Eihän mies joudu maksamaan elareita jos nainen ei huolehdi ehkäisystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaäo66
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaäo66

Vieras
Vai miten se olikaan...

"Jere Karalahti purkaa rajusti tuntojaan tuoreessa Me Naiset-lehdessä liittyen hänen ja Oksana Chaiko -nimisen venäläiskaunottaren väliseen elatusapukiistaan.

Kaikki sai alkunsa siitä, kun Jere Karalahti pelasi KHL-liigan Dinamo Minskissä. Tuolloin hän tapasi Oksana-nimisen valokuvamallin, ja seurustelusta syntyi lapsi. Samaan aikaan Jere oli naimisissa Susanna Karalahden kanssa.

Nyt Jeren ja Oksanan välejä hiertää kiista lapsen elatusmaksuista. Tuoreessa Me Naiset -lehdessä Jere avautuu suorasukaisesti muutaman vuoden takaisesta salasuhteestaan.

- Fakta on, että oli hänen asiansa hoitaa ehkäisy ja minä vaadin aborttia, mutta hän ei suostunut siihen, Jere tykittää.

- Olen kuitenkin antanut lapselle sukunimeni ja Suomen kansalaisuuden, että hän pääsee aikuisena vaikka opiskelemaan ulkomaille, jos haluaa, Jere jatkaa Me Naiset -lehdessä."

http://www.iltalehti.fi/viihde/2015121020809948_vi.shtml

Miten tässä jutussa on kaikki niin väärin o_O
- ehkäisy ei ole kummankaan velvollisuus yksin
- kellään ei ole oikeutta vaatia toista tekemään aborttia
- jos on valehdellut, että käyttää ehkäisyä, mutta ei käytä, on se väärin ja vastuu itsellä
- jos olisin itse harrastellut jotain salasuhdetta naimisissa ollessa, en kehtaisi pillittää asian kurjia seuraamuksia jälkikäteen

jne jne

Vaikka toi Jeren kiihkoilu vaikuttaakin tosi etovalta niin olen kyllä sitä mieltä, että miehen "oikeudet" tässä asiassa ovat "liian mitättömät".

Hyvässä tiedossa on, että näitä petollisia eukkoja on paljon, jotka tekeytyvät raskaaksi keinolla millä hyvänsä jotta turvaisivat oman ja lapsensa elämän. Syystä x, eivät itse ole halunneet itsenäistyä sen vertaa, että olisivat kiinnostuneita itsensä elättämisestä.

Ei nyt aina voi vedota siihenkään, että seksin harrastamisen johdosta voi syntyä lapsi....

Harmittaa etenkin näiden nuorten miesten puolesta, jotka eivät ole valmiita isäksi, eivätkä halua isäksi, mutta heidät pakotetaan tilanteeseen. Vähintäänkin rahoittamaan lapsen elämä.

Vaikeita juttuja...

Kuinka tyhmiä miehet oikein on?!? Hetikö pitää päästä panemaan paljaalla??? Eikö Jere ole kuullut kortsusta? Voiko naimisissa oleva mies olla tosiaan noin tyhmä, että pettää vaimoaan ja panee hoitoaan ilman kortsua.

Nyt sitten onnessaan odotetaan uuden vaimon kanssa vauvaa. Ei helvetti.

• Tykkää
Reactions: famipala ja Ciervo
Miehillekin pitäis tulla äkkiä e-pilleri niin ei tulisi ainakaan niitä yllätyksiä missä nainen sanoo käyttävänsä ehkäisyä vaikka ei käyttäisikään ja tullaankin raskaaksi.

Mutta joo, turha itkeä jälkeenpäin kun ei itsekään käyttänyt ehkäisyä vaan jätti sen naiselle kun on muka naisen asia hoitaa ehkäisy.

Hyvässä tiedossa on, että näitä petollisia eukkoja on paljon, jotka tekeytyvät raskaaksi keinolla millä hyvänsä jotta turvaisivat oman ja lapsensa elämän.

Harmittaa etenkin näiden nuorten miesten puolesta, jotka eivät ole valmiita isäksi, eivätkä halua isäksi, mutta heidät pakotetaan tilanteeseen. Vähintäänkin rahoittamaan lapsen elämä.

Vaikeita juttuja...

Mutta kondomi on keksitty. Ei voi liikaa luottaa naiseenkaan jos oikeasti ei isäksi halua. Oli sitten nuori tai vanha.

Itse sais Jere ehkäistä - juttuja mitä suustaan päästää julkisesti. Tosi junttipetteri, ällöttävää. Se on nyt kuitenkin olemassaoleva tyttö ja persoona, oma isä tykittää joo ja hyvinkin todennäköisesti tytär nämäkin jutut joskus näkee :( Asiat voi hoitaa myös tyylikäästi.

Kondomikaan ei ole 100% varma ehkäisymenetelmä. Jos mies ei teetä vasektomiaa itselleen niin ainut varma keino olla lisääntymättä on selibaatti.

Eli Jeren rakkaus/kiinnostus niitä lapsiaan kohtaan on sidonnaista siihen, rakastaako hän niiden äitiä? Onkohan tää Nanna miettinyt ton vauvahomman ihan loppuun asti? Miten pystyy tekemään vauvan sellaisen miehen kanssa, joka pyristelee eroon jo olemassaolevista lapsistaan?

Syytön se lapsi siihen on, onko äiti käyttänyt ehkäisyä vai ei.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
No en tiedä. Voipi olla parempi ilimankin.
Millähän logiikalla? Kun kortsun ehkäisyteho on kuitenkin lähellä 100 prosenttia. Tietenkin on parempi kortsulla jos ei kerran isäksi halua. Haloo! Ai niin mutta ku ei se tunnu samalta joten tietysti pitää päästä panemaan heti uutta hoitoa ilman kortsua välittämättä seurauksista.... Siitä kun voi seurata muutakin kuin raskaus.

Kyllä on taas pakko ihmetellä miesten tyhmyyttä.

Mutta eikös se ole niin ettei herra maksa exälleenkään elareita, täällä Suomessa. Varsinainen uros, miesten mies (not).

Eikös niistä tapella oikeudessa tai ainakin jossain vaiheessa on tapeltu.

Kuten tuon toisenkin kohdalla.

Jutun yhteydessä kerrotaan, että kiista elatusavuista uhkaa päätyä oikeuteen. Jere Karalahti uskoo joutuvansa oikeuteen Venäjällä syntyneen lapsensa elatuskiistoista. Myös Jeren nykyinen puoliso Nanna Karalahti on yrittänyt toimia kiistan välittäjänä.
- Mitkään rahasummat ja sopimukset eivät ole lapsen äidille riittäneet, Nanna kommentoi.
- Olen tehnyt kaiken minkä toisesta maasta pystyn tekemään ja enemmänkin, Jere kertoo.

Jere ja Nanna Karalahden ensimmäinen yhteinen lapsi syntyy keväällä.

Mutta kondomi on keksitty. Ei voi liikaa luottaa naiseenkaan jos oikeasti ei isäksi halua. Oli sitten nuori tai vanha.

Tiesin että ketju menee Jeren haukkumiseks; en viitsinyt sitä yhtä ja samaa.
Yritin tuoda asiaa hiukan toisenlaisesta vinkkelistä.

Aika normaalia on, että monet, etenkin rahan perään olevat eukot helposti lisääntyvät, ullattaen.:rolleyes:

Sellaiset naiset ovat todella sikamaisia ja ällöttäviä!:sick:
Toi venäläinen eukko on ihan selkee onnenonkija.

Toki se kortonki pitäis olla aina.

How ever....
Mun mielestä ole vielä löytynyt niin hyvää kondomia, että olis parempi kuin ilman sitä. Ihan selkee markkinarako.:coffee:
Kondomin kanssa suihin ottaminen on muun muassa ihan hirveetä!

Viimeksi muokattu:
Eli Jeren rakkaus/kiinnostus niitä lapsiaan kohtaan on sidonnaista siihen, rakastaako hän niiden äitiä? Onkohan tää Nanna miettinyt ton vauvahomman ihan loppuun asti? Miten pystyy tekemään vauvan sellaisen miehen kanssa, joka pyristelee eroon jo olemassaolevista lapsistaan?

Syytön se lapsi siihen on, onko käytetty ehkäisyä vai ei.

Korjasin tuota loppua vähän. Miksi lähes aina oletetaan että ehkäisy jää vain naisen huolehdittavaksi? Vai johtuuko se siitä kun naisille on niin monia ehkäisytapoja ja miehille vain se kortsu?

Niin ja sen verran vielä, että kyllä mä ottaisin jälkiehkäisypillerin, jos olis käynyt niin huonosti että olis päässy ruikkasee sisään, eikä olis mtn ehkäisyä. Siinä on muistaakseni 72h aikaa napata se, että että.....

Tiesin että ketju menee Jeren haukkumiseks; en viitsinyt sitä yhtä ja samaa.
Yritin tuoda asiaa hiukan toisenlaisesta vinkkelistä.

Aika normaalia on, että monet, etenkin rahan perään olevat eukot helposti lisääntyvät, ullattaen.:rolleyes:

Sellaiset naiset ovat todella sikamaisia ja ällöttäviä!:sick:

Toki se kortonki pitäis olla aina.

Mun mielestä ole vielä löytynyt niin hyvää kondomia, että olis parempi kuin ilman sitä. Ihan selkee markkinarako.:coffee:
Kondomin kanssa suihin ottaminen on muun muassa ihan hirveetä!

En mä Jereä hauku vaan puhun noin yleisesti. Enkä puhunut siitäkään "rahastaako" joku nainen lapsella vai ei. Ehkä joku haluaa vaan lapsenkin. Vastuu siitä ehkäisystä on kuitenkin molemmilla. Onhan se tietty hankalaa jos miehen pitäis katsoa vieressä että esim. se e-pilleri otetaan joka päivä.

Eipä se ole ollut kiva kuunnella yhtä kaveriakaan joka päätti lapsen pitää vaikka olikin "vahinkoraskaus" ja lapsen isä nyt sitten makselee elareita. Siinä sitten vaan ilmoitetaan toiselle "niin muuten olen raskaana ja sinä tulossa isäksi."
Mutta tuossakin oli vastuuta myös tuolla miehellä.

En mä Jereä hauku vaan puhun noin yleisesti. Enkä puhunut siitäkään "rahastaako" joku nainen lapsella vai ei. Ehkä joku haluaa vaan lapsenkin. Vastuu siitä ehkäisystä on kuitenkin molemmilla. Onhan se tietty hankalaa jos miehen pitäis katsoa vieressä että esim. se e-pilleri otetaan joka päivä.

Eipä se ole ollut kiva kuunnella yhtä kaveriakaan joka päätti lapsen pitää vaikka olikin "vahinkoraskaus" ja lapsen isä nyt sitten makselee elareita. Siinä sitten vaan ilmoitetaan toiselle "niin muuten olen raskaana ja sinä tulossa isäksi."
Mutta tuossakin oli vastuuta myös tuolla miehellä.
En ymmärrä, miks ei vaan voi ottaa sitä jälkiehkäisypilleriä....

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Jotenkin pöyristyttävää, että maailmassa on yhä ihmisiä jotka eivät tajua että työnnellessään penistään jonkun pilluun, voi syntyä lapsi kaikista ehkäisytavoista huolimatta.

Yhteistyössä