eikai keskenmeno??????

  • Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti
pelokas
onko kellään kokemuksia tai muuten vaan neuvoja! nyt on kolmas päivä kun yöllä ja iltasin on tullut veristä vuotoa, sitä ei tule kamalan paljon....mutta kuitenkin.. Ja välillä tuntuu kovia pistoja alavatsassa. Raskauviikkoja on vasta 7... ja eikös tämä ole sitä aikaa kun keskenmeno on hyvinkin mahdollista saada. Pitäisikö mennä lääkäriin ja pyytää sairaslomaa, vai odottaa? nytkin on kyllä taas ihan hyvä olo eikä vuotoa tule. Neuvola olisi kahden viikon päästä.. Pelottaa ihan hirveästi...eikä tämä varmaan ihan normaalia ole... Auttakaa jos vain voitte.
 
Mun käsittääkseni se on niin, että alkuraskauden keskenmenoa et voi pysäyttää - se tulee jos on tullakseen. Mutta mulla oli kuopuksesta niin, että viikot 11-16 vuosin kuin seula. Siis tosi paljon. Ja hyytymiä yms. Dg oli alkava keskenmeno. Mutta kyllä se pieni kyydissä pysyi loppuun asti, ja meni vielä yli lasketun ajankin. Ja on nyt reipas kohta 3-vuotias :heart:
 
Maikki
Jos vuoto on niukahkoa ja rusehtavaa, niin se on ihan normaalia. Jos vuoto muuttuu kirkkaanpunaiseksi ja kivut muistuttavat kovia kuukautiskipuja, niin sitten on syytä huoleen.
Nipistely ja lievät "kuukautiskivut" kuuluvat asiaan.
Koita ottaa rauhallisesti - kyseessä on asia jolle sinä itse et mitään voi.
 
nii
tiputtelut voivat olla hyvinkin normaalia alkuraskaudessa. Vasta vuodon ollessa kovin runsasta ja kipujen ollessa kovia on keskenmeno todennäköinen. voisiko olla kuukautisten aika nyt menossa. Ja voithan ottaa yhteyttä lääkäriin huojentaaksesi mieltäsi
 
Piku 81
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla oli keskenmeno ja oli juuri rusehtavaa vuotoa ja ei kipua. Sinuna menisin tarkistuttamaan että mitä siellä taphtuu. Selville sen saa ultrassa.
Mulla myöskin näin ja menin päivystykseen, koska viikkoja oli 12+2, oli vauveli kuollut viikolla 7-8, eli oli ns. keskeyttynyt keskemeno.

Mutta viimeisimmässä raskaudessa tuli myös vuotoa todella vähän rv.6 ja rv.11 niin pikkuinen oli kunnossa ja nyt tempperamenttinen 8kk:nen
 
pelokas
kävin tänään siellä lääkärissä ja ultrassa! ja kaikki oli ok! mutta kukaan ei silti oikein osannut verenvuodosta mitään. Määräsivät viikon loppuun asti sairaslomaa ja sanoivat että 10 viikkoa on vielä sitä kriittistä aikaa. täytyy nyt sit vaan levätä. KIITOS TEILLE NEUVOISTA!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
kävin tänään siellä lääkärissä ja ultrassa! ja kaikki oli ok! mutta kukaan ei silti oikein osannut verenvuodosta mitään. Määräsivät viikon loppuun asti sairaslomaa ja sanoivat että 10 viikkoa on vielä sitä kriittistä aikaa. täytyy nyt sit vaan levätä. KIITOS TEILLE NEUVOISTA!
Miten niin 10 viikkoa??? mulla on tänään 17+0 ja mulle sanottiin jo joskus rv9, että suurin keskenmenoriski on ohitettu.
 
Mä olen vuotanut tämän raskauden aikana viikoilla 7+, 11+ ja 12+. 7+ viikolla tuli vain ruskeeta tuhrua osan aikaa päivästä ja vain kolmena päivänä. 11+ ja 12+ tuli myös punaista ja hyytymiä. ...ekalla kierroksella (tuolloin 7+) ei ollut kipuja (ainakaan paljon), tokalla oli myös niitä.

Papunen ja minä mennään nyt rv 16+4 ja ainakin toistaiseksi kaikki on hyvin.

(Mun edellinen raskaus oli tm, mutta silloin tuli ruskeeta tuhrua myös 5+ ja 6+ viikkojen alussa. ...siltikään se raskaus ei tullut itsestään ulos...)
 

Yhteistyössä