Eikö äiti tosiaan saa mennä minnekään ennen kuin vauva on isompi..? *ihmettelee siskoaan*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Alkuperäinen kirjoittaja =(:
Komppaan hivenenhullua.
Todella en yhtään ihmettele avioerotilastoja jos toisen arvostaminen on sitä luokkaa mitä tästäkin keskustalusta käy ilmi =(

Ja että joku puhuu edes lapsen hoitoon jättämisestä kun lapsi jää isän kanssa kotiin. Ei se ole mitään hoitoon jättämistä! Todella surullista että äidit omii lapset ja estää tiiviin isäsuhteen syntymistä jo vauva-aikana.
Samoilla linjoilla.

Ja meillä ainakin mies on oppinut tosi hyvin rauhoittelemaan ja viihdyttämään vauvaa kun on ollut pakko pärjätä kun olen ollut poissa. Ite olen nyt ihan hukassa kun tissi ei enää aina kelpaakaan ja huuto jatkuu, en osaa ollenkaan niin hyvin rauhoitella kuin mies :)

Täällä ihan sama homma. Ja välillä tuntuu, että jätkä huutaa mun sylissä vaan sen takia, että pääsisi isänsä syliin. Kai sitä ny kyllästyttää olla äidin sylissä kun joutuu samaa naamaa katteleen 5pv viikossa :D

Enpä itsekkään ole erossa lapsesta kuin sen mikä töiden vuoksi on pakollista. Lapsella hyvä hoitopaikka ja hän siellä viihtyy, joten hoitoon meno ok. Illat ja viikonloput ollaan yhdessä. Minulla ei lapsen saatuani ole ollut ns. omia harrastuksia, käydään aikuinen - lapsijumpassa yhdessä ja ostoksillakin on lapsi lähes aina ollut mukana. Pitkään lasta odottaneena en koe tarvetta liiemmin olla erossa hänestä. Eikä tämä ole mikään isäkysymys. Lapsi kasvaa nopeasti ja varmasti muutamien vuosien päästä hän jo haluaa olla iltaisin/viikonloppuisin yksin kavereillaan ja harrastuksissa, mutta vielä ei ole tällaisen itsenäisyyden aika, kun päivät olemme toisistamme kuitenkin erossa.

Ei ole kysymys siitä onko luottoa mieheen. Kyllä on. Mutta kun ei ole halua/tarvetta olla erossa lapsesta!! Ja kyllä se mieskin saa lasta hoitaa ihan niin paljon kuin haluaa. Meillä mies tekee pitkää päivää töissä, joten lapsen kanssa oleminen illalla on leikkimistä ja hassuttelua. Ei kai mun sen takia tarvi väkisin ulos lähteä?

Perheitäkin on erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Ei ole kysymys siitä onko luottoa mieheen. Kyllä on. Mutta kun ei ole halua/tarvetta olla erossa lapsesta!! Ja kyllä se mieskin saa lasta hoitaa ihan niin paljon kuin haluaa. Meillä mies tekee pitkää päivää töissä, joten lapsen kanssa oleminen illalla on leikkimistä ja hassuttelua. Ei kai mun sen takia tarvi väkisin ulos lähteä?

Perheitäkin on erilaisia.

Peesaaan täysin Raitapaitasta.. Itselläkään ei ole ollut tarvetta lähteä pois, en vain koe että haluaisin mennä.. JA ihan yhtälailla se mies on saanut olla muksujen kanssa.. Onhan sitä esim. sellaisia kotitöitä jotka mieluusti tekee "yksin" (esim. silittäminen tai kaiken kaikkiaan pyykkihuolto.. ;) )
Tosin meillä kakkosen kanssa mies oli hoitovapaalla melkein vuoden verran.
Eli aivan varmasti luotan hänen taitoihin jne, ei todella ole siitä kyse kun en tahdo kotoani poistua..:D

Mikä tekee paljon harrastavasta ja kotoa pois olevasta äiditä paremman kuin kotonaan viihtyvän? Tai toisin päin? Itselle lähinnä on esitetty kärkkäitäkin kommentteja avioliitonkin tuhoamisesta kun en tahdo harrastaa omia menoja.. :(

Todella perheitä on erilaisia..
Suvaitsevaisuutta?!?

surullinen tosiasia on että valtaosa naisista itse työntää sen meihen pois siitä vauva-ajasta... ei anan miehelle tilaa... kun lapsi sitten pääseekin isän huomioitavaksi niin jos itkee eikä heti rauhotu niin lapsi otetaan pois etc. en sano että kaikilla menee niin mutta jos sitä tilaa ei anneta silel isälle niin eipäse sitten varmasti osallistukkaan...
kyllä mä äitinä tiedän että lapsella ja äidillä on kiintymys suhde johon mies ei oikeastaan koskaan pääse, mutta tiedän myös sen että jos isä ei saa osallistua kunnolla siihen vauvanhoitoon ja yhdessä olemiseen niin suhde ei kehity kunnolla... kyllä se varmasti ajan mittaan mutta jos äidillä pn perusteena se että vauva kasvaa niin nopeaan, vauva aika on niin lyhyt, tahtoo ottaa kaiken ilon irti siitä.. tahtoo anuttia ennenkuin lapsi itsenäistyy ja menee kavereiden kanssa etc. niin missäs välissä isällä on se aika??? sitten kun isällä ei ole ollut edes mahdollisuutta tutustua siihen omaan vauvaan, hoitaa etc. niin kun lapsi uhmaa ja on hankal, niin eipä siinä ole mitääns yytä silloinkaan osallistua.. hoitakoot äiti kun on tähänkin asti sen osan ominut... noin niinkuin karkeasti yleistäen :)

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
surullinen tosiasia on että valtaosa naisista itse työntää sen meihen pois siitä vauva-ajasta... ei anan miehelle tilaa... kun lapsi sitten pääseekin isän huomioitavaksi niin jos itkee eikä heti rauhotu niin lapsi otetaan pois etc. en sano että kaikilla menee niin mutta jos sitä tilaa ei anneta silel isälle niin eipäse sitten varmasti osallistukkaan...
kyllä mä äitinä tiedän että lapsella ja äidillä on kiintymys suhde johon mies ei oikeastaan koskaan pääse, mutta tiedän myös sen että jos isä ei saa osallistua kunnolla siihen vauvanhoitoon ja yhdessä olemiseen niin suhde ei kehity kunnolla... kyllä se varmasti ajan mittaan mutta jos äidillä pn perusteena se että vauva kasvaa niin nopeaan, vauva aika on niin lyhyt, tahtoo ottaa kaiken ilon irti siitä.. tahtoo anuttia ennenkuin lapsi itsenäistyy ja menee kavereiden kanssa etc. niin missäs välissä isällä on se aika??? sitten kun isällä ei ole ollut edes mahdollisuutta tutustua siihen omaan vauvaan, hoitaa etc. niin kun lapsi uhmaa ja on hankal, niin eipä siinä ole mitääns yytä silloinkaan osallistua.. hoitakoot äiti kun on tähänkin asti sen osan ominut... noin niinkuin karkeasti yleistäen :)

Täys peesi tähän..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Niin, miksiköhän Tinnankin mies on yrittänyt potkia perseelle?!
Kyllä niillä Tinnankin lapsilla taitaisi olla aikas parempi äiti jos vähän kävis muuallakin kasvattamassa energiavarastoja, mielikuvitusta jne.. Kotiasiatkin näkee selvemmin kun on tunnin erossa. Miks ihmeessä teillä on ne miehet jos niihin ei oo luottoa sen vertaa??

Ööh, siis kutsutko minua huonoksi äidiksi, koska tykkään viettää paljon aikaa lasteni kanssa???? Ja mistä ihmeestä tiedät että minun täytyy kasvattaa energiavarastojani, kun et tunne minua ollenkaan. Ja mistähän kummasta kuvastuu että mielikuvituksenikin on lopussa ja sitä täytyy käydä jostain etsimässä? Ja viimeiseksi, kyse ei ole luottamuksesta miestäni kohtaan, vaan siitä että olen ajatellut asiani niin että minun ei tarvitse vanhempana miettiä sitä että olisi pitänyt viettää enemmän aikaa lasten kanssa kun he olivat pieniä. Nautin sen verran lasteni seurasta ja heidän leikkiensä seuraamisesta, etten tunne kotona viettämääni aikaa mitenkään vastenmieliseksi. En ole mitenkään henkisesti loppu, enkä tunne että kokoajan pitää olla jotain kodin ulkopuolista elämää, että elämä tuntuisi kivalta. Lapset on pieniä vain kerran ja aijon antaa heille kaiken, mitä minulla on annettavaa. Turhaan arvostelet toisia ja toisten tapoja. Teen valintani sen perusteella mikä on minulle ja meidän perheelle parasta. Toivottavasti sinä nautit äitiydestä ja vanhemmuudesta yhtä paljon kuin minä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:
Kyllä niillä Tinnankin lapsilla taitaisi olla aikas parempi äiti jos vähän kävis muuallakin kasvattamassa energiavarastoja, mielikuvitusta jne.. Kotiasiatkin näkee selvemmin kun on tunnin erossa. Miks ihmeessä teillä on ne miehet jos niihin ei oo luottoa sen vertaa??

Ööh, siis kutsutko minua huonoksi äidiksi, koska tykkään viettää paljon aikaa lasteni kanssa???? Ja mistä ihmeestä tiedät että minun täytyy kasvattaa energiavarastojani, kun et tunne minua ollenkaan. Ja mistähän kummasta kuvastuu että mielikuvituksenikin on lopussa ja sitä täytyy käydä jostain etsimässä? Ja viimeiseksi, kyse ei ole luottamuksesta miestäni kohtaan, vaan siitä että olen ajatellut asiani niin että minun ei tarvitse vanhempana miettiä sitä että olisi pitänyt viettää enemmän aikaa lasten kanssa kun he olivat pieniä. Nautin sen verran lasteni seurasta ja heidän leikkiensä seuraamisesta, etten tunne kotona viettämääni aikaa mitenkään vastenmieliseksi. En ole mitenkään henkisesti loppu, enkä tunne että kokoajan pitää olla jotain kodin ulkopuolista elämää, että elämä tuntuisi kivalta. Lapset on pieniä vain kerran ja aijon antaa heille kaiken, mitä minulla on annettavaa. Turhaan arvostelet toisia ja toisten tapoja. Teen valintani sen perusteella mikä on minulle ja meidän perheelle parasta. Toivottavasti sinä nautit äitiydestä ja vanhemmuudesta yhtä paljon kuin minä!

Tätä just tarkoitin, kun itsellekin noita kärkkäitä kommentteja tullut..
Ei kaikki oo samasta muotista.. :(

Ei kaikilla mene energiat lastenkanssa puuhailussa ja kotona olossa, toiset saattaa jopa nauttia siitä ja ladata niitä akkujaan sillä.. Peruskotonaolemisella.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:

Tätä just tarkoitin, kun itsellekin noita kärkkäitä kommentteja tullut..
Ei kaikki oo samasta muotista.. :(

Ei kaikilla mene energiat lastenkanssa puuhailussa ja kotona olossa, toiset saattaa jopa nauttia siitä ja ladata niitä akkujaan sillä.. Peruskotonaolemisella.. ;)

Juuri näin!!

Ja sitäpaitsi kyllä me lapsen kanssa yhdessä liikutaan ja kuljetaan pitkin ja poikin, tavataan mammakavereita jne. Isä on töissä ne ajat. Illalla ollaan yhdessä kotona.

Miksikähän jotkut äidit ovat niin mustasukkaisia vauvoistaan, etteivät voi jättää kenenkään hoitoon hetkeksikään?

Kauheaa, jos se vauva kiintyisi vaikka omaan isäänsä ja isä saisi kokea upeita hetkiä lapsensa kanssa ihan kahdestaan. Kyllä varmasti v...ttaisi äitiä jos pääsisi jotain tällaista tapahtumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksikähän jotkut äidit ovat niin mustasukkaisia vauvoistaan, etteivät voi jättää kenenkään hoitoon hetkeksikään?

Kauheaa, jos se vauva kiintyisi vaikka omaan isäänsä ja isä saisi kokea upeita hetkiä lapsensa kanssa ihan kahdestaan. Kyllä varmasti v...ttaisi äitiä jos pääsisi jotain tällaista tapahtumaan...

No tuo on sun päätelmä ja metsään meni ainakin mun kohdalla. En ole lapsestani mustasukkainen. Olen iloinen, että Mummi ja Mummu esim. haluavat leikkiä lapsen kanssa. Samaan aikaan minä voin vaikka tehdä ruokaa tai viikata pyykkiä.

En ehdi ny tlukea ketjua, mutta itse olen ollut samanlainen kuin siskosi. Enkä ole kieltänyt muita menemästä, mutta aika paljon nyppii se kun monet on tietävinään, että minun PITÄISI mennä. Ja kolme lasta minullakin.

Yhteistyössä