Eikä vieläkään kävellä!

• Viestiketjun aloittaja anne-68
  • Ensimmäinen viesti
anne-68
Joo-o,vuosipäivä tuli ja meni..Kaveri ottaa välillä muutamankin askeleen,mut niin on tehnyt jo viikkoja.Eikä kävele,ei sit millään.Nousee jopa konttausasennosta ilman tukea seisomaan,tönöttää siinä,sit päättää et haluan paikkaan B ja laskeutuu hitaasti kontalleen:ja konttaa!Konttaa ja konttaa.Kahdet kengät ulkona kontattu puhki tälle keväälle,alkais riittää jo mun puolestani.Tuntuu et ihan kiusallaa ei kävele,katsoo mua siihen malliin kun samalla selvästi päässään raksuttaa et "kävelisnköhän tuohon sohvan luo.."Enpäs kävele,en kiusallakaan!No,enpä häntä voi pakottaa,kai hän siit ennen 2v päivää lähtee menemään.Mut TYLSÄÄ ON!!!

harmaalehmu
B) ei meilläkään! 1 v 1 kk ja 12 pv, eikä suostu oikeastaa edes seisomaan ilman tukea. Ihan viimepäivinä on noussut sentään lattialla karhukävelyasentoon, mutta pystyyn... ehei!

Ja muutaman askeleen verran jätkä heittäytyy, jos vaikka isukin ja äidin väliä yritetään saada kävelemään. Yhdet kengät pihalla melki puhki kontattu. Tänään haki sisältä töppöset käsiinsä, kun ei tykkää yhtään hiekän pistelystä kämmenissä. Oli aika hauska näky.

Meidän kukkakaaliporkkanapoika kärsi synnytyksessä vähän aikaa hapenpuutetta ja oli ekat päivät teholla, mutta terveenä me tuota pidetään. Kyllä poika terve onkin :heart:

Kyllä se siitä...Tuskin ilkeyttään on kävelemättä!!!Meillä nýt vähän yli vuoden ja rupes käveleen just äsken..Ihan yllättäin ja onnistuikin ihan mallikkaasti!!! =)
Anteeksi hymiöt kun et tainna niistä tykätä....
Onpahan sitten varmempi kävelijä kun aikansa tasapainoaan hakee...Ei turhia kolhuile sitten!!!

meillä opittiin kävelemään 14kk iässä ja mua taas ei ois yhtään haitannu vaik ois viel muutaman kuukauden kontannu ;)
(sitä menoa ei sit enään pysäytä mikään :eek: :whistle: )

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

ludde
Meillä poika parin vkon päästä 1v3kk ja ei vielä kävele. Tukea vasten kyllä mut ei irrota otettaan. Me molemmat ollaan alettu kävellä 15kk ikäisenä eli on vielä aikaa jos tulee vanhempiinsa tän asian suhteen.

Miksi pitäisi kävellä? Meillä 1 vee (täytti 18. päivä) nousee tukea vasten pystyyn mutta ei vielä edes seiso ilman tukea, mutta ei mulle ole vielä tullut mieleenkään, että olisi joku kiire oppia kävelemään. Ehtiihän sitä myöhemminkin. Jos ei 2-vuotiaana vielä kävele, niin sitten alkaisin kyllä jo tuskastua... =)

Ei kävellä meilläkään. Tyttö 1 v 1 kk. Ei myöskään seiso ilman tukea. Vasta kuukausi sitten oppi konttaamaankin. "Karhu-asentoa" ottaa silloin tällöin. Neuvolassakin sanoivat, ettei vielä mitään kiirettä. Kengänkärjet on myös meillä puhki!

mom73
Meillä poika lähti kävelemään 1v.4kk ja tyttö on viikon päästä vuoden ja ei vielä edes nouse pystyyn tukea vasten. Hiljaa hyvää tulee, ei mitenkään epänormaalia jos lähtee vasta myöhemmin kävelemään. Varsinkin isokokoiset lapset (pitkät) lähtevät vähän hitaammin liikkeelle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2005 klo 12:14 mom73 kirjoitti:
Meillä poika lähti kävelemään 1v.4kk ja tyttö on viikon päästä vuoden ja ei vielä edes nouse pystyyn tukea vasten. Hiljaa hyvää tulee, ei mitenkään epänormaalia jos lähtee vasta myöhemmin kävelemään. Varsinkin isokokoiset lapset (pitkät) lähtevät vähän hitaammin liikkeelle.
EI PIDÄ PAIKKAANSA. MEILLÄ ON PITKÄ ESIKOINEN JA KÄVELI ENNEN 1VEE SYNTSIÄÄN, VAIKKA RYÖMIMÄÄN LÄHTI VASTA 7 KK IÄSSÄ. \|O

