Eihän mua voida mihinkään verensiirtoihin pakottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Etkö Battimanni tosiaan ole kuullut uutisista, että on todettu tukimuksissa, että raudanpuute ja alhainen hemoglobiini raskausaikana vaikuttaa tulevaisuudessa lapsen älykkyyteen ym. Aika lyhytnäköistä sinun toimintasi.

Siinä selkokielellä.
http://www.helistin.fi/?page=0304058&id=3992351

[QUOTE="Muurarin Vaimo";22885618]Oletko koettanut tuota juotavaa valmistetta? Mulle se auttoi, kun tabut vaan pisti ummetuksen päälle eikä arvot niillä noussu.[/QUOTE]

Juu kaikki.
tässä on ollut tosiaan se 10 vuotta aikaa ottaa selvää noista mitä keinoja on=)

[QUOTE="vieras";22885669]Etkö Battimanni tosiaan ole kuullut uutisista, että on todettu tukimuksissa, että raudanpuute ja alhainen hemoglobiini raskausaikana vaikuttaa tulevaisuudessa lapsen älykkyyteen ym. Aika lyhytnäköistä sinun toimintasi.

Siinä selkokielellä.
Nämä lisäravinteet raskaana tekevät lapsesta älykkään! - Uutiset - Hyvinvoinnin Kauppa - Etusivu - Helistin.fi[/QUOTE]

:laugh:
ne ihmismäärät jotka on testattu noissa "kokeissa" ei kerro vielä yhtään mitään,ei se välttämättä ole mikään raudan puute kaikille joka "tyhmäksi" tekee..
jos mä ottaisin kaiken lukemani kirjaimellisesti en söis tai liikkuis enää ikinä mitään/missään...

:laugh:
ne ihmismäärät jotka on testattu noissa "kokeissa" ei kerro vielä yhtään mitään,ei se välttämättä ole mikään raudan puute kaikille joka "tyhmäksi" tekee..
jos mä ottaisin kaiken lukemani kirjaimellisesti en söis tai liikkuis enää ikinä mitään/missään...
Ei kyse ollut vain tästä tutkimuksesta. Oletko sitä mieltä, ettei lapsella väliä, kunhan ei joudu itse vaan pistettäväksi?

Ihmeellistä leikkimistä oman ja etenkin tulevan vauvan terveydellä. Jos hb on jo lähtötilanteessa alle sadan, niin synnytyksessä ei tartte paljookaan vuotaa ja tilanne on kriittinen. Mutta mikäs siinä, jos ei kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja mutku mä en haluu;22886281:
Ihmeellistä leikkimistä oman ja etenkin tulevan vauvan terveydellä. Jos hb on jo lähtötilanteessa alle sadan, niin synnytyksessä ei tartte paljookaan vuotaa ja tilanne on kriittinen. Mutta mikäs siinä, jos ei kiinnosta.

Koskaan ikinä neuvolassa ei ole sanottu mitään tai otettu paniikilla.nyt tuo ottaa.
se olisi eri juttu jos lapsen kasvussa olisi ongelmaa yms.
mä epäilen että mua jouduttaisiin tankkaamaan koko loppuraskauden ajan kaikilla mömmöillä ja verillä ja menisi vain hetki niin taas on arvot alhaalla,yök.
hb enne raskautta ollut yli sata ja raskauden aikana heiluu ja huopaa miten sattuu.

Mulle antoivat verta kun hb oli 63. Sen jälkeen obsidan 100mg 2x2 ja appelsiinimehua niiden kanssa. Myöhemmin paljastui b12-vit puute ja atrofinen gastriitti. Ei mulle verensiirrosta tullut mitään komplikaatioita, ei vasta-aineita veressä. Onneks löytyi syy miksi mun hb on alhainen. Sain myöhemmin ferriject- infuusioita neljä kertaa vuodessa ja nyt on onneksi thermoablaatio tehty joten ei pitäisi enää laskea alle 90.

Mulla on ollut alhaisin hb 67 tai 69, en muista enää. En kylläkään ollut raskaana vaan syöpäsairas. Mulle oli pakko antaa verta kun kaikki arvot aivan persiillään. Ei olisi tullut mieleenkään kieltäytyä.

Eiköhän tuossa ajatella vauvan parasta.

lääkäri oli jutellut neuvola tyypin kanssa ja tulos se ettei tuollaisia tarvita.
neuvolan seurannoissa pitää olla pidempi linja eikä voida 3 viikon välein tapahtuvan arvion takia tunkea verisiirtoihin yms.
labroissa oli alakantissa ollut noita kanssa mutta totesi että voi olla täysin turhaa tankata myös senkin takia että jouduttaisiin tekemään se varmaan viikon välein koska arvot eivät pysy lääkkeillä yms muillakaan korkealla vaan heiluu miten sattuu.

Mulla ei ole auttaneet apteekin rautavalmisteet, PAITSI Spartocine jonku verran mutta sitäkään ei enää myydä ja sekin oli ainoa valmiste josta ei tullu mahakipuja. Mutta sellaine nestemäine valmiste kuin Kräuterblut-Saft auttoi myös alhaiseen hemoglobiiniin parhaiten eikä siitä tullu vatsanväänteitä.

Jokaisella on oikeus kieltäytyä,eli ei anneta.
Justhan oli JT:n vauva kuollut,kun oli sydänvikainen ja olisi tarvinnu verta,vanhemmat eivät antaneet :( vauva vasta 2 viikkoa.

Vanhemmat ei voi kieltää tuollaisessa tilanteessa (lapsen henkeä uhkaavassa) veren antoa. Lapsi hoidetaan olivat vanhemmat mitä mieltä vaan. Ennen tehtiin niin että lapsi otettiin hoidon ajaksi huostaan, nykyään ei enää tarvita huostaanottoa.

Tänä aamuna muuten oli pakko kattoo papereista että paljonkahan se mun hemppa sit oli.. Alimmaksi oli merkattu 78 ja kun pääsin kotiin, oli 95. Ja mä olin kyllä ihan hirveen heikossa kunnossa vielä sillonki ku kotiin pääsin...

[QUOTE="TePa";22892081]Vanhemmat ei voi kieltää tuollaisessa tilanteessa (lapsen henkeä uhkaavassa) veren antoa. Lapsi hoidetaan olivat vanhemmat mitä mieltä vaan. Ennen tehtiin niin että lapsi otettiin hoidon ajaksi huostaan, nykyään ei enää tarvita huostaanottoa.[/QUOTE]

Uutislinkki,jossa se juttu oli,menee kokoajan spämmii,mutta näin on käynyt.
Ei tosin suomessa ollut tää tapaus.