Eihän puolivuotiaan imetystä voi verrata isomman imetykseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeljuK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KeljuK

Jäsen
21.06.2007
888
0
16
siis oikeesti mua rupee mietityttään voiko ystävä oikeesti olla noin :headwall: :headwall:
joka päivä jotain uutta,jaksaa huomautella mun tukevuudesta vaikka ite on 40kiloo yli mua painavempi,muuttunut ihan kummalliseks kun haluaa itelleen lapsen vissiin,hänen mielestään lasten on oltava kun kurinpalautus leiriltä ja selkään anto ihan ok juttu. mulle sit ruvennu syöttää noita kasvatus metodejaan:headwall: :headwall:
Tänään miehelle juttelin et pitäskö ruveta poikaa pullolle siirtään ku ei taho kunnolla huolia enää ja jyystää niillä hampaillaan.ikää hällä on puolivuotta.
ystis sitten tuli MUN ukolle marmattaan et sano nyt tolle ettei ton ikästä enää imetetä,pulloo pitäs antaa ymsyms,sano ny sille.sit sanoin vaan et kyllä TÄN ikästä imetetään,ettei siinä todellakaan ole mitään vastenmielistä :headwall:
meille tuli sanaharkka ja tää lähti ovet paukkuen..oikeesti mietin jo etten kyllä perään soittele.
Joo turhaa tilitystä mut kelleppä muullekkaan tilittää ku ystis on herne nenässä jossain ja saa olla..

kiva"ystävä" sulla..sano sille ettei puutu teidän lapsenkasvatukseen.eikös neuvolassakin suositella vuoden ikäiseksi imetystä ja olikse niin et WHO 2 v. ja Unicef 4 v.ikäiseksi, tai jotain sinnepäin...

Puolivuotiaan imetys on ihan tavallista vauvan imetystä. Täysimetystähän suositellaan puolivuotiaaksi ja sen jälkeenkin vielä osittaisimetystä, että ei tuossa pitäisi olla mitään marmattamista kaverillasi. Kaverisi itse ei ole kyllä ollenkaan ajan tasalla.

Imetin kuopusta 1v2kk ikäiseksi. Esikoinen oli pullolla osaksi kokoajan ja imetyksen lopetin 4kk iässä mikä harmittaa. Mut minkäs teet kun maitoa ei tule. Tänään katsoin yhden vanhan dokumentin missä imetettiin 8v tyttöä !!! Se on musta sairasta. Joku voi puolustella jos haluaa.

Puolivuotiaan ravinto on pääasissa rintamaito, siihen lisäksi alettaan pikkuhiljaa antaa kiinteää ellei painon tai muun kehityksen takia neuvota toisin. Imetystä tosiaan suositellaan jatkettavaksi siihen asti että lapsi siirtyisi lehmänmaitoon, eli n. 1v. toki voi pidempäänkin imettää jos siltä tuntuu.

Meillä mentii täysetyksellä se 6kk ja osittaisella 10kk:ksi asti, sitten tyttö päätti et nyt riitti ja ei enää rinnalle suostunut.

Mun tyttö on ihan kohta 8kk ja saa kerran vuorokaudessa tissiä. Joskus useamminkin, ei tissimaidolla enää elä vaan korvikkeella mut unitissi yleensä kyllä kelpaa ja saa kelvatakin mun ja miehen puolesta niin kauan kuin tuntuu tarttevan.

Totta kai puolivuotiasta pitää imettää ja isompaakin. Ja vaikka ei imettäisikään niin mitä se kuuluu jollekkin kateelliselle "kaverille"... Älä välitä typeristä neuvoista vaan tee niinkuin hyvältä tuntuu.

imetys on luonnollinen juttu siihen asti kuin äidinmaito on luonnollisempi vaihtoehto kuin lehmänmaito eli ihan tuonne vuoteen asti (koska korvikeet ja pullo on kuitenkin keinotekoinen juttu). Ja jopa kahteen vuoteen, sillä kahteen vuoteen asti kelakin korvaa erityiskorvikkeet jos lehmänmaito ei käy ja edelleenkin äidinmaito on se aito. ja kuka sivullinen oikeasti tietää onko vaikka tuollainen lehmänmaito yms allergikko kyseessä. *terveisin yli 1 v lehmänmaitoallergikkoa imettänyt*

Yhteistyössä