Ihmettelijä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2005 klo 20:07 anne-68 kirjoitti:
Joo-o,vuosipäivä tuli ja meni..Kaveri ottaa välillä muutamankin askeleen,mut niin on tehnyt jo viikkoja.Eikä kävele,ei sit millään.Nousee jopa konttausasennosta ilman tukea seisomaan,tönöttää siinä,sit päättää et haluan paikkaan B ja laskeutuu hitaasti kontalleen:ja konttaa!Konttaa ja konttaa.Kahdet kengät ulkona kontattu puhki tälle keväälle,alkais riittää jo mun puolestani.Tuntuu et ihan kiusallaa ei kävele,katsoo mua siihen malliin kun samalla selvästi päässään raksuttaa et "kävelisnköhän tuohon sohvan luo.."Enpäs kävele,en kiusallakaan!No,enpä häntä voi pakottaa,kai hän siit ennen 2v päivää lähtee menemään.Mut TYLSÄÄ ON!!!
Ihan kuin se olisi sinun asiasi päättää milloin vaavi kävelee, taidat kuulua siihen kerhoon, jossa kaikki mammat haluavat kehua omiansa... :LOL: :LOL: :LOL: Rajoita vähän. Eikös sulla ole mitään tekemistä päivällä? Miettiä tuollaisia... :eek: :eek:

harmaa hannamari
Kyllä lapsi kävelee sitten, kun se on motorisesti valmis. Jokainen ajallaan!! Elä huoli, niinkuin joku tossa edellä jo sano - kyllä saat juosta muksus perässä ihan riittämiin vielä.. ;)

Olen kuullut että lapset alkaa kävellä keskimäärin 1v3kk iässä. Meidän tyty harjoitteli pitkään kävelyä, mutta en ollut huolissani. Meillä vain on niin varovainen tyttö! :D Hän oli 1v4kk kun lopulta alkoi kokonaan kävellä. Olen kuullut myöhäisemmistäkin tapauksista. Lapset ovat yksilöitä, älä suotta hermostu, vaikka kävelyyn oppiminen kestäisikin. :hug:

ei kävele meidänkään prinsessa ja ikääkin on jo 14,5kk. Meidän neiti kyllä seisoo hyvin ilman tukea, mutta laskeutuu pepulleen heti. Tykkää ennemmin kiipeillä joka paikkaan kuin kävellä. kävelykin sujuu hyvin kun kävellään käsikädessä.
Mutta mie oon kuulema kanssa ollut samanlainen, että olen kiivennyt joka paikkaan, ennen kuin oon ruvennut kävelee

Ihan normaaliahan tuo on. Meillä oppi seisomaan tukea vasten 10 kk vanhana ja pian siitä tukea vasten käveli. Mutta vaatiihan se rohkeutta kävellä ilman tukea. Meillä oppi vuoden vanhana sen. Osasi siis silloin tietty seistä ilman tukea ensin ja selvästi yritti kävellä. Laitettiin poitsu parinkymmenen sentin päähän seisomaan ja houkuteltiin luoksemme. Ja niin sitten otti 1-2 ensimmäistä askelta ilman tukea. Tuota välimatkaa sitten pidennettiin ja houkutellessa käveli sitten aina. =)

anne-68
Äiti turhautuneta huokailee kun ei muksu vielä kävele vaikka 1v täynnä:siihen vastataan seuraavaa:Eräät ihmettelee MIKÄ KIIRE?MIKSI PITÄISI KÄVELLÄ?MIksikö PITÄISI kävellä?Täytyykö sitä edes selittää kenellekään??Ihmettelijä IHMETTELEE onko minun asiani päättää(haloo???!!!)lapseni kävelystä ja että haluaisin varmaan leuhkia...Ja et eikö mulla ole parempaa tekemistä päivällä?parempaa kuin mikä?Tohon en viitsi edes muuta kommentoida,vaikka kommentoitavaa kyl olisi ja paljon.Sä voit mun puolestani ihmetellä mitä haluat kuin paljon haluat,multa et vastauksia saa.Et SINÄ.Täysjärkiset äidit kyllä tajuaa sun kommentties ääliömäisyyden ettei mun tarvitse vaivautua niitä enää ääliömäistämään.
Mut sit esim JUSTIINA pahoitteli hymiötä kun en niistä kuulemma pidä;kylhän niitä voi tietenkin käyttää,en ole sitä tarkoittanut.Sitä vaan et toiset suoltaa pelkkiä hymiöitä kun eivät kykene artikuloimaan,kuvittelevat olevansa jotenkin nokkelia hymiöineen.Se on ihan eri asia kuin johonkin väliin laittaa tehosteeksi =) Ja vielä lapsen koosta:mun 2 vanhempaa muksuani olivat aika isokokoisia vauvoja ja kävelivät hyvinkin ennen1v päivää,tämä mies on aika kirppunen eikä kävele,joten koolla ei tunnu olevan tekemistä tämän kasian kanssa.Rauhallisuudella voi ollakin,tämä lapsi on äärettömään rauhallinen ja pohdiskeleva,varovainen ja hiljainen.Siinä muuten IHMETTELIJÄLLE:KYLLÄ,SINÄ voit ottaa tämän sit LEUHKIMISENA B)

anne-68
Jos nyt vähän selvennän tuota mun pähkäilyäni kävelemättömyydestä niin voivat kaikenmaailman MUKA viisastelijat hypätä vaik tän yli ja viisastella jostain muusta aiheesta.Eli enhän mä nyt yöuniani ole menettämässä kun ei poika "vielä" tässä vaiheessa kävele.Hän on aivan terve lapsi ja kehittynyt muuten oikeenkin hienosti(ihan ilman leuhkimista...).Sitä vaan äiti aika helposti vertaa kolmannen lapsen kehitystä aikaisempiin,vaikka kuinka ei saisi niin tehdä.Eikä se ole mitään painostavaa vertailua,ihan vaan hyvässä tahdossa päästeltyä "voi ei meillä vielä" tai "aijaa,kyl meillä tehdään.."Olen todellakin kiitollinen ihan kaikesta mitä tämä iltatähti jo osaa,joka ikinen päivä muistan johonkin suuntaan äänettömän kiitokseni lähettää.ei nimittäin ole itsestäänselvää mulle ainakaan et lapsi on terve tai et niitä yleensä saadaan!Vaikka ei kokemusta sairaasta lapsesta olekaan.Tämä kävely nyt vaan on niin iso juttu lapsen elämässä et IHAN JOKAINEN äiti sitä odottaa,aivan varma on niin.Jos sitä ääneen huokailee niin so what?Huokaillaan tääl paljon muutakin,kumma et tällainen neutraali aihe sai jotkut vetään herneet nokkaansa.Mut kiitän teitä jotka toitte mulla "lohtua" kertomalla omista ei-niin-aikaisista-kävelijöistä :heart:

:LOL: :LOL: Aika huvittava..! Ihmiset varmaan ymmärsi pikkasen väärin.. :D

Huomaa, kun mun ystävällä on 3 lasta ja nuorin on puolen vouden. Vertaa kyllä joka kehitysaskelta muihin.. Ja kuopus on sellainen nautistkelija, ettei sillä näytä olevan kiirus minnekään =)

Ihan sekasi
Sanon minäkin älä hätäille.

Minä purin hammasta kun ystävänikaksoset käveli jo enne 1v ja muutenki olivat edellä kehityksestä. Ois ollut mukava sanoo joskus että meillä tehdään jo tätä entä teillä....
Kaksoset olivat isokokoisa ja ruista tuntui olevan ranteissa ja jaloissa. Meidän mies on vaan niin siro että jalkojen lihaksiston kehitys vei näytettävästi aikaa että jaksoi kannatella kroppaansa vaikkakin kevyttä.
Mutta sitä vaan odattoo ja odottaa .

Ikää oli 1v 3kk käveltiin. Sitä ennen harjoiteltiin kädestäpitäen ja välillä irti päästäen. Lopulta vaan yks kaks eräs keskiviikko lähti käveleen :) Arvaa vaan sitä hehkutusta ja intoa mitä olin piukassa :p

Meillä poika 14kk ja on kävellyt viikon verran. Se vaan sit yhtäkkiä lähti. Käveli heti ekana päivänä pitkän matkan olohuoneesta keittiöön. Josko teilläkin lapsonen oottaa, ett osaa homman eikä lähde turhaan itseään telomaan ;)

Yhteistyössä