eikai sikiölle mitään?

  • Viestiketjun aloittaja oivi***
  • Ensimmäinen viesti
oivi***
kävipä aika ikävästi..mullaei ole koskaan ollut säännöllisiä menkkoja.. tein paripäivää sitten testin kun ollut vähän outo olo.. miinusta näytti.. syy miks tein oli se ku kaverilla oli polttarit.. tuli otettua ihan kivasti:/ noh.. eilen aloin kattelee pakkausta ni parasta ennen oli menny yli vuosi sitten umpeen.. hain apteekista toisen testin ja yllätys yllätys plussaa näytti.. tänään olin päivystyksen kautta ultrassa ja viikkoja 9+ 5.. tekis mieli heittää sitä kauppiasta vesilinnulla..
tapahtukohan vauvalle jotain.. otin oikeesi aika reippaasti:/

tästä ainakin opin et aina aina ja aina täytyy kattoa päivämäärät
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaurioidu vaikka reippaasti ottaisi.ole huoleti!!
on se vaan hassua että jos tietämättäs oot juonu raskauden aikaan niin vastataan näin ja jos tieten tahtoen oot juonu niin sut tuomitaan ja pelotellaan alimpaan hel*******tiin
 
vieras
ei tapahdu mitään sikiölle. ole huoleti. mä kysyin noin sata kertaa samaa neuvolassa kun join kerran ja en tiennyt että olen raskaana. tosin join just ennen ku menkat myöhässä. käski olla murehtimatta.
 
hmm. voi aiheuttaa jotain, sillä sikiö haavoittuvassa vaiheessa. useimmiten 1, 2 satunnaista kertaa ei vaurioita ainakaan vakavasti.

eli :hug:

varmasti on paha olla, mutta nyt keskityt vaan edessäpäin olevaan raskausaikaan, ok?

:hug: :hug: :hug:
 
Ei se asia murehtimalla parane. Onnea raskauteen!
Enpä usko että vauvalle mitään kävi, ole huoleti. Mä sain alkuraskaudessa sellasia lääkkeitä joissa luki et EI ENSIMMÄISEN KOLMANNEKSEN AIKANA ja olin just muutaman viikon ollu raskaana. Soitin lääkärille ja se sanoi että niinhän niissä kaikissa lukee, ota vaan. Ja terve tyttö tuli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Ei se asia murehtimalla parane. Onnea raskauteen!
Enpä usko että vauvalle mitään kävi, ole huoleti. Mä sain alkuraskaudessa sellasia lääkkeitä joissa luki et EI ENSIMMÄISEN KOLMANNEKSEN AIKANA ja olin just muutaman viikon ollu raskaana. Soitin lääkärille ja se sanoi että niinhän niissä kaikissa lukee, ota vaan. Ja terve tyttö tuli.
Juu, ei murehtimalla parane ja toivonkin ap:lle kaikkea hyvää, mutta tässähän raskaus oli jomelko pitkällä ja tärkeillä viikoilla. Eli ruskuaispussi ei ole enää suojana.
 
ritu
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Ei se asia murehtimalla parane. Onnea raskauteen!
Enpä usko että vauvalle mitään kävi, ole huoleti. Mä sain alkuraskaudessa sellasia lääkkeitä joissa luki et EI ENSIMMÄISEN KOLMANNEKSEN AIKANA ja olin just muutaman viikon ollu raskaana. Soitin lääkärille ja se sanoi että niinhän niissä kaikissa lukee, ota vaan. Ja terve tyttö tuli.
Niin,mutta alkoholin on oikeasti todettu aiheuttavan vaurioita sikiölle.Mullekkin lääkäri suositteli mullekkin eräitä lääkkeitä,vaikka niissä luki noin,sanoi,että harvemmin noita lääkkeitä lähdetään testaamaan raskaana oleville...jätin kuitenkin lääkkeet ottamatta.
 
Jos vielä palaat tänne niin voisit panna lapulle ( ellet käytä jo ) että ostat E- epaa tai vahvoja kalaöljykapseleita. Niistä on tosi paljon positiivista tutkimustulosta miten raskaudenaikana nautittuna vaikuttavat suotuisasti vauvan tulevaan luonteeseen ( rauhallisuuteen ), älykkyyteen ( äo ) ja hermoratoihin. Eipä noista ole haittaa odottavalle äidillekään :).
Itse söin n. 2- 4 kapselia päivässä aina jompaa kumpaa. Saat tehtyä hyvää lapselle jo kun se on vielä kohdussasi :heart:
 

Yhteistyössä