielipide" ratkaisee kuka häntä voi hoitaa, kertoo siitä, ettet paljoa ymmärrä pikkulasten maailmasta.[/QUOTE]

En olekaan hoitanut vauvoja pitkään aikaan mutta muistan nuorempana houtaneeni ja siinä hyvin pärjänneeni. Nuorempana en ollut niin aggressiivinen kuin nyt vaan minun sanottiin olevan erittäin kärsivällinen ja rauhallinen nuori.

Aika on ilmeisesti muuttunut. olen muuttunut huonompaan suuntaan ja siksi en enää saa hoitaa vauvaa vaikka aiemmin sain.

Edelleenkää en antaasi vauvaani sulle hoitoon, en kyllä minkää ikäästä lasta. Ja tunne vain vahvistuu mitä enemmän sä laitat tänne näitä sun ihmeellisiä viestejäs.

Ei sinun tarvitsekaan antaa. eikä sillä oo väliä. tuntematon ihminen oot eikä minua haittaa vaikka et antaskaan. enkä minä sinun vauvaasi ole vaatinut saadakaan hoitoon.

ihan sama!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään asiasta1234;29244706:
Ei sinun tarvitsekaan antaa. eikä sillä oo väliä. tuntematon ihminen oot eikä minua haittaa vaikka et antaskaan. enkä minä sinun vauvaasi ole vaatinut saadakaan hoitoon.

ihan sama!!!!

No mitä sä sitte jatkuvasti teet tänne näitä ihmeellisiä sekopäisiä alootuksia jos et halua kuulla tuntemattomien mielipiteitä ja sulle on ihan sama mitä mieltä täällä palstalla ollaan susta. Mee muualle märisemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään asiasta1234;29236620:
Terapeuttikin on sanonut mulle noista viesteistä, että jos laitan viestejä, niin viestini vaikuttavat niin uhkaavilta että niillä voi hyväkin ihmissuhde mennä pieleen ja luottamus voi särkyä jo ihan vain viestien perusteella. minulle suositellaan, että ihan oman maineeni ja luotettavuuteni säilymisen vuoksi en laittas viestejä. minun ymmärrys ei riitä tajuamaan esim sitä miltä ne viestit voi tuntua toisesta henkilöstä.

Sinähän se siis olet se, joka ei kuuntele edes hoitotahoa, kun hoitotaho sanoo, että ei pitäisi kirjoitella näitä viestejä.

Tässä sinulle ohjeita:
1. Hae mahdollisimman suuri vasara
2. Hae sakset
3. Ota käteesi sakset. Katkaise saksilla kaikki sähköjohdot ja muut johdot, jotka jollakin tavalla liittyvät tietokoneeseesi ja tietokonejärjestelmäsi toimintaan. Toimi samoin kaikkien taloudessasi olevien tietokoneiden suhteen, sekä muiden tietokoneiden joihin mahdollisesti pääsisit käsiksi.
4. Ota käteesi vasara. Murskaa sillä kaikki tietokonejärjestelmääsi liittyvät laitteet. Toimi samoin kaikkien taloudessasi olevien tietokoneiden suhteen, sekä muiden tietokoneiden joihin mahdollisesti pääsisit käsiksi.
Tämä koskee myös puhelintasi, mikäli siinä on internet-yhteystoimintoja.

Luettuani hetken sun blogia plus tämän ketjun perusteella suosittelen niitä saksia ja vasaraa. Ja samalla loukkaannuin vielä enemmän siitä, että minulla muka epäiltiin joskus aspergeria.

Voihan se ollakin mahdollista, että en kykene hoitamaan vauvoja, koska esim elekieli ja ilmeet ei toimi normaalisti eikä ehkä kärsivällisyys riittäisi sellaiseen hommaan. Se on iso työ eikä se ole mitään tekemistä eikä suorittamista, vaan toisen ihmisen kokonaisvaltaista huolenpitoa ja tulkitsemista.

Jos haluan tekemistä, niin mieluummin vaikka lenkkeilen, laitan ruokaa, käyn uimassa, kirjoittelen kirjeitä, opiskelen, hoidan lemmikkieläimiä, teen töitä. ihan mitä vaan. On helpompaa minullekin jättää vauvat muitten hoidettaviksi.

Se kuuluu Aspergerin syndroomaan, että ihminen osaa tehdä ja suorittaa ja olla itsenäinen, mutta empatia ja toisen ihmisen kokonaisvaltainen huomiointi ja tulkitseminen ei onnistu tai onnistuu heikommin kuin muilla.

missään nimessä hoitaa vauvaani, etkä edes kymmenen vuotiasta lastani!
Kirjoittelet ihan sairaita uhkailu ja väkivalta viestejä ja vauvat ovat sinulle kamala pakkomielle.
Lopeta palstailu.

Uusimmat

Yhteistyössä