Eihän mua voida mihinkään verensiirtoihin pakottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Battimanni

Aktiivinen jäsen
14.08.2009
3 594
0
36
noin kärjistetysti.
tosta neuvola käynnistä jäi vaan kakan maku.
epäillään ettei ole rahaa ostaa ruokaa jos hemo on alhainen:laugh:
mutta se tyyli millä sanoi että jos ei ala nousta niin verensiirtoa ja sanoin että mitään sellaisia tarvi kun aina ollut matala raskauksissa,pisti verikokeet missä kävin kyllä.
mutta kuitenkin siis lääkärille meinaa puhua asiasta ja laittaa jotain juttuja meni ihan ohi mitä?
se tyyli että vaarannan lapsen yms tällä asialla.
enhän minä voi mitään jos hemo on alhainen mutta ei kai mun oikeasti mitään hiton veren siirtoja tarvi miettiä vai tietääkö joku mitä vauvalle voi tulla?

Miten sä nautit sun raudan? Mitä rautaa otat? Mulla molemmissa raskauksissa alhainen hemppa, mutta söin öisin Obsidania tuoremehun kanssa niin johan lähti nousuun.
Ketään ei voi pakottaa verensiirtoihin, mutta sinuna miettisin miten tilanteen voisi parantaa vaikka kotikonstein.

Miten sä nautit sun raudan? Mitä rautaa otat? Mulla molemmissa raskauksissa alhainen hemppa, mutta söin öisin Obsidania tuoremehun kanssa niin johan lähti nousuun.
Ketään ei voi pakottaa verensiirtoihin, mutta sinuna miettisin miten tilanteen voisi parantaa vaikka kotikonstein.
tabuna ja sitten sen ohella imeytymistä auttavaa juttua.
ei vain auta vaikka 2 ottaa.
kotikonsteja ei oikeastaan ole enää mitään kaikki on kokeiltu.kaikissa raskauksissa

Pakottaa ei minun tietääkseni toki voida. Mutta kyllä matala hemoglobiini voi olla sikiölle vaarallista. Sitä en muista enää, mitä kaikkea voi aiheuttaa, mutta oli niitä jotain. Niin minulle ainakin aikanaan sanottiin, kun puolipakolla laitettiin punasolutankkaukseen. (Ensimmäisellä kerralla suostuin ihan kiltisi, jopa mielelläni. Mutta sen jälkeen enää en, koska tiesin jo, ettei minulta löydy suonia millään...)

Mulla oli koko raskausajan, aina rv 32 asti, kunnes sitten synnytin, hb alle 100. Yleisin hb tulos oli sen 90 tai 88. Alimmillaan kävi 69. Sain punasoluja kymmeniä kertoja raskauden aikana. Syytä tohon juttuun ei koko raskauden aikana löydetty. Söin lihaa, rautavalmistetta max määrän päivässä.. Raudan otin ohjeiden mukaan, vältin maitotuotteita ja nautin aina c-vitamiinin kanssa. Hb vaan ei noussut! Vauva syntyi ennenaikaisesti, koska matala hb poiki paljon muita oireita. Vauva on nyt yli 1v. On terve. Motorisesti kehittynyt.

En kyllä ymmärrä miksi kieltäytyä punasolutankkauksesta. Ei siinä ole mitään ihmeellistä! Veri kestää muutaman tunnin tippua. On sekä vauvan että äidin hyväksi.

Söin muuten koko raskausajan ruukullisen persiljaa päivässä ja marjoja sekä hedelmiä. Ei ainakaan mulla tepsinyt. Joillekin raskaus pistää elimistön niin sekaisin, ettei kotikonstit toimi. Suosittelen tiputusta!

Ei toiminut persilja minullakaan, vaikka ruukkukaupalla kiskoinkin sitä. Samoin latkin sitä jotain ihme litkua, jonka piti nostaa hemoglobiiini taivaisiin. Sama kuin olisin rahani kaivoon heittänyt. Mutta minulla ei kyllä ole ikinä ollut raudanpuuteanemia, vaan jotain muuta. Olikohan se hieno nimi makrosytäärinen anemia, joku tuollainen kuitenkin.

Ymmärrän kyllä että ajatus verensiirrosta on kauhea, mutta vauvan parhaaksi varmastikin..

Mun oli "pakko" suostua verensiirtoon että pääsin synnäriltä nopeasti kotiin ja en edes sitä ennen ollut tullut ajatelleeksi että onhan sellanen vähän ällöä... Tai ei niin vähänkään..

[QUOTE="vieras";22885257]Ai jaa, ei mua vaan oo pistetty.[/QUOTE]

ei mulle auta noi,mulla on 4 raskaudesta ollut aikaa perehtyä ja testata kaikki jotka on alusta asti ollut tämän raskaudenkanssa kans kokeilussa.
hemo oli tänään 92,sitä edellisessä alle 90 ja pyörinyt nyt 80-95 välissä.

kaikki muu on normaalia,vauva kasvaa kuten pitää,liikkuu ja on.
oma olo tottunut siihen väsymykseen.
enemän mua haittaa toi liikkumaan pääsy mikä on vaikeaa.

Ymmärrän kyllä että ajatus verensiirrosta on kauhea, mutta vauvan parhaaksi varmastikin..

Mun oli "pakko" suostua verensiirtoon että pääsin synnäriltä nopeasti kotiin ja en edes sitä ennen ollut tullut ajatelleeksi että onhan sellanen vähän ällöä... Tai ei niin vähänkään..

mulla on synnytyksiin laitettu verivaraus jos tapahtuu jotain.
mutta heti kun vauva on pihalla ollut,ensimäinen ateria syöty hemo on 100-110 paikkeilla ruuan jälkeen noin 4 tuntia mitattuna otettu.

Kaverilla ei imeytyneet rautatabletit mitenkään, sama mihin aikaan ja minkä kanssa niitä söi, hg ei vaan noussut. Kävi sit loppuraskauden ajan pari kertaa viikossa ä-polilla, laittoivat sieltä tipan kautta.

mulla on synnytyksiin laitettu verivaraus jos tapahtuu jotain.
mutta heti kun vauva on pihalla ollut,ensimäinen ateria syöty hemo on 100-110 paikkeilla ruuan jälkeen noin 4 tuntia mitattuna otettu.

No oho :D vau. Mulla vaan tippu koko ajan vaikka mitälie hemohessejä ym. tunkivat muhun..

Muoks Lisään vielä siis että mulla ei ollut samanlainen tilanne kuitenkaan vaan hyvä hemo alunperin ja synnytyksessä oli sitten vaan muutaman litran verenvuoto.

Viimeksi muokattu:
ei mulle auta noi,mulla on 4 raskaudesta ollut aikaa perehtyä ja testata kaikki jotka on alusta asti ollut tämän raskaudenkanssa kans kokeilussa.
hemo oli tänään 92,sitä edellisessä alle 90 ja pyörinyt nyt 80-95 välissä.

kaikki muu on normaalia,vauva kasvaa kuten pitää,liikkuu ja on.
oma olo tottunut siihen väsymykseen.
enemän mua haittaa toi liikkumaan pääsy mikä on vaikeaa.

Niin, mä vastasinkin tuolle tyypille joka sanoi et aina automaattisesti pistetään rautatippaan jos hb alle 90. Mut ei mulle ole tehty mitään, ei tippaa eikä verensiirtoja. On vaan seurattu tarkemmin ja otettu hb suonesta eikä sormenpäästä.

[QUOTE="vieras";22885423]Niin, mä vastasinkin tuolle tyypille joka sanoi et aina automaattisesti pistetään rautatippaan jos hb alle 90. Mut ei mulle ole tehty mitään, ei tippaa eikä verensiirtoja. On vaan seurattu tarkemmin ja otettu hb suonesta eikä sormenpäästä.[/QUOTE]

Joo mä tässä miettiny kauhulla et mitä se meinas tehdä ja miksi se lääkäriä ottaa kiinni.soittaa mulle huomenna iltapäivän aikaan et selvinee silloin.
aikaisemissa raskauksissa olen kuitenkin saanut olla ihan "rauhassa"
kuitenkin syön hyvin ja monipuolisesti ja otan rautaa,haittaa silleen ole tuosta kun tottunut tähän väsymyksen tunteeseen mitä tuo tekee vain.

No oho :D vau. Mulla vaan tippu koko ajan vaikka mitälie hemohessejä ym. tunkivat muhun..

Muoks Lisään vielä siis että mulla ei ollut samanlainen tilanne kuitenkaan vaan hyvä hemo alunperin ja synnytyksessä oli sitten vaan muutaman litran verenvuoto.

mulla oli yhdessä synnytyksessä kans aikamoinen verenvuoto ja alimmillaan hemppa oli synnärillä ollessa muistaakseeni 83.
kyllä ne minullekin ehdotti tiputusta mutta koska pelkkä ajatuskin siitä ällötti niin kieltäydyin. ja asia oli sillä selvä, kukaan ei painostanut mitenkään siihen.

mulla oli yhdessä synnytyksessä kans aikamoinen verenvuoto ja alimmillaan hemppa oli synnärillä ollessa muistaakseeni 83.
kyllä ne minullekin ehdotti tiputusta mutta koska pelkkä ajatuskin siitä ällötti niin kieltäydyin. ja asia oli sillä selvä, kukaan ei painostanut mitenkään siihen.

mua jostain syystä "ällöttää" kanssa ja kauhukuvat ei testaamattomasta verestä,joo joo tiedän että kyl ne seulotaan aika hyvin mutta silti=)

Ei muakaan. Paitsi 1-vuotias poika joka pelkäsi synnärillä ja halusin päästä hänen luokseen kotiin mahdollisimman nopeasti :D

En muista kyllä yhtään paljon se mun hemppa oli mutta tosi huonossa hapessa olin kyllä, olin verensiirtojen jälkeenkin vielä. Muistaakseni kotonakin vaan makasin sitten..

mua jostain syystä "ällöttää" kanssa ja kauhukuvat ei testaamattomasta verestä,joo joo tiedän että kyl ne seulotaan aika hyvin mutta silti=)

oma veri on aina parasta verta.. :)
kyllä mä sen verensiirron voin ottaa jos se oikeesti on ainut keino selvitä hengissä.. mutta jos on pienikin mahdollisuus et homman voi hoitaa muuten, ilman vierasta verta, niin kokeilen kyllä kaikki muut keinot ensin.