Eihän unissa voi olla yliluonnollista tai mitään...

• Viestiketjun aloittaja hullu vaan
  • Ensimmäinen viesti
hullu vaan
enpä ole näitä ääneen voinut sanoa mutta on vaan häirinnyt kun en ymmärrä näitä ja häiritsee....
muutama lähiaikojen juttu. näin yöllä että mieheni ja minä jouduimme eroon, en tavoittanut häntä mitenkään mistään, oli todella ahdistava ja uni, itkin unissani. heräsin kun aamulla kaveri soittaa että hänen miehensä kadonnut.

sitten kauhistelin illalla että aamulla -33 pakkasta, näytettiin kymppi uutisissa, mietin ja huolehdin että miten saisin lapset vietyä kouluun. yöllä näin unta että mummoni rauhoitteli minua että älä hätäile, ei ole kuin 20 pakkasta. ja niin olikin.

onhan noille unille selitys? :)

olen nähnyt
Minä olen nähnyt useamman unen, jotka on tapahtuneet aivan samalla tavalla kuin todellisuudessa. Osan unista olen nähnyt muutaman päivän etukäteen, osan juuri samana yönä kuin asia on tapahtunut ja osan niin, että asia on saattanut tapahtua jo aiemmin, mutta en ole tiennyt siitä. Sitten olen nähnyt unen ja kuullut muutaman päivän sisällä, että niin on todella tapahtunut. Isoja asioita, sairauksia, kuolemia, syntymiä.

Kaikki unet on liittyneet läheisiin sukulaisiin tai ystäviin. Hyvin läheisiin ihmisiin joihin on ollut erityinen läheinen suhde. Minusta nuo unet eivät ole pelottavia vaan ennenmminkin lohduttavia.

vinksis
Minä näin yhteen aikaan edellisenä yönä seuraavan työpäivän asioita. Mulla oli silloin tosi haastavia työtehtäviä ja osasin aamulla sitten varautua niihin päiviin "oikealla" tavalla, kun olin nähnyt jo unessa päivän ongelmakohdat. Sitä unennäköä kesti jotain pari kuukautta.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";23274229]Vain naiset voi uskoa tollaisiiin satuihin. Unissa ei ole sen enempää yliluonnollisuutta kuin maksalaatikossa.[/QUOTE]

nii-i, kun saisikin järkevän selityksen miten voi unessa tapahtua ja tuntea asioita etukäteen

"vieras"
Tuollaisiin asioihin kiinnittää huomiota vain silloin kun unet "tulevat toteen". Mieti vähän miten paljon näet unia. Sanotko joka päivä, että eipä tuo juttu toteutunut, eikä tuo, eikä tuo... vai huomioitko sen vain silloin kun kuvittelet, että niillä on jokin yhteys?

Mä en kyllä ymmärrä mistä näitä hihhuleita riittää...

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";23274306]Tuollaisiin asioihin kiinnittää huomiota vain silloin kun unet "tulevat toteen". Mieti vähän miten paljon näet unia. Sanotko joka päivä, että eipä tuo juttu toteutunut, eikä tuo, eikä tuo... vai huomioitko sen vain silloin kun kuvittelet, että niillä on jokin yhteys?

Mä en kyllä ymmärrä mistä näitä hihhuleita riittää...[/QUOTE]

hyvä pointti, just jotain tälläista realistista kaipaankin :D

"xyz"
[QUOTE="vieras";23274229]Vain naiset voi uskoa tollaisiiin satuihin. Unissa ei ole sen enempää yliluonnollisuutta kuin maksalaatikossa.[/QUOTE]

Höpöhöpö. Siis että tämä olisi vain naisten juttu. Isä näki tavallaan kummankin veljensä kuoleman unessa. Ensimmäisen huomasi vasta jälkikäteen, toisesta ehti mainita ennenkuin suruviesti tuotiin.

Kummallisia juttuja nämä on, mutta ei mitään satuja.

3 vuotta sitte mulle unessa sanottiin, että joku kuolee ja tulee tänne (mun mahaan), olin siinä unessa raskaana. 2 vuotta sitte kun olin hetken raskaana (meni kesken), mun isotäti oli kuollu joitaki viikkoja aikasemmin. Ja nyt kun tämä raskaus alkoi, naapurin pappa (miehelle hyvinki tuttu, papan vaimo miehelle sukuakin) kuoli 2 tai 3 viikon päästä kun saatiin raskaudesta tietää. Että tää menis just niinku sen unen mukaan... Raskaudun, ja sitte joku kuolee. Silleenki "järkeen käypää", et oli tuttu ihminen joka kuoli.

Muuten, sillon ku tää naapurin pappa kuoli, kuolinaikaan anoppilassa pysähtyi vasta viritetty kaappikello. Näitä tällaisia ilmeisesti tapahtuu suhteellisen useinki...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